28 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 30 Eylül 2010 11:58
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR – KÜBA ve LATİN AMERİKA yazıları

Cuma, 10 Eylül 2010 13:03
Kemal Okuyan

TKP, 10 Eylül 1920'de kuruldu.

Çarşamba, 01 Eylül 2010 13:49
Kemal Okuyan

Referandum yaklaşıyor, ABD'nin Irak'la ilgili takviminde yeni bir aşamaya gelindi, KPSS örneğinde olduğu gibi gerici iktidarın biri bile hükümet devirecek marifetlerinden hiçbiri hak ettiği tepkiyi çekmiyor. Türban tartışması var, 1 Eylül var, Kürt sorununda gelinen nokta var. Bunların her biri, özel ilgi gerektiriyor.

Salı, 28 Eylül 2010 10:30
Fatih Yaşlı

Tarih 20 Ekim 2008. Silivri Cezaevi’nde Ergenekon soruşturmasının ilk duruşması yapılıyor. Ezilenlerin Sosyalist Platformu’nun bir gün önce başlattığı “İstanbul’dan Silivri’ye Adalet Yürüyüşü” cezaevinin önünde son buluyor ve ESP üyeleri cezaevinin önünde yaptıkları açıklamada “davanın Türkiye’de demokrasi, adalet ve eşitlik ikliminin genişlemesi”ne yol açması talebini dillendiriyorlar.

Perşembe, 16 Eylül 2010 12:54
Kemal Okuyan

Neyi tartışıyoruz?

Türkiye solunun hacim ve etki sorununu nasıl çözeceğini tartışıyoruz.

Seçimi tartışmıyoruz, sandıktan çıkacak oyları tartışmıyoruz.

Çarşamba, 22 Eylül 2010 10:34
Nihat Behram

Belki izleyeniniz vardır. Ben ağlamakla gülmek arası bir duyguyla, şaşkınlık içinde izledim. Anadolu kentlerinden birinde, yerel kent televizyon muhabiri sokakta röportaj yapıyor. Yolda çevirdiği kişilere “Nesli tükenmekte olan dinazorları koruma altına alma yasası çıkacak!” diyerek düşüncelerini soruyor!

Cumartesi, 18 Eylül 2010 12:20
Asaf Güven Aksel

Referandumun herhangi bir seçimden farkı ne ki, partilere bölünmüş oyların iki öbekte toplanmış halini yansıtıyor diye, genel bir pozisyon belirlemeye varan değerlendirmelere yol açıyor? Yanıtı soruda var bunun zaten. İki öbek. Bu öbeklerde, bir genel seçimden farklı olarak, dağılım, blok oylardan ziyade, partiler arası geçişkenliği de, partiler içi ayrışmaları da ortaya çıkardı.

Cumartesi, 11 Eylül 2010 12:31
Asaf Güven Aksel

Açıkçası, şu an ne yazacağımı bilmeden geçtim klavyenin başına. Üstelik, dar bir zaman var önümde. Birazdan yola çıkıp, Beyoğlu’na, Tünel’in oraya ulaşmam, arkadaşlarla buluşmam gerek. Referandum öncesi, son çağrıda bulunmak için yürüyeceğiz. “Hayır!” demeye son çağrı. Bugün 11 Eylül…

Salı, 07 Eylül 2010 13:14
Kemal Okuyan

Referandum sürecinde "evet"çi solun marjinalize olması, tarihsel bir dönemeç midir?

Değildir, çünkü AKP'ye yapışıp kalanların "sol"la uzun süredir bir ilgileri kalmamış durumdadır. Kanaat önderleri Oral Çalışlar, Lale Mansur, Mithat Sancar olan bir "sol"u etkisizleştirmiş olmak herhalde marifet sayılamaz.

Perşembe, 02 Eylül 2010 11:57
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR – KÜBA ve LATİN AMERİKA yazıları

Cumartesi, 18 Eylül 2010 11:09
Ali Cenk Gedik

Eskiden İzmir’de Ramazan ayının geldiğini haber veren en belirgin işaret başlıktaki bu müzikli seslenişti, şimdilerdeki gibi fırınlarda kuyruklar oluşturan sabırsız ve öfkeli kalabalıkların çirkin homurtusu değil.

Perşembe, 02 Eylül 2010 10:29
Ergin Yıldızoğlu

Devletin ve sermaye sınıfının, verili yasallık ve meşruiyet sınırlarını aşan eylemlerini ortaya çıkarmaya başlayanlara karşı liberal burjuva düşüncesinin ilk ve en klasik direniş hattı, bir kaşını kaldırıp, çok bilmiş bir edayla “ne yani komplo teorileriyle mi dünyayı açıklayacağız” demek oluyor.

Çarşamba, 29 Eylül 2010 13:32
Kemal Okuyan

"Sonuna kadar gidilsin…" Ergenekon operasyonu sırasında liberallerin dileğiydi bu. Hükümete, polise, savcıya cesaret aşılamak istiyorlar, "başladığınız işi bitirin" diyorlardı.

"Sonunu görelim" dediklerine göre, operasyonun yönünden, doğrultusundan hoşnutlardı.

Anayasa değişikliğine ilişkin referandum sürecindeyse aynı mantıkla "Yetmez ama evet"ti mottoları.

Cuma, 17 Eylül 2010 10:30
Yurdakul Er

İyi oldu: Gerçi demokrasi, özgürlük falan gibi sıfatlarla şekerleyip tam tersini satmaya devam edenler çok, ama, Türkiye sağlıklı bir cepheleşmenin sinyallerini verdi. Anlaşılan, ülkenin etnik kat yerlerinden karşı karşıya gelmesine, etnik bir cepheleşmeyle parçalanmasına biraz daha var. Olmadı. Başka bir şey oldu.

Çarşamba, 08 Eylül 2010 11:00
Aydemir Güler

Referandum yaz mevsiminin bizim coğrafyamızın kaderi gereği rehavete kurban gitmesini önledi. Solun bu aralar en son ihtiyaç duyacağı şey rehavettir.

Pages