14 sonuçtan 1 - 14 arası gösteriliyor
Çarşamba, 23 Aralık 2015 02:45
Asaf Güven Aksel

“Deklanşörün efendisi Ara Güler, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yaşantısından kesitleri fotoğraf karesine aktardı.” Haber bu.

Birkaç gündür kamuoyunun gündeminde kendince yer eden olay, “sanatsal boyutu”na da binaen, aslında böyle eser miktarda edebi bir cümleyle aktarılabilecek kadar basit.

Çarşamba, 14 Ekim 2015 08:45
Asaf Güven Aksel

Ne yazılır ki artık, bunca yitik üzerine. Söylenecek ne kaldı acıya dair. Söylenmedik bir şey mi var lanet içeren. Söylesek ne, söylemesek ne, öfkemiz yansır mı. Dün Ankara’ydı, evveli tarih boyu... Ne denir ki daha insana, kana, kırılmaya dair...

Cumartesi, 24 Mayıs 2014 12:16
Asaf Güven Aksel

Yazılış yılı olan 1941 itibariyle olsa gerek, sık sık, İkinci Dünya Savaşı’nın genel manzarası olarak yorumlandığına rastlarız “Zafere Dair” şiirinin. Ama bilinir ki, Kuvvayı Milliye Destanı’nın eklenmemiş parçasıdır. “Zafer arefesinde, bir mücahit ağzından” söylenmektedir.

Pazar, 07 Temmuz 2013 11:18
Asaf Güven Aksel

Bazen, ne kadar çok şey içerirse içersin, tek bir görüntüyle, tek bir sözle yerleşir, çakılır zihninize olaylar. Yıllardır, Sivas 1993, bir fotoğraf karesidir, bir sonedeki ikiliktir benim için. Orada yakılan canlar içinde, çok yakın dostlarım vardı. Görüntü ve dizeler, içlerinde en az yakınlık şansı bulduğum şaire aitse, Metin Altıok’unsa, bunun bir anlamı olmalı...

Pazar, 27 Ocak 2013 12:42
Asaf Güven Aksel

Asaf Güven Aksel'in “Kadraj ve deklanşör” başlıklı yazısı 27 Ocak 2013 Pazar tarihli soL Gazetesi'nde yayımlanmıştır.

Perşembe, 26 Nisan 2012 10:30
Asaf Güven Aksel

Çağdaş felsefe tarihinin önemli isimlerinden Martin Heidegger, kendisini “Nazi işbirlikçisi” suçlamasına maruz bırakan duruşunu, ölümünden sonra yayınlanması koşuluyla Der Spiegel’e 1966 yılında verdiği röportajda değerlendirmişti.

Cumartesi, 15 Mayıs 2010 13:52
Asaf Güven Aksel

Son 19 Mayıs törenini, geçen yıl Büyükada’da izlemiştim. Okulları, öğrencileri, koşulları, sosyal dokusuyla, sanırım bu türden “sıkıcı” resmî törenleri keyifle izlenecek etkinliklere dönüştürmenin ender adreslerinden biridir Adalar. Ciddiyetin delinmemesi olanaksızdır. Birkaç gün sonrakini de merakla bekliyorum, size de tavsiye ederim.

Cumartesi, 30 Ocak 2010 10:47
Asaf Güven Aksel

soL’un dünkü manşetinde, Tayyip Erdoğan ile Mustafa Kumlu’yu el sıkışırken gösteren bir fotoğraf vardı, TEKEL işçileri görüntüsünün üzerine bindirilmiş. Kumlu, başı biraz eğik, biraz kaçamak bakış atıyor objektife. Tedirgin. Buruk bir gülümseme, mahçup bir ifade.

Cumartesi, 06 Haziran 2009 10:37
Asaf Güven Aksel

Cumartesi, 25 Nisan 2009 10:58
Asaf Güven Aksel

23 Nisan'ın ulusal egemenlik kısmına pek ilişilmemesini, "dışarıda" müstehzi bir tebessümle, "içeride" cop ve dipçikle algılanır hale getirilmişliğine bağlayabiliriz. Çocuk bayramı kısmının, neşe ve coşku yerine zehir zıkkım bir müsamereye indirgenmiş olması da aynı siyasanın marifetidir.

Cumartesi, 28 Şubat 2009 10:51
Asaf Güven Aksel

Ahmet'in mezarını Türkiye'ye getireceklermiş de, ailesinden görüş bekliyorlarmış. Benim bildiğim Gülten, onlara güzelce bir görüş bildirecektir. O yüzden, üzerinde pek durmadım haberin. Ama, yine yaram kanadı, yalan yok. Anılar üşüştü. İçinde, müziğin, tarzın, Kürt meselesinin, ne bileyim, daha bir sürü farklılıkların hiçbir ağırlık taşımadığı anılar.

Cumartesi, 08 Kasım 2008 10:37
Asaf Güven Aksel

Radikal gazetesinin internet sitesinde, "91 yıl önce 'Başka bir dünya mümkün' demişlerdi" başlığıyla, Ekim Devrimi üzerine bir "foto galeri" yayınlandı. Doğan Grubu'nun "yorgun aydın şurubu" olarak işlev gören gazetesinin bu ilgisi, ilk bakışta takdire değer geliyordu doğrusu.

Cumartesi, 27 Eylül 2008 11:03
Asaf Güven Aksel

Bizim Orhan Gencebay'dan dinlediğimiz, yeni neslin "Neredesin Firuze" filminden duyduğu, "Ya Evde Yoksan"ın, sevdiğim sözleridir: "Ya yolu kaybettim / Ya ben kayboldum"...

Cumartesi, 05 Temmuz 2008 08:58
Asaf Güven Aksel

Bazen, ne kadar çok şey içerirse içersin, tek bir görüntüyle, tek bir sözle yerleşir, çakılır zihninize olaylar. Yıllardır, Sivas 1993, bir fotoğraf karesidir, bir sonedeki ikiliktir benim için. Orada yakılan canlar içinde, çok yakın dostlarım vardı. Görüntü ve dizeler, içlerinde en az yakınlık şansı bulduğum şaire aitse, Metin Altıok'unsa, bunun bir anlamı olmalı...