9 sonuçtan 1 - 9 arası gösteriliyor
Pazartesi, 21 Eylül 2015 08:45
Kemal Okuyan

Uzun bir süredir yıl başına iki seçim yaşayan Yunanistan’da Syriza bir kez daha birinci parti oldu. Soru hemen geldi; “hani büyük hayal kırıklığı yaratmıştı Çipras?”

Yanıtı başka soruları da aydınlatacak, güzel soru.

Perşembe, 10 Eylül 2015 08:15
Mehmet Kuzulugil

Mehmet Bozkurt’un Osmanlı’da İslam ve sosyalizm başlığı altında yazdıklarını izliyor musunuz?

Bozkurt’un yazılarında Osmanlı’yı da İslam’ı da aşan bir meselenin de izleri var.

Sosyalizm – komünizm meselesi.

İşin aslı biraz karışık tabii.

Pazartesi, 21 Eylül 2015 08:15
Osman Çutsay

Aralarında bir fark var mı? Daha doğrusu aradaki farkı sosyalizm açısından bize biri açıklayabilir mi? Zor.

Ne mi?

Pazartesi, 21 Eylül 2015 08:15
Aydemir Güler

Sağın sağcılık yapması normaldir de, nedense memlekette solun solculuk yapmaması istenir. “Yap tabii yine yap, ama hiç olmazsa seçimlerde yapma.”

Cumartesi, 05 Eylül 2015 01:00
Erhan Nalçacı

Dünya çok önemli bir tarihsel dönemece girmiş gözüküyor. Hava 1. Dünya Savaşı öncesi kokuyor.

Sovyetler Birliği’nin bütün siyasi atmosferi değiştirdiği 2. Dünya savaşı öncesi kesinlikle değil ama 1. Dünya Savaşı öncesi …

Neden?

1914 öncesi dünya hemen tamamen emperyalist güçlerce paylaşılmış, ağır sömürü koşulları dünya emekçi halklarına dayatılmıştı.

Pazartesi, 14 Eylül 2015 01:30
Osman Çutsay

Denize düşen, yılana sarılırmış.

Ya krize düşen sermaye ne yapar?

Perşembe, 10 Eylül 2015 09:00
Ahmet Çınar

Ne değişti?

1993 Madımak yangınından 2015 Kırşehir Gül Kitabevi yangınına ne değişti?

Bundan 22 yıl önce yangın Sivas’taydı; 2015’te her kentte, her mahallede, her sokakta.

Madımak’ta diri diri insan yakarken sloganları “Ya Allah bismillah Allahü ekber” idi, 2015’te de aynı.

Çarşamba, 30 Eylül 2015 08:00
Asaf Güven Aksel

Bugün liberalizmin en açık ve çirkin haliyle de siyaset sahnesinde temsil edilmekte oluşu, kendisini onlarla kıyaslayarak liberalizme karşı şerbetli olunduğunu zannettirmesin kimseye.

“Her arayışın altında liberalizm bulmak” elbet sağlıklı değildir.

Cuma, 18 Eylül 2015 01:45
Mesut Odman

Yoksullukta bir güzellik bulunabilir mi? Yalınlık ya da sadelik vardır, kuşkusuz; ama ya güzellik? Sadelik olmadan güzellik olabilir mi peki? Çarpıcı, büyüleyici, görkemli güzelliklerden çok söz edilmiştir. Tümünü birden anlattığı düşünülebilecek bir deyişle “göz kamaştırıcı” güzellikler, olabilir, mümkündür, öyle denebilir.