34 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Cuma, 02 Aralık 2016 01:00
Taylan Kara

Burjuvazi hoşgörülüdür oysa: İnsanları oldukları gibi sever çünkü onların olabileceklerinden nefret etmektedir.

             T.W.Adorno (Minima Moralia)

Bir insan niçin solcu olur? Bu soruya çok farklı yanıtlar verilebilir.

Cumartesi, 03 Aralık 2016 01:15
Erhan Nalçacı

Bu yıl İngiltere’nin AB’den çıkma kararı almasından sonra bir çatlak daha belirdi. 4 Aralık Pazar günü İtalya’da yapılacak Anayasa referandumu tahminlerin ötesinde bir kriz başlığına dönüştü.

Cuma, 02 Aralık 2016 12:00
Kemal Okuyan

Müzikte politikanın politikada müziğin yerini örneklerle anlamaya ve anlatmaya çalıştığım bir sunumda iki farklı Enternasyonal izletmiştim. İlkinde binlerce kişi, tek bir enstrümanın yol göstericiliği olmaksızın, hep bir ağızdan söylüyordu bu hiç eskimeyen ve eskimeyecek ezgiyi.

Cumartesi, 05 Kasım 2016 01:15
Erhan Nalçacı

İsmine gerek yok, geçen hafta Hanoi’de bir tekstil fabrikasını uluslararası delegeler ile birlikte ziyaret ettik. Vietnam’ın en büyük tekstil şirketlerinden birine aitti ve 1946’da kurulan fabrika 70. yılını bu sene kutlamıştı.

Çarşamba, 02 Kasım 2016 01:15
Aydemir Güler

Yaz saati uygulamasının hatırladığım eski bir uygulamasında, o zamanlar adı henüz İstanbul Sinema Günleri’ydi, seansı şaşırmıştık. Yalnız değildim, bayağı kalabalıktık. Şimdilerde bayağı partizanca randevularda devam ediyor şaşırmışlığımız… Biz böyleyken millet ne yapsın?

Salı, 22 Kasım 2016 00:45
Oğuz Oyan

Ya da çocuk istismarları patlama yaparken, istismarcıları kurtarmak... Çocuk istismarını yaygınlaştırmaya aday olan AKP düzenlemesi mutemelen bugün veya yarın yeniden Meclis gündemine getirilecek. Geçici bir düzenleme gibi gözükse de, eğer yasalaşırsa, tıpkı "vergi afları/barışları" gibi bünyeyi ele geçirici ve süreklilik kazanıcı bir yapı kuracaktır kendine.

Cumartesi, 15 Ekim 2016 01:15
Aslı Kayabal

“Gülmek kutsaldır. Babam Nazizm gelmeden önce her şeyi anlamıştı; ‘gülmek nedir bilmeyen bir toplum, tehlikeli olmaya başlar’ derdi.” Dario Fo’nun paylaştığı bir anıydı bu katıldığı bir toplantıda...

Cuma, 07 Ekim 2016 01:15
Rıfat Okçabol

Darbe girişimi sonrasında Lozan Antlaşması’nın 93. yıldönümü olan 24 Temmuz 2016’da, Başbakan Yıldırım, "Cumhuriyetimizin ilk siyasi başarılarından biri olan Lozan Barış Antlaşması, aziz milletimizin canıyla, kanıyla ve kararlılığıyla zafere taşıdığı milli mücadelemizin bir neticesidir" diyor.

Pazartesi, 12 Eylül 2016 23:45
Nevzat Evrim Önal

Bu topraklarda, bilhassa da iktidarın kararsızlaşıp siyasi mücadelelerin şiddetlendiği dönemlerde ay yıldızlı bayrağın siyasetteki yeri, sahanın ortasında tek bir bayrağın olduğu ve her takımın o bayrağı kendi kalesine dikmeye çalıştığı bir "capture the flag" oyununa benzer.

Cuma, 23 Eylül 2016 07:45
Mehmet Kuzulugil

Erdoğan'ın “kandırıldım” sözünün olağan koşullarda bir tür travma yaratması beklenirdi. Erdoğan'ı peygamber ne kelime “Allah” ilan etmesine ramak kalmış yandaşlarının “onun da kandırılabilir” olduğunu fark ettiklerinde ağır bir travma yaşaması gerekirdi.

Tersi oldu.

“Kandırıldım” sözünün şaşkınlığa ittiği, travmatize ettiği Erdoğan muhalifleri oldu.

Pazartesi, 19 Eylül 2016 01:15
Osman Çutsay

Giderek yoğunlaşan bir karanlıkta, yakışıklı bir yıldız halinde akıp gitti. Sevgi dolu, sorumlu, hep mütevazı ve hep çalışkan...

Pazar, 14 Ağustos 2016 08:30
Nazım Sinan Odabaşı

Rio'daki yarışları ve karşılaşmaları izlerken, spor branşlarının çeşitli egemenlik alanlarına bölündüğü rahatlıkla görülebiliyor. Okçulukta Güney Kore, atlamada Çin, Atletizm sprintlerde Jamaika, orta mesafelerde Kenya, mesafe biraz daha uzadıkça Etiyopya ve daha niceleri.

Pazar, 07 Ağustos 2016 01:15
Ayşe Şule Süzük

Yaz geçer...

Bu sözcüklere sinmiş bir çaresizlik ve kadere razı olma tınısı var mı?

Yaz geçer...

Bir şiir adı. Yanılmıyorsam Murathan Mungan'ın bir şiiri.

Yaz geçer...  Evet geçer; herşey geçer... Her-şey...

Kalan nedir?

Bu soru cebimizde kalsın. Aklımızda, avcumuzda, yüreğimizde.

Kaybederken bulduğumuz, nedir o bil?

Nedir o bil?

Pazar, 21 Ağustos 2016 10:30
Ayşe Şule Süzük

Durduk yere değil elbet, bir süredir “huzursuz ayak sendromu” yaşar iken, sanki sıcak bir yaz akşamının tüm ağdalılığı, yapış yapışlığı  nefes almamızı engelleyeyazmış iken, bir sürü ölümlerin yasını bile tutamaz olmuş iken koca bir halk olarak biz son yaşanan darbe girişimi afallamasıyla, travmalarının en derinlerinden birine savrulmadık mı?

Perşembe, 09 Haziran 2016 01:00
Ali Rıza Aydın

“AKP’li yıllar gericiliğin vazgeçilmezi ‘kadın düşmanlığı’ için eşsiz örneklerin vitrine çıktığı bir dönem yarattı. İktidarın ilk yıllarında ‘istikrarlı’ gövdenin çatlak tınıları olarak duymazdan gelinen bu sesler, zaman geçtikçe üsluplarını şiddetlendirmekte tereddüt etmedi.

Pages