19 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Çarşamba, 06 Mayıs 2015 07:30
Ahmet Mümtaz İdil

Bugün hiç öyle siyasete, felsefeye, edebiyata girmek istemeyeceğim bir gündeyim. Belki bir umutsuzluk ürpertisinin estiği yerde dolandım, belki sabah kendimle bile geçinemeyecek bir kavgacı kimlikle yorganı fırlattım, belki de sabahın kör karanlığında ağır bir öksürük, mide bulantısı ve kusma ile uyandım...

Çarşamba, 13 Mayıs 2015 08:00
Ahmet Abakay

Siyasette Zübükler, medya’da Fırıldaklar bu ülkenin her zaman önemli sorunu, çamuru oldular.

Kenan Evren ve 12 Eylül faşizmi hakkında çok yazı yazıldı. Söylenmesi gereken hemen her şey söylendi. Yinelemeye gerek yok.

Darbecinin ölümü ile birlikte benim merak ettiğim ise, Evren dönemi ve bugüne uzanan süreçte hep fırıldak olanların ne yazacağı idi.

Pazartesi, 25 Mayıs 2015 08:30
Osman Çutsay

Bu seçimin, tıpkı daha öncekiler gibi, Türkiye halkının hiçbir sorununa çözüm çıkaramayacağı biliniyor. Yöneten kasaplar da, yönetilen milyonlar da... Ama bir şey olacak: Türkiye solu, sadece bir öncü müfrezesi dışında, tarihinin en büyük tasfiye operasyonundan geçecek.

Cuma, 29 Mayıs 2015 08:30
Mesut Odman

Hiç öfkesi kalmamış insanın, bırakalım başka şeyleri, yaşaması bile mucize yaratmak kadar güçtür. Herhangi bir inancın insanı ayakta tutabilmesi, öfkeden arınmışsa, mümkün değildir. Zaten, hiçbir öfkesi olmayan bir inanç, ancak dinlere inananlarda, onların da küçük bir bölümünde görülebilir.

Perşembe, 21 Mayıs 2015 08:15
Aydemir Güler

Bir seçimin birinci ve dördüncü parti arasında bir kapışma olarak yaşanması görülmüş şey mi? Düzenin medya, para, kontra güçlerinin çapını hatırlarsanız bunun kendisinin bir tasarım olduğunu görebilirsiniz.

Pazar, 03 Mayıs 2015 08:30
Aydemir Güler

Ben bu satırları yazarken içerdeki arkadaşlarımızın özgürlüklerinin iadesini bekliyoruz. Bir de, 1 Mayıs 2015'in belirli bir enerji yaratıp yaratmadığını anlamaya ihtiyaç duyuyoruz.

Hep söyleriz, 1 Mayıs'ta başarılı olup olunmadığının yanıtı tam da bu dolayımla verilir: İşçi sınıfının bayramı işçi sınıfının mücadelesini güçlendirdi mi, güçlendirmedi mi?

Cuma, 22 Mayıs 2015 07:45
Mesut Odman

Geçen haftaki yazıda, 1960 ile 1980 arasındaki dönemi “emekçilerin iki onyılı” sözleriyle adlandırmıştım.

Çarşamba, 13 Mayıs 2015 08:00
Cemil Fuat Hendek

Son günlerde sürekli kulağıma geliyor. Kimi zaman fısıltı halinde, kimi zaman dostça bir uyarı gibi, bazen de gereksiz yere yüksek sesle, sözde tepeden bakarak: “Komünist Parti akıntıya karşı kürek çekiyor!”

Pazar, 17 Mayıs 2015 09:30
Özkan Öztaş

Süleyman Şah ya da operasyonun adıyla Şah Fırat Operasyonunun üzerine inşa edilen kurgunun hala devam ettiğini söyleyebilir miyiz?

İster “niyetlenmemiş sonuçlar” deyin ister devam eden sürecin bir çıktısı. Sözüm ona AKP karşıtı öznelerin kimi noktalarda AKP’den arta kalan boşluklara yerleşme çabasının adıdır bugün AKP’yi geriletmek.

Cumartesi, 16 Mayıs 2015 08:45
Erhan Nalçacı

Bir kaynak tartışmasıdır gidiyor? CHP seçim vaatleri içinde emeklilerin, ücretlilerin durumunu iyileştireceğini söylüyor, AKP kaynağı nereden bulacaksın diye soruyor.

Cuma, 15 Mayıs 2015 08:15
Kemal Okuyan

Yunanistan'da "solcu", "devrimci" Syriza hükümetinin Savunma Bakanı Panos Kammenos, Libya ve Suriye'de "teröre karşı mücadelede" kullanılmak üzere yalnız Yunan ordusu değil, bütün askeri üsleri de NATO'nun kullanımına açacaklarını söyledi geçenlerde.

Kimin umurunda?

Pazartesi, 11 Mayıs 2015 08:30
Aydemir Güler

Genel oy için çok mücadele verildi. Maksat mücadele eden insanın seçmene dönüşmesi veya daha doğrusu “indirgenmesi” değildi elbette. Buraya varılması asla o büyük mücadeleyi küçümsemeyi getirmez. Mücadele öğreticidir.

Cuma, 08 Mayıs 2015 08:15
Mesut Odman

Şu anda yeryüzünde 1 Mayıs kutlamalarına ilişkin bizdekine benzer bir tartışma, atışma, kavga, mücadele var mıdır acaba; art arda sıraladığım sözcüklerle ve başka benzerleri de eklenerek anlatılabilecek bir durum başka nerede vardır? Şu anda derken, sadece bu yıl ya da geçen yıl olup bitenleri değil, daha eski yılları da kast ediyorum.

Pazar, 31 Mayıs 2015 08:45
Özkan Öztaş

Kürt Şair Ehmed Huseynî, yaşadığı dönemin acılarını ve dertlerini resmettiği Dar Mezarlar şiirinde, Kürdistan’da yaşananları anlatırken “Karaltı Sürme Çekiyor Yurdumun Kirpiklerine” dizesini kullanır*.

Cuma, 29 Mayıs 2015 08:30
Mustafa Kemal Erdemol

Muhsin Kızılkaya'ya sosyalistler olarak bir teşekkür borcumuz var.

Pages