8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Perşembe, 31 Aralık 2009 09:35
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR – KÜBA ve LATİN AMERİKA yazıları

Perşembe, 26 Kasım 2009 10:00
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR – KÜBA ve LATİN AMERİKA yazıları

Devrim silahla savunulur.

Fakat bu silahlar, patlamak zorunda değildir.

Cumartesi, 26 Eylül 2009 15:23
Asaf Güven Aksel

Simon Bolivar, Jakobenler, Sun Yat Sen, Jose Marti ya da Carlos Manuel de Cespedes... Önemli değil adlar, sayın onlarcasını daha. Tümünü, tarihteki işlevlerine bakarak selamlayabilirsiniz, tıpkı o toprakların komünistlerinin yaptığı gibi. Aralarına Mustafa Kemal’i katmadığınız sürece, fazla bir sorun yoktur. Tabii, Türkiye’de yaşıyorsanız geçerlidir bu sınırlama.

Perşembe, 10 Eylül 2009 10:17
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR – KÜBA ve LATİN AMERİKA yazıları

Raúl Castro devlet başkanlığı görevini aldıktan bu yana Küba’da ne değişiklikler yaşandı?

Perşembe, 30 Temmuz 2009 10:30
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR – KÜBA ve LATİN AMERİKA yazıları

Fidel Castro ve arkadaşlarının 1953 yılında Moncada ve Carlos Manuel de Céspedes kışlalarına saldırarak devrim sürecini başlattıkları 26 Temmuz tarihi, hem Küba’da hem de dünyanın başka ülkelerinde kutlamalarla karşılandı.

Perşembe, 23 Nisan 2009 15:27
Gamze Erbil

ABD'li yazar, yorumcu, akademisyen ve film yapımcısı Saul Landau, (Jack Willis ile birlikte) Küba Beşlisi'nin filmini yapıyormuş. Landau, 1 Nisan'da Gerardo Hernandez ile cezaevinde bir görüşme gerçekleştirmiş. Görüşmede Miami'deki faaliyetleri nasıl gerçekleştirdiklerine dair ilginç aktarımlar var.

Çarşamba, 04 Mart 2009 11:00
Kemal Okuyan

Küba'da ne olduğuna ilişkin bir soruya Küba Komünist Partisi ile oldukça yakın ve dostça ilişkiler sürdüren bir partinin üyesi olarak yanıt vermenin ciddi güçlükleri var. Siyasetçi kimliğini bir kenara bırakıp "gazeteci" sıfatıyla kolları sıvamak da olmuyor.

Perşembe, 05 Mart 2009 10:13
Yiğit Günay

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR - KÜBA yazıları

Bu hafta Küba Devlet Konseyi'nin, Küba'nın en üst düzey yönetim organlarındaki görev değişikliklerini açıklaması, bana gelen sorularda da tahmin edilebileceği gibi hem bir patlamaya, hem de bir tek tipleşmeye yol açtı: Ne oldu? Kimdir Bunlar? Ne değişecek?