16 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Cuma, 21 Mart 2014 09:25
Ender Helvacıoğlu

Yıl 1979. Bıyığı henüz terlemiş bir üniversite öğrencisiyim. Aydınlıkçıyım. İTÜ’de hakim olan Dev-Sol’cularla kanlı bıçaklıyız sürekli saldırıyorlar, okuldan atmaya çalışıyorlar bizi. Yine bir kavga. Dövüşe dövüşe Gümüşsuyu’ndaki bir amfiye çekilmişiz. Birden kapı açılıyor ve 5-6 Dev-Sol’cu dalıyor içeriye.

Salı, 04 Mart 2014 10:27
Orhan Aydın

Bu nasıl arsızlıktır anlamakta zorlanıyorum.

Her tür pislik ortaya saçılmış, yer-gök hukuksuzluk, adaletsizlik, yer-gök hırsızlık ve adeta onursuzluk ülkenin üstünde bir bayrak gibi sallandırılıyor.

Ne bu 21. yüzyıl Türkiye’sinin dibe vuruşu mu?

Yoksa hep böyleydi de biz mi yanılgılar içindeydik.

Pazartesi, 31 Mart 2014 13:04
Haluk Işık

Bartın’da bir otel odası, günlerden 28 Mart Cuma. İki gündür Bartın’dayım, nedeni Uluslararası Tiyatro Festivali. Kıt bütçeye, sınırlı olanaklara ve koşullara rağmen, sanatın bayrağını dik tutma ve kamu algısıyla buluşturma çabalarından birinin konuğuyum. 20 yaşına basan festivalin, “Emek Ödülü”nü almanın onurunu yaşıyorum.

Cuma, 28 Mart 2014 10:19
Aydemir Güler

Seçim atmosferinin hiç oluşmadığı bir seçime dayandık. Aslında bundan en son şikayet edecek olan biziz.

Perşembe, 27 Mart 2014 10:56
Kemal Okuyan

Henüz oy kullanamıyordum ama kampanyalarına, bildiri dağıtımına, mitinglerine katıldığım ilk seçim 1977’deki Genel Seçimlerdi. Ecevit rüzgarı esiyordu. Bugünkünden farklı, sola yönelen bir CHP vardı Ecevit liderliğinde. “Bu düzen değişmeli” sloganı dağa taşa yazılmış, insanlarda büyük bir beklenti yaratılmıştı.

Çarşamba, 19 Mart 2014 10:46
Kemal Okuyan

Kırım yazmak gerekirdi olağan koşullarda. Ukrayna’nın bilmem kaçıncı turuncu devriminin ABD açısından nasıl bir fiyaskoya dönüştüğünü, Rusya’nın kendi egemenlik bölgesi olarak gördüğü alanda geri adım atmama politikasını sürdürdüğünü, bunun bölge halkları açısından anlamını...

Ancak burnumuzu memleketten dışarıya çıkaramıyoruz ki!

Cumartesi, 15 Mart 2014 10:36
Kemal Okuyan

Erdoğan’ın gitmesi konusunda solla emperyalistler, solla sermaye sınıfı aynı yolda buluştu mu?

Evet!

Peki bu nasıl oldu?

Halk, “ben artık kendimi Tayyip’e yönettirmem” noktasına geldi, sermaye cephesi de “biz artık Türkiye’yi Tayyip’e yönettiremeyiz” sonucuna vardı.
“Yönettiremeyiz!” Çünkü, Tayyip Suriye’de çuvalladı, halkta da muazzam bir öfke yarattı.

Çarşamba, 12 Mart 2014 17:02
Ömer Turan

Adım
Upuzun bir uykunun içindeydi
Şimdi bütün uykular benim içimde.

Çarşamba, 12 Mart 2014 14:45
Emrah Kartal

Geçen hafta İrlanda’da öğrenci olarak bulunan bir arkadaşımla sohbet ederken bana sordu: “Emrah Venezuela’da aslında neler oluyor? Burada Venezuelalı öğrenciler bana durmadan protestolarla ilgili videolar göndererek Chavez’e, Maduro’ya küfrediyorlar. Ne yapayım? ... Arkadaşım “Ne yapayım” derken aslında konuşanların tepkileri karşısındaki çaresizliğini dile getiriyor.

Salı, 11 Mart 2014 10:39
Yavuz Alogan

Kalıcılar mı? Elbette değiller… Ama çok geniş ve palazlanmış bir kesim oluşturuyorlar. Parti, Cemaat ve tarikat olarak yaygın yapıları uluslararası bağlantıları olan zengin teşkilatları var. Başbakanla yakın çevresini safra olarak attıktan sonra daha geniş bir iç mutabakat sağlamanın yollarını aradıkları belli oluyor. Bu arayış özellikle Bülent Arınç’ın sözlerine inceden inceye yansıyor.

Perşembe, 06 Mart 2014 11:02
Oğuz Oyan

“Yeniden yargılama” ipine tutunanlar bunun AKP döneminde olabileceği iyimserliğine kendilerini fazlaca kaptırmışlardı. Oysa AKP-Cemaat ortaklığının hukuk cinayetlerinin “yeniden yargılanması” ancak AKP sonrası dönemin işi olabilir.

Perşembe, 06 Mart 2014 10:59
Kemal Okuyan

Tahmin ediliyor, hatta biliniyordu. Şimdi, kanıtlar ortaya çıkmaya başladı. Kiev’de çatılara konuşlanarak göstericilerin üzerine ateş edenler, bizzat gösterici grupları yönlendiren politik güçlermiş.

Çarşamba, 26 Mart 2014 10:36
Emrah Kartal

Geçtiğimiz haftasonu Brezilya’nın en büyük ve en kalabalık kentlerinden São Paulo, Rio de Janeiro ve Fortaleza’da “Marcha da Família com Deus pelo Liberdade” – “Özgürlük için Tanrıyla Aile Yürüyüşü” adıyla eylemler düzenlendi. Eylemlerdeki temel söylem “Askeri Darbe İstiyoruz” idi.

Salı, 11 Mart 2014 10:35
Korkut Boratav

Hindistan’da parlamento (Lok Sabha) seçimleri Mayıs sonunda başlayacak ülkenin büyüklüğü ve federal yapı nedeniyle, birkaç haftaya yayılacak.

Cumartesi, 08 Mart 2014 11:44
Asaf Güven Aksel

Beş yaşında var yok bir çocukla sohbete oturdum geçen. Çocuk dedimse, şimdi yaşlı başlı adam da masaya konulan anıların yaşında olunur ya hani, öyle işte.

Annesi, ona hamileyken, doğum sancıları tuttukça, “beni Âsi’ye atııınn” diye bağırırmış.

Âsi’nin taşan sularının oluşturduğu balçığa, çamura aşerirmiş annesi, ona hamileyken.

Pages