16 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Salı, 13 Temmuz 2010 16:50
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin (TGC) basın özgürlüğü ödülleri bu sene “kişi” dalında Sedat Ergin’e, kurum dalında ise Bianet’e verildi.

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti 2010 Basın Özgürlüğü Ödülleri bu yıl “kişi” dalında Sedat Ergin’e, hapis cezası tehdidi altında olan ve cezaevinde bulunan gazeteciler adına da İrfan Aktan, İsmail Saymaz ve Vedat Kurşun’a verildi. Kurum dalında ise ödülü Bağımsız İletişim Ağı (Bianet) aldı.

Pazar, 25 Temmuz 2010 11:30
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’a göre 38 gazeteci ve yazarın tutuklu bulunduğu Türkiye, basın özgürlüğü açısından ileri demokrasi ülkeleri ile yarışacak seviyeye gelmiş durumda!

Basından sansürün kaldırılışının yıl dönümü nedeniyle, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Orhan Erinç’e mesaj gönderen Bülent Arınç, Türkiye’deki basın özgürlüğünü övdü. Arınç mesajında, ''Memnuniyetle müşahede etmekteyiz ki, artık basın özgürlüğü açısından ileri demokrasi ülkeleriyle yarışacak seviyeye gelmiş bulunmaktayız'' dedi.

Salı, 06 Temmuz 2010 13:54
Yandaş medyanın kendini AKP’yle en çok özdeşleştirmiş isimlerinden Cengiz Çandar’ın, Mavi Marmara saldırısından bu yana İsrail’e karşı alınacak tavır konusundaki çarkının hikayesi ibretlik.

Radikal gazetesi yazarı Cengiz Çandar, İsrail’in Gazze’ye yardım konvoyu gemilerine saldırıp, Mavi Marmara’da 9 kişiyi öldürmesinin ardından AKP’nin “İsrail’in yakasına yapışmasını ve İsrail hükümetini götürmesini” savunuyordu. Ancak Çandar, saldırı gününden itibaren ABD’den gelen “Türkiye çizgiyi açtı” sinyallerinin anlamını geç fark edebildi.

Cuma, 23 Temmuz 2010 14:16
Cihan Haber Ajansı, dün bir haber yaparak, bir TKP yöneticisinin referandumda aslında “evet” diyeceklerini söylediğini iddia etmişti. Gerçek açığa çıktı. Bakın Zaman, TKP’ye “evet” dedirtmek için ne taklalar atmış?

Zaman gazetesinde dün Cihan Haber Ajansı menşeli bir haber yayınlandı. Aynı anda birçok başka gazete ve internet sitesinde de yayınlanan haberde, 12 Eylül darbesinin ardından işkence gördüğü iddia edilen Kırşehir’deki bir çay ocağı sahibi, referandumda “evet” denmesi gerektiğini savunuyordu.

Perşembe, 22 Temmuz 2010 20:27
Zaman gazetesi, bir süredir aslında “gerçek” solcuların da referandumda “evet” diyeceklerini iddia eden haberler yapıyordu. Zaman, sonunda işi TKP’ye “evet” dedirtmeye kadar vardırdı.

Zaman gazetesi, bir süredir “gerçek solcular” adına birtakım kişileri çıkartarak neden Anayasa değişiklik paketine dair referandumda “evet” oyu verilmesi gerektiğini bu kişilere söyletiyordu.

Salı, 06 Temmuz 2010 20:53
Cumhuriyet gazetesinde İlhan Selçuk'tan boşalan Cumhuriyet Vakfı Yönetim Kurulu Başkanlığı koltuğuna Orhan Erinç oturacak.

Cumhuriyet Vakfı Yönetim Kurulu, İlhan Selçuk'un ölümüyle boşalan başkanlık koltuğuna Orhan Erinç'in oturması yönünde karar verdi.

Gerçek Gündem sitesinin haberine göre Cumhuriyet Vakfı Yönetim Kurulu, Selçuk'un ölümüyle boşalan başkanlık koltuğu için üç isim üzerinde durdu. Bunlardan biri İşadamı İnan Kıraç, diğerleri ise Avukat Akın Atalay ile Orhan Erinç'ti.

Pazar, 25 Temmuz 2010 20:32
BBC'nin geçtiğimiz günlerde yayımladığı Murat Karayılan röportajı, Karayılan'ın "devlet ateşkesi kabul etmezse özerklik ilan ederiz" sözleri nedeniyle gündem yaratmıştı. BBC, kendi sitesinde bir açıklama yayımlayarak bir çeviri hatası yaşandığını, Karayılan'ın "bağımsızlık ilan ederiz" demediğini açıkladı.

BBC, KCK Yürütme Konseyi Başkanı Murat Karayılan ile Kandil'de yaptığı mülakata ilişkin bir düzeltme yayınladı. Açıklamada, Karayılan'ın Kürtçe verdiği mülakatta "Serxwebun" (bağımsızlık) değil, "kendi başına", "bağımsız olarak" anlamına gelen "Serbixwe" kavramını kullandığı kaydedildi.

Perşembe, 22 Temmuz 2010 19:03
Anadolu Ajansı, AKP’nin dış politikasını parlatma çabasını yine öyle abarttı ki, eksik bilgi vermekle kalmadı, komik duruma düştü.

ABD’nin Arizona eyaletinde ırkçı bir yasa yürürlüğe girmek üzere. Siyahlar ve göçmenler gibi “yabancılara” karşı polise hukuksuz yetkiler verecek olan ırkçı yasa, eyalette yaşayan bir Latin kökenlinin evlerini apar topar terk etmesine yol açmış durumda.

Perşembe, 15 Temmuz 2010 10:30
Zaman gazetesi, referandumda AKP propagandasını “herkesin sözcüsü” olarak yapıyor. Zaman’a göre solcular “evet” diyor, ülkücüler “evet” diyor, Kürtler “evet” diyor... Kimin ne dediğine, en iyi Fethullah’ın gazetesi karar veriyor.

Zaman gazetesi, Anayasa Mahkemesi’nin kısmi iptal kararını açıklamasının ardından kısa sürede referandumda “evet” denmesi için büyük bir kampanyaya başladı. Zaman gazetesinin bu kampanyadaki taktiği ilginç: herkesin gerçek sözcüsü olmak. Zaman gazetesi, önce solcuların, sonra Kürtler’in, ardından da ülkücülerin aslında değişikliğe evet dediklerini “kanıtlayan” haberlere imza attı.

Perşembe, 29 Temmuz 2010 18:23
12 Eylül referandumuna yönelik olarak “evet” propagandası yaptığı için YSK tarafından uyarılan TRT, uyarılara aldırış etmeyerek, yayın politikasını sürdürdüğüne ilişkin haberlere yanıt verdi.

Son yıllarda yaptığı AKP yanlısı yayıncılıkla tepki çeken ve yandaş medyanın bir parçası olarak nitelenen TRT’nin referandumda “evet” oyu kullanılması yönünde propaganda yapması Yüksek Seçim Kurulu’nun(YSK) kurumu uyarmasına yol açmıştı. Ancak TRT’nin uyarıya rağmen yayın politikasını değiştirmediği yönündeki bir haber kurum yönetimini kızdırdı.

Pazar, 25 Temmuz 2010 18:32
Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Hatice Saadet Kalyoncu, Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde "IP Takip Merkezi" kurulması yönündeki çalışmalara tepki gösterdi.

Kalyoncu, Adalet ve İçişleri Bakanlıklarının ortak çalışması sonucunda, Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulacak "IP Takip Merkezi" ile zararlı olduğu öne sürülen yayın barındıran sitelere hızlıca müdahalenin amaçlandığını belirterek, böylece Takip Merkezine, yargı kararına gerek kalmaksızın önce sitenin yayınını durdurma, ardından yargı kararı çıkarma yetkisi verilmesi planlandığını söyled

Çarşamba, 28 Temmuz 2010 10:30
Ocak ayında verdiği röportajlarla tarafını açıklayan Sabah ve ATV’nin eski Sahibi Dinç Bilgin, Taraf’a ortak olmaya hazırlanıyor.

Geçtiğimiz Ocak ayında Taraf’a verdiği röportajda Taraf gazetesini öven ve her zaman gazete çıkarmak istediğini söyleyen Dinç Bilgin, Taraf gazetesine ortak oluyor. Sabah gazetesinin ve ATV’nin eski sahibi olan Dinç Bilgin, Ali Bayramoğlu’nun sunduğu bir televizyon programında hayal ettiği gazeteyi anlatmıştı.

Çarşamba, 07 Temmuz 2010 10:16
Dün basında yayınlanan bir haberde, PKK’nin üç yöneticisini yakalamak için “özel ekip” kurulduğu ve daha önce de Abdullah Öcalan’ın bu şekilde yakalandığı iddia edildi. Ancak Öcalan’ın yakalanma süreci biraz farklıydı.

Dün, Sabah gazetesinde Ceyda Karaaslan imzasıyla yayımlanan bir haberde, Murat Karayılan, Fehman Hüseyin ve Cemil Bayık’ı yakalamak için özel bir ekip kurulacağı iddia edildi. Daha önce Abdullah Öcalan ve Şemdin Sakık’ın da benzer yöntemlerle yakalandığı izlenimi verilen haberde “Lider kadro için özel ekip” başlığı kullanıldı.

Salı, 06 Temmuz 2010 11:44
Zaman gazetesi yazarı Mümtaz’er Türköne, Türkiye’nin dönüşmüş bir CHP’ye ihtiyaç duyduğunu, ancak Kemal Kılıçdaroğlu’nun “merkez medya”nın desteğine kulak asmaması gerektiğini yazdı.

Mümtaz’er Türköne, Zaman gazetesindeki köşesinde CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’na önerilerde bulundu. Türköne, “Kılıçdaroğlu'nun liderlik kariyerini bitirecek tehlike siyasetin kaygan zemininden veya mayınlı alanlarından değil, medyadan gelen abartılı ve şirazesi kaçmış desteklerden geliyor” dedi.

Cuma, 02 Temmuz 2010 21:23
Vakit yazarları bugünkü yazılarıyla Sivas’ta yakılan aydınlara bir kez daha nefret kusarken, Hasan Karakaya “'Devlete isyan' eden bir adama 'isyan' eden halk nasıl olur da 'Anayasal düzeni zorla bozmaya kalkışmak' suçundan yargılanır?" cümlesi ile devlet-yobaz ittifakını da itiraf etti.

Provokatif haberleri ile tepki çeken Vakit gazetesinin yazarları bugünkü köşe yazılarında Sivas katliamı ile ilgili yazılara yer verdiler. Sivas katliamının “ETÖ” tarafından tezgahlandığı nakaratı tekrarlanırken, başta Aziz Nesin olmak üzere yakılan 33 aydına ve alevi toplumuna dönük nefret gizlenmedi.

Pages