18 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Salı, 09 Kasım 2010 11:31
Kemal Okuyan

Türkiye yedi ay sonra seçime gidecek. Yeni yıla dönüldüğündeyse siyasette seçimle yatılıp seçimle kalkılmaya başlanacak. Solun bu atmosferin bütünüyle dışında kalması beklenmemeli. Tamam, seçimlere belli bir mesafe ile yaklaşmak, onun siyasetin belirleyici unsuruna dönüşmesine izin vermemek gerekiyor.

Cumartesi, 06 Kasım 2010 09:30
Ali Cenk Gedik

KENTİN SESİ-İZMİR Yazıları

Bugünlerde mevsimlerin de bir hafızası var mı diye düşünüyorum, bir şarkı gibi. Her yıl farklı bir çeşitlemesini duyduğumuz ama hiç eskimeyen aynı şarkı.

Cuma, 05 Kasım 2010 10:00
Yurdakul Er

Bir ülke çözülürken, bu ülke çözülürken, devrimcilerin tarihsel sorusu ortada duruyor: Halkın baktığı yerde mi olacağız, yoksa halkın bize, daha doğrusu kurtuluş ve yeniden kuruluş programımıza bakmasını mı sağlayacağız?

Tabii başka türlü de söyleyebiliriz: Sol, eğer halkın kendisine bakmasını sağlayamamış, dikkatini çekememiş ise, yorganını halkın baktığı yere mi sermelidir?

Cuma, 26 Kasım 2010 09:30
Yurdakul Er

Bir sahne kuralım...

Çarşamba, 17 Kasım 2010 09:30
Nihat Behram

Bakkaldan sinek ilacı sorduğunuzda, bakkal, ‘Hayırdır, neyi var, geçmiş olsun!’ derse, ne hâlde olursunuz? Bu benim hâlim işte öyle bir hâl!

Salı, 30 Kasım 2010 09:25
Fatih Yaşlı

yeni törenler gerek bize / yeni törenler - kimi zaman en eski
Cemal Süreya

Pazartesi, 08 Kasım 2010 09:30
İlker Belek

CHP son yaşananlarla birlikte, AKP'nin belirlediği Türkiye tablosuna uyumu öneren güçlerin eline geçiyor. Cumhuriyet ile olan son bağlarını da koparıyor. “Yeni CHP” denilerek kutsanan şey budur.

Bu değişimden sol adına umutlu olmanın hiçbir nedeninin bulunmadığını Kılıçdaroğlu göstermişti: Türban, özelleştirme, AB ve sermayeyle ilişkiler konularında söyledikleriyle.

* * *

Çarşamba, 03 Kasım 2010 12:18
Kemal Okuyan

Türkiye Komünist Partisi'nin "cepheleşme çağrısı"nın sol parti ve örgütler arası işbirliğini ilgilendiren boyutu mutlaka önemli. Bu bağlamda neyin yapılıp neyin yapılamayacağını görmek için fazla beklemeyeceğimizi düşünüyorum. Sol gerçekten de "zaman"la ilgili kredisini çoktan tüketmiş durumda.

Pazartesi, 01 Kasım 2010 12:10
Kemal Okuyan

Türkiye'de orta sınıf dendiğinde aklınıza üç büyük kentin CHP ağırlıklı seçmene sahip yerleşimlerinde oturup, cuma akşamları sabaha kadar içen, cumartesi gününü sinema ve konsere ayıran, pazarlarıysa treking dönüşü AVM'leri tavaf eden kesimden başka bir şey gelmiyorsa, AKP'nin oltasına takılmışsınız demektir.

Pazar, 14 Kasım 2010 09:30
Mesut Odman

Savaşmalı mı? Bu söz fazla sert ve dar kapsamlı ise, biraz daha yumuşatılıp genelleştirilerek söylenebilir: Birçok durumda olduğu üzere karşı karşıya gelindiğinde, kapışmaktan kaçınmayıp bir hesaplaşma içine mi girilmeli?

Yoksa, el ele mi verilmeli? Hatta, omuz omuza, zorbalara karşı mücadele mi edilmeli?

Perşembe, 11 Kasım 2010 11:45
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR – KÜBA ve LATİN AMERİKA yazıları

Perşembe, 04 Kasım 2010 12:37
Kemal Okuyan

Beklenen oldu, Cumhuriyet Halk Partisi'nin kurumsal yapısı içerideki çalkantıya ve dış müdahalelere daha fazla dayanamadı ve 3 Kasım itibariyle çatırdamaya başladı. Henüz hasar tespiti yapılamıyor, krizin bir çöküntüye dönüşüp dönüşmeyeceği bilinemiyor.

Salı, 02 Kasım 2010 09:57
Orhan Aydın

*Fransa’da 12-16 yaş grubu gençler, “emeklilik yaşının 60’tan 62’ye çıkarılması geleceklerimizi elimizden alıyor” diyerek sokağa, eyleme taştılar. Günlerdir direniş büyüyerek sürüyor.

Benim ülkemde halk suskun.

Pazar, 28 Kasım 2010 09:30
Mesut Odman

Eskiden, bundan kırkbeş elli yıl önce, yazlık sinemaların dolup taştığı ve uzun kuyruklar oluşturarak içeri girebildiğimiz zamanlarda, bütün sinemaların bir gelecek program’ı, bir de pek yakında’sı olurdu. İlki, o sırada “oynatılan” filmin gösterimi sona erdikten bir sonraki gün gösterilecek film ya da filmler anlamındaydı.

Perşembe, 25 Kasım 2010 10:13
Ayhan Erdoğan

Birkaç yazıdır referandum ile Kara Avrupası hukukundan Anglo Sakson hukukuna evrilmenin hukuk aleminde meydana getirebileceği değişiklikleri ifade etmeye çalıştım. Ancak, bu dönüşümün karşısında avukatların ve meslek örgütlerinin neler yapabileceği hususunda söz etmedik.

Pages