12 sonuçtan 1 - 12 arası gösteriliyor
Perşembe, 20 Ağustos 2015 01:45
Mehmet Kuzulugil

Bu slogan, Haziran günlerinde liberallerin ve liberallere aklını teslim etmiş demokratların hiç hoşuna gitmemişti. Niye sadece AKP’ye karşı çıkıyorduk. Düzeni hedef almamız gerekmez miydi? Hükümet fazla basit bir hedef değil miydi? Hiç devrimci gelmiyordu kulağa.

Perşembe, 06 Ağustos 2015 09:15
Kemal Okuyan

“Bu düzen değişmelidir”, Bülent Ecevit’in o dönem bir manifesto etkisi yaratan broşürünün adıydı. 1968’de yazılmıştı, sonraki yıllarda dağa taşa da yazıldı bir slogan olarak: Bu düzen değişmeli!

Pazartesi, 31 Ağustos 2015 08:15
Osman Çutsay

Çeyrek yüzyıl önceki çöküşü gerçekleştiren adamın bir karşıdevrim cengâveri olduğunu anlamak için dünya solu 5-6 yıl uğraşmıştı: Gorbaçov, daha doğrusu Gorbi’den söz ediyoruz.

Perşembe, 13 Ağustos 2015 01:15
Aydemir Güler

Ne zaman yoktu ki, demeyelim. Başka bir evredeyiz. Sosyalizme yönelen bağımsız bir sınıf kulvarına yer bırakmamak yönünde büyük bir baskı var.

Cuma, 14 Ağustos 2015 09:15
Müjde Tozbey Erden

Son haftalarda SoL portalda yürütülen tartışmaya ben de kıyısından dahil olmak istedim. Hani şu imkansız olma, barışçılık ve sosyalizm tartışması..

Cumartesi, 29 Ağustos 2015 02:45
Erhan Nalçacı

AKP’nin ve Erdoğan’ın iktidar hırsı için döktüğü kandan göz gözü görmüyor. ABD ile yapılan gizli, açık anlaşmalar süreci daha da karmaşık hale getiriyor ve Türkiye’yi emperyalist ajandanın içine yerleştiriyor.

Pazartesi, 17 Ağustos 2015 00:45
Aydemir Güler

AKP’nin Kürt politikası uzun süre bir adım ileri iki adım geri temposunda ilerlemişti. Lafın gelişi veya ironik olsun diye öyle demiyorum; bu tempoda da ilerlenir. Gerinizde kimlik reddi, Diyarbakır cezaevi kabusu, 90’lı yıllar savaşı varsa, bu kadarını bile ilerleme olarak kabul edecek bir toplumsal atmosfer pekala oluşturulabiliyor.

Cumartesi, 08 Ağustos 2015 08:30
Erhan Nalçacı

Dünya’da 10 Ağustos’un hangi gün olarak anıldığını biliyor musunuz?

ABD’nin Hiroşima’ya yüz binlerce sivil insanın tarifsiz acılar içinde ölümüne yol açan atom bombasını attığı tarih mi? Hayır, o 6 Ağustos.

Ya Nagasaki’de benzer şekilde katliamın yapıldığı gün mü? Hayır, o da 9 Ağustos.

Pazartesi, 03 Ağustos 2015 11:45
Aydemir Güler

7 Haziran bizim dışımızda neredeyse herkes tarafından “asrın seçimi” ilan edilmişti. İki ay sonra masada çare niyetine “baştan yapalım” seçeneği güçlenmişse kontrolden söz edebilir miyiz?

Pazartesi, 31 Ağustos 2015 08:30
Aydemir Güler

İnanın şaka yapmıştım. Daha dört gün önce Figen Yüksekdağ’ın ettiği bir lafı tutup mantıksal sonucuna taşırsak, saçmalığa varacağını kastetmiştim. Hükümete verdikleri vekillerin orada da partinin görüşlerini dile getireceklerini söylemişti ya; ben de bundan sonraki adımın hükümeti demokratik tartışma veya mücadele alanı saymaya gittiğini yazdım.

Cumartesi, 29 Ağustos 2015 11:45
Aydemir Güler

Burjuva hükümetlerine katılım marksistler tarafından çok tartışılmış bir konudur. Luxemburg ve Lenin zamanın sosyal-demokratlarını tartıştılar. Batı Avrupa, Halk Cepheleri gördü, “ortak program”lar gördü… Daha neler neler.

Türkiye’de marksizmden esinlenen çevrelerde bunlar herhalde pek bilinmiyor.

Çarşamba, 26 Ağustos 2015 13:30
Cemil Fuat Hendek

Bir ülkede faşist dikta rejimi nasıl yerleşir? İşte böyle...