45 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 09 Aralık 2013 10:15
Aslı Kayabal

Kamyon sürücüleri, hayvan yetiştiricileri, işsizler, öğrenciler İtalya’da bir hafta süreyle yaşamı durdurmak için harekete geçme hazırlığında. Kuzey güney ekseninde ulusal çapta düzenlenecek bu protesto, Enrico Letta liderliğindeki hükümet ile Avrupa Birliği’nin güttüğü politikalara karşı düzenleniyor.

Cumartesi, 28 Aralık 2013 10:28
Serpil Güvenç

“Ellerini görsem oğlumun
Uzun esmer parmaklı ellerini
Onları özlüyorum
Üç yaşına yağan karda
Kızarmış, ısıttım öpe, hohlaya

Bir elim elinde sabaha dek
Öteki yorganının üstünde
Üşümezdi artık örttüm sardım ya

Ellerini görsem oğlumun
Yeşil söğüt dalını incelikle
Kuş sesleri değiştiğinde

Cuma, 20 Aralık 2013 11:24
Kadir Sev

15 Aralık 2013 günü yapılan Sol Cephe kuruluş toplantısında Nihat Behram bir anısını anlattı. 1980’li yıllarda vatandaşlıktan çıkarıldıktan sonra malvarlığını bildirmesi istenilmiş. Almış kalemi kağıdı eline, 783 bin kilometrekare toprağım var, göllerim, nehirlerim, derelerim, ormanlarım da cabası diye yazmış göndermiş. Devlet, bu beyanı esas aldı ve hepsine el koydu.

Salı, 10 Aralık 2013 11:09
Rıfat Okçabol

Dershane dalaşı, “arkası yarın” türünden bir seyirliğe dönüştü. Oyunda, yıldız da var, figüran da heyecan da var, korku da merak da var, belirsizlik de gerçekler de var, gerçek olmayan da ağzı olan da konuşuyor, burnu uzun olan da!

Pazartesi, 02 Aralık 2013 17:52
Şerafettin Halis

Askerlik nedir? Gençler neden askere gönüllü gitmek istemez? Asker yolculamalarında şenlikler yapılsa da, gidenlerin arkasından yakınları neden ağlar? Toplumun tuzu kuruları askerlik konusunda neden bu kadar rahattır? Yemen türküleri, asker türküleri neden bu kadar yanıktır? Hiç düşündünüz mü?

“Zenginimiz bedel öder
Askerimiz fakirdendir”

Yemen’den Dönemeyenlerin Türküsü

Salı, 12 Kasım 2013 10:50
Tonguç Rador

Yıllardan 1919. Aylardan Mayıs. Birinci dünya savaşı biteli henüz altı ay olmuş. 20. Yüzyıl’ın en uzun sürecek güneş tutulmalarından birini izlemek ve düşman ülkenin biliminsanı Einstein’ın yakın geçmişte önerdiği çekim kuramını sınamak için İngiliz Arthur Eddington Afrika yakınlarındaki Principe adasına teleskoplarını İzmir’in işgalinden iki hafta sonra kuruyor.

Pazar, 17 Kasım 2013 15:28
Mehmet Bozkurt

Yıl 1914. Seçim çalışmaları var, listeler hazırlanıyor. Ermeni dini cemaatlar Taşnakçıları destekleme kararı alırken, Taşnak, İçişleri Bakanı Talat Paşa’yla pazarlığa oturuyor.

Salı, 26 Kasım 2013 10:29
Erbil Tuşalp

Hayat siyasette çıkar ortaklığının iki yüzlü olduğu gerçeğini bir kez daha doğruladı. İktidarın onikinci yılında. Toprak kaybının eşiğinde. İç savaşın arefesinde. Ve de bir seçim öncesinde. Zamanlamaya bakar mısınız?

Cumartesi, 09 Kasım 2013 10:14
Serpil Güvenç

Güneş Doğudan yükseldi ve “buz kırıldı”.

Cuma, 08 Kasım 2013 12:16
Ender Helvacıoğlu

Kızlı-erkekli aynı evde kalıyorlarmış. Bu durum toplumumuzun muhafazakâr yapısına uygun değilmiş kabul edilemezmiş. Apartman sakinleri böyle bir durumu gördüklerinde polise ihbar etmeliymişler. Emniyet gereğini yaparmış.

Tayyip haklı! Kim bilir ne densizlikler yaşanıyor o evlerde. O halde ben de başlıyorum ihbarlara...

Çarşamba, 11 Eylül 2013 11:54
Cemil Fuat Hendek

Gezi direnişi sırasında kasklı, miğferli fotoğraflarınıza baktıkça, İzzet Amca’yı anımsamaktan kendimi alamadım. İzzet Amca, oturduğumuz evin arkasında başlayıp, Reis-i Cumhur Köşkü’ne dek uzanan üzüm bağlarının ortasında - o zamanlar Ankara’daki Farabi Sokak yoktu - bir gecekonduda torunuyla yaşayan, postadan emekli bir ihtiyarcıktı.

Çarşamba, 21 Ağustos 2013 11:31
Aşkın Süzük

Geçtiğimiz günlerde biri elektrik dağıtım, diğeri ise elektrik üretim alanında iki devir gerçekleşti. Özelleştirilen Aras Elektrik Dağıtım A.Ş. ve Kangal Termik Santrali, yeni sahiplerine devredildi.

Çarşamba, 14 Ağustos 2013 11:39
Onur Seçkin

Geçtiğimiz hafta, AKP iktidarının 4+4+4 yasasının ardından oynadığı imam hatip oyunlarından bahsetmiştik. Geçtiğimiz yıl açılan bini aşkın imam hatip ortaokulunu ve talep olmamasına rağmen bu yıl açılmaya devam eden yenilerini yazmıştık. Bu hafta yine eğitim sisteminde yapılan yeni değişiklikler ile AKP’nin gericilik ve piyasacılık üzerinden yürüttüğü bir başka Ali Cengiz oyununa değineceğiz.

Cuma, 09 Ağustos 2013 11:14
Kadir Sev

Anayasa’da, Türkiye’nin “demokratik, laik, sosyal bir hukuk devleti” olduğu yazıyor. Ayrıca AB Parlamentosu’nun Gezi Direnişi sırasında iktidarın sert tutumunu eleştiren kararından sonra, AKP kadroları bu terimleri sıkça kullanmaya başladı. Ama kimse düş kurmasın, yalanlara da aldanmasın Türkiye demokratik, laik, sosyal bir hukuk devleti falan değil.

Salı, 13 Ağustos 2013 11:47
Yavuz Alogan

Alman Nazi Partisi 1923’ten 1938’e kadar Nurenberg’de geleneksel parti miting ve yürüyüşleri düzenledi. Bunlar propaganda değeri yüksek, aşırı gösterişli Nazi ayinleriydi. Çevre düzenlemesini Hitler’in mimarı, daha sonra Silahlanma Bakanı Albert Speer yapıyor gösterileri ise dünyanın belki de en yetenekli belgesel yapımcısı Leni Riefenstahl filme çekiyordu. Riefenstahl gerçek bir dahiydi.

Pages