125 sonuçtan 106 - 120 arası gösteriliyor
Cuma, 16 Nisan 2010 12:56
Birkaç ay önce yayımladığı bir haberde Şerif Mardin'i "artist" olmakla ve "saçmalamakla" suçlayan Zaman gazetesi, TÜBA'ya saldırma fırsatı bulunca Mardin'i yere göğe sığdıramadı.

Şerif Mardin'in TÜBA (Türkiye Bilimler Akademisi) üyeliğinin reddedilmesi üzerine basında çok sayıda değerlendirme yer aldı. Bu değerlendirmeler arasında en çok dikkat çeken, Zaman yazarı Mümtazer Türköne'nin dünkü yazısı oldu. TÜBA Başkanı Prof.

Pazar, 21 Mart 2010 17:43
AKP’nin “Yeni Osmanlıcı” Ortadoğu açılımına, AKP politikalarıyla uyumlu yayıncılık anlayışıyla eleştiri toplayan TRT de katılıyor. Bülent Arınç, TRT’nin 4 Nisan’da Arapça yayına başlayacağını açıkladı.

Ürdün’de bulunan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Türkiye’nin Amman Büyükelçisi Ali Köprülü tarafından verilen yemekte yaptığı konuşmada, Türkiye ile Ürdün arasında tarihten beri iyi ilişkiler bulunduğunu, iki ülkenin ortak tarihi geçmişe sahip olduğunu belirtti ve son yıllarda bu ilişkilerin daha iyi noktalara geldiğini söyledi.

Salı, 23 Mart 2010 09:30
Kamuoyunun "yandaş" olarak tanıdığı gazeteci ve medya yöneticileri kuracakları bir dernekte bir araya gelecek. Böylelikle, AKP'nin ele geçiremediğinin alternatifini yaratma stratejisi medyada da devreye girmiş olacak.

Yandaş basında, kuruluşu, "medyada kaliteyi artırmak amacı güdüldüğü" iddiasıyla duyurulan Medya Derneği, bugün yapılacak bir basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtılacak.

Perşembe, 18 Mart 2010 17:02
Önceki gün Zaman Gazetesi'nde "Türkiye'nin 15 aylık petrolü"nün kaldığı yönünde bir haber yer aldı. Özellikle yandaş medya tarafından yayılan söz konusu haberin güdümlü olduğu ve yerli yandaş gruplar ile yabancı petrol tekellerinin önünü açacak bir yeni petrol kanunu gündemi ile bağlantılı olduğu düşünülüyor.

Zaman Gazetesi, Türkiye'nin petrol ve doğalgaz rezervlerinin hızla tükendiği ve ülkemizin 15 aylık bir petrolü kaldığı şeklinde bir haber yayınladı. Haberde, resmi verilere göre, Aralık 2009 sonu itibarıyla Türkiye'nin 39,4 milyon ton ham petrol ve 6,1 milyar metreküp üretilebilir doğalgaz rezervi kaldığı belirtildi.

Salı, 30 Mart 2010 19:40
Vakit gazetesinin TRT’yle ilgili yaptığı haber, tamamen uydurma olması nedeniyle Haber-Sen tarafından sert bir dille kınandı.

Yandaş basının son dönemdeki temel reflekslerinden birisi, kendilerine yöneltilen suçlamaları, suçlandıkları alanda “diğerlerini” suçlayarak kapatmaya çalışmak. Bunun son örneğini, Vakit gazetesi ortaya koydu. Ancak haber, KESK’e bağlı Haber-Sen tarafından hemen tekzip edildi.

Haber-Sen’den yapılan açıklama şu şekilde:

Pazartesi, 22 Mart 2010 19:32
Şubat ayında Ali Bulaç’ın yeni Anayasa’nın hazırlanmasında Şeriat uygulamalarının hatırlanması çağrısının ardından, bu defa Ali Ünal “kanunlar kudsî bir değerden gelmeli” dedi.

AKP hükümetinin Anayasa değişiklik paketi uzunca zamandır tartışılıyor. AKP’ye değişikliklerle ilgili Zaman gazetesinden yapılan akıl hocalığı ise, açıkça şeriat uygulamalarından feyz alınması gerektiğini söylemekte beis görmüyor.

Salı, 09 Mart 2010 11:47
Radikal’in 8 Mart’ta internet sitesine astığı porno haberi okuyanlara bu ne perhiz bu ne lahana turşusu dedirtti. Çıplak bir fotoğrafla süslenen haber bugün de yayında.

Culia Alexandratu’nun porno CD’sinin Yunanistan’da peynir ekmek gibi satıldığı haberlerine Türkiye medyası hemen atladı. Kervana muhaliflik iddiasında bulunan Radikal gazetesi de katıldı. Üstelik gazete bu haberi, çıplak bir Culia Alexandratu fotoğrafıyla süsleyerek, cinsiyetçiliği eleştiren 8 Mart haberlerinin yanı başında gün boyu asılı tuttu.

Cuma, 26 Mart 2010 14:41
Hafta başında kurulan Medya Derneği’nin ilk icraatı, TRT’deki AKP kadrolaşması iddialarına karşı mücadele başlatmak oldu.

Yandaş medyanın önde gelen isimleri, bu hafta başında adeta “yandaşlık yaftasını” haklı çıkarmak amacıyla böyle itham edilen tüm medyayı kapsayan bir Medya Derneği kurulmuştu.

Çarşamba, 17 Mart 2010 17:25
Ergun Babahan, 28 Şubat döneminde şeriat tehlikesine inandırılarak yönlendirildiklerini, "Türkiye’nin gerçeklerinin dışında bir Lale devri yaşıyorduk" diye anlatıyor. Babahan bir gün acaba AKP iktidarı dönemindeki çizgisini de böyle eleştirir mi?

Zamanın hızlı solcusuydu. ABD'den döndüğünde ise çok değişmişti. Sabah gazetesinde uzun yıllar yöneticilik yapan Babahan, Akşam gazetesi Ankara temsilciliğini yürüttüğü kısa bir dönemin ardından 2002'de Genel Yayın Yönetmeni olarak yeniden Sabah'a döndü.

Çarşamba, 17 Şubat 2010 10:41
İsrail, Türkiye’nin arabuluculuğunu kabul etmiyor, Erdoğan hükümetini “doğuya yönelmekle” eleştiriyor. Zaman’dan Abdülhamit Bilici, “o öyle değil” diyerek İsrailliler’e izahata girişmiş.

İsrail hükümetiyle Türkiye arasında son zamanlarda çeşitli sıkıntılar görülüyor. Ekonomik, askeri ve siyasi temel önemdeki konularda sıkı işbirliklerini sürdüren, bölgede ABD’nin en önemli iki müttefiki olan iki ülke arasında kimi zaman söz düelloları yaşanıyor.

Salı, 02 Şubat 2010 20:24
Ntvmsnbc sitesinde yer alan bir haberde, yapılan bir araştırmanın İrlandalılar'ın babalarının Türkler çıktığını kanıtladığı iddia edildi.

Ntvmsnbc.com internet sitesi, "İrlandalıların babaları Türkler çıktı" başlıklı bir habere imza attı. Leicester Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya dayandırılan haberde "Yapılan bir araştırma sonucunda İrlandalı erkeklerin yüzde 85’inin atalarının 6 bin yıl önce Türkiye'den ve diğer Akdeniz ülkelerinden gelen çiftçiler olabileceği ortaya çıktı" denildi.

Pazartesi, 22 Şubat 2010 09:30
AKP'nin kendisine yakın bir yandaş medya oluşturduğunu ve bunun gerekli olduğunu söyleyen Yiğit Bulut, "50 yıl onlar yedi 15 yıl da bunlar yesin" dedi.

AKP'nin medyaya yönelik müdahaleleri uzun süredir tartışılan bir gündem maddesi. Bu konuda, Habertürk TV Genel Yayın Yönetmeni Yiğit Bulut'tan ilginç açıklamalar geldi. AKP'nin kendi yandaş medyasını oluşturmasını ve diğer medya gruplarına yönelik baskısını olumlayan Bulut, medya-iktidar ilişkileri üzerine ilginç açıklamalarda bulundu.

Perşembe, 25 Şubat 2010 09:30
Saçma gerekçelerle Devrimci Karargah üyeliğinden tutuklanarak 10 ay cezaevinde kalan Vatan gazetesinden Duruoğlu, mahkemede "örgüt üyesi" olmadığını “nezih bir sitede oturması ve tapu sahibi olması” ile savundu.

27 Nisan 2009’da Bostancı’da bir eve düzenlenen ve üç kişinin öldüğü operasyonlar sırasında Devrimci Karargah örgütü üyesi oldukları gerekçesi ile aralarında Vatan gazetesi internet sitesi yayın yönetmeni Aylin Duruoğlu’nun da bulunduğu çok sayıda kişi gözaltına alınmış ve tutuklanmıştı.

Çarşamba, 20 Ocak 2010 14:47
Taraf gazetesi bir süredir suskunluğunu yeni "darbe iddiaları"yla bozdu.

Taraf gazetesi "darbeye ortam hazırlamak amacıyla yeni bir eylem" planı iddiasını ortaya attı. Taraf, "Çarşaf" ve "Sakal" adı verilen planlara göre Beyazıt ve Fatih camilerinde Cuma günü bombalı saldırılar düzenleneceğini iddia etti. Gazetenin haberine göre, Kasım 2000'de AKP'nin iktidara gelmesinden hemen sonra bazı generaller "Balyoz" adı verilen bir dizi eylem planı hazırladı.

Çarşamba, 27 Ocak 2010 11:37
Zaman yazarı Abdülhamit Bilici, “Balyoz planı”nın Ergenekon’la El Kaide arasındaki bağı ortaya koyduğunu iddia etti.

Zaman gazetesi köşe yazarı Abdülhamit Bilici, bugünkü yazısında El Kaide’nin uluslararası bir komplo olduğunu, Türkiye’de de Ergenekon’la bağlantılı olduğunu savundu. Bilici, Kasım 2003’te El Kaide’nin İstanbul’da düzenlediği bombalı saldırıların, “Balyoz darbe planı”nda öngörüldüğünü yazdı.

Pages