27 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 19 Mart 2009 10:30
Kemal Okuyan

Devrimci devrimi arar. Bu Türkiye'de de böyledir, başka yerlerde de... Devrimi aramaktan vazgeçerek devrimci olmak mümkün değildir. Devrimi aramadan devrimci olma iddiasını taşıyanlar kendilerine ek olarak "demokrat" demektedirler ki bu günümüzün ideolojik kodları açısından pek isabetli, pek uygun düşen bir tercihtir.

Cuma, 13 Mart 2009 10:00
Yurdakul Er

Kriz, her eve lazımdı anlaşılan artık her evin bir krizi var. Fakat yine de "herkesin krizi kendine" diyemiyoruz, çünkü bu kriz her eve mutlaka bir biçimde "darp ediyor".

Bu evlerden bazılarının yıkılmasını, bazılarının ise o darbeleri altından kalkılır bir hasarla atlatmasını, biz, biraz zorlayarak, "eşitsiz gelişme yasasının bir cilvesi" sayabiliriz. Normaldir.

Cumartesi, 07 Mart 2009 10:00
Asaf Güven Aksel

"Mustafa'm, korkuyorum. Padişah'a karşı mı geleceksin?" Sadece, bir annenin, oğluyla ilgili kaygısı değildi bu. Tam olarak bilince çıkarılamamış da olsa, bir siyasal analiz de içeriyordu.

Cuma, 20 Mart 2009 10:00
Yurdakul Er

Berbat bir durum bu. Hain yazıcı Orwell'ın komünizme küfür olarak kaleme alıp aslında kapitalizmin bugününü imleyen "1984"ü bile gölgede bırakacak şekilde ve Türkiye'de de yarattılar.

Çarşamba, 04 Mart 2009 11:00
Kemal Okuyan

Küba'da ne olduğuna ilişkin bir soruya Küba Komünist Partisi ile oldukça yakın ve dostça ilişkiler sürdüren bir partinin üyesi olarak yanıt vermenin ciddi güçlükleri var. Siyasetçi kimliğini bir kenara bırakıp "gazeteci" sıfatıyla kolları sıvamak da olmuyor.

Çarşamba, 11 Mart 2009 10:00
Nihat Behram

Seçimlerle ilgili olarak, gerek yakın çevremden arkadaşlarımın, gerekse toplantılarımda dinleyicilerin ve iletileriyle okurumun 'tavrım'a ilişkin sorularını, yine bir soruyla yanıtlamaya başlıyorum: suç mahallinde suça iştirak mı, suçluya müdahale mi?

Çarşamba, 25 Mart 2009 09:30
Nihat Behram

'Ye!' sözcüğü 'yemek' eyleminin komutudur. 'Yemek' hem isim hem fiil özelliği taşıyan bir sözcüktür. Kullanıldığı yere göre 'yemek' hem 'Ye!' eylemliği (mastar), hem nesnenin ismi özelliği taşır. Türkçe'nin, iki değişik anlamıyla yan yana gelebilen sözcüklerindendir. Yani 'Yemek yemek!' dediğimizde, yemek nesnesinin yenmesi eylemi kastedilir!

Çarşamba, 11 Mart 2009 10:00
Aydemir Güler

2008 yılında solu "Türkiye'nin çözülüşü"ne eklemleme operasyonu durduruldu.

Pazar, 29 Mart 2009 09:30
Mesut Odman

Daha tam da geçip gitmiş sayılmaz gerçi. Sonuçlar üzerine olağanüstü derin tahliller attırılacaktır mutlaka. Metin Çulhaoğlu'nun kulakları çınlasın, "seçmenin, kimlere, hangi vurguyla, hangi mesajları" verdiğine ilişkin olarak akılları durduracak ayrıntıda yorumlar günlerce havada uçuşacak, ekranlara ve kâğıtlara dizilecektir.

Pazar, 22 Mart 2009 10:00
Mesut Odman

Bana sorulacak olursa, "Biraz da öyledir" derim.

Aslında bana sorulmuyor hatta kimseye sorulduğu falan yok da, Tiyatrocu Orhan Aydın'ın buradaki son yazısında yazdığı bir cümleden böyle bir soruyu ben çıkarıp kendime sorulmuş gibi yanıtladım.

Cuma, 27 Mart 2009 10:41
Kemal Okuyan

Kabul etmek gerekiyor ki, Türkiye'de yorgun siyasi kesimler arasında sol da var. Darbeler, faşizm, gericilik, toplumsal çürüme, büyüyememe, entrikalar, komplolar... Üzerine biraz da bunların marifeti olan sonu gelmeyen iç didişmeleri ekleyin. Her düzlemde yorar.

Cuma, 27 Mart 2009 09:30
Merdan Yanardağ

Yerel seçimlerin son etabına girilmişken Ergenekon soruşturmasında ikinci iddianamenin açıklanması, Türkiye'de ılımlı İslamcı bir rejimin kurulma sürecinde yeni bir aşamaya ulaşıldığını gösteriyor. Bu nedenle bir kez daha bu soruşturma üzerinde durmak, sol'daki kafa karışıklığı ve liberalizmin derin etkisine işaret etmek zorunlu oldu.

Salı, 17 Mart 2009 10:00
Kıvılcım Çağla

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR - RUSYA ve ESKİ SOVYET CUMHURİYETLERİ yazıları

Pazartesi, 30 Mart 2009 11:05
Kemal Okuyan

Kimsenin tatmin olmadığı tuhaf bir seçim... AKP Ankara ve İstanbul'u vermedi ama gözünü diktiği yerleri alamadı, üstelik oylarında ciddi bir azalma var. CHP oylarını artırdı ama ana muhalefet partisi olarak AKP'nin kaybı kadar yükselemedi, üstelik Türkiye'nin birçok kentinde "var olmamaya" devam ediyor hâlâ.

Pazartesi, 23 Mart 2009 10:30
Kemal Okuyan

Önce önümüze Veli Küçük'ü attılar... "Bütün bu cinayetleri sadece o mu işledi, generaller, paşalar nerede" diye soruldu. Yanıt hazırdı: "Olsun, asker kişilerin yargılanması önemli bir gelişme." Aradan sesimizi çıkardık: Başka gelişmeler de var!

Pages