42 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 27 Kasım 2008 09:54
Özgür Şen

Türkiye'de ne türban, ne de çarşaf bir kılık kıyafet sorunudur. Bu tartışma insanların ne giydiğine indirgenemeyeceği gibi, insanların nerede nasıl giyineceğini ve neyi giyenlerin hangi partide siyaset yapacağını konuşarak da bir çözüme kavuşturulamaz.

Cuma, 14 Kasım 2008 10:20
Yurdakul Er

Belki Türkiye solu değil, "eski Türkiye solu" veya aynı anlama gelmek üzere "Türkiye'nin eski solu" demek, daha doğrudur. Biz, şimdilik eski solumuz noktasında kalalım ve soralım: Eski ayları kırpıp kırpıp yıldız yaptıklarını biliyoruz peki ya eski solumuzu ne yapıyorlar? Onu da kırpıp kırpıp azgın demokratlar haline mi getiriyorlar?

Öyledir.

Pazar, 23 Kasım 2008 09:33
Korkut Boratav

Hükümet çevreleri, hâlâ "teğet geçme" söylemine inanmak ister görünseler de, kriz dalgasının bize de çarpmakta olduğu inkâr edilemez. Ancak, etkilenmemiz, benzer konumdaki ülkelere göre daha mı serttir daha mı hafiftir? Bazı göstergeleri, belirtileri gözden geçirerek kısaca tartışalım.

Salı, 04 Kasım 2008 10:00
Özgür Müftüoğlu

24 Ocak 1980, 12 Eylül 1980 ve 6 Kasım 1981 Türkiye yakın geçmişinde önemli bir dönüşüm sürecinin ortaklaşan olaylarını temsil eden tarihlerdir. 24 Ocak olmasaydı 12 Eylül olmazdı, 12 Eylül olmasa 24 Ocak bugün hala hatırlanır önemde bir tarih olmayacaktı.

Pazartesi, 10 Kasım 2008 09:59
Tevfik Çavdar

Türkiye yükselen ekonomik krizi, ustaları Turgut Özal gibi neo-liberal söylemleri, politikaları bir nâs gibi kabul eden tek seçenekli iktisatçılardan oluşan acemiler mangası ile karşıladı. Yetkililerin rol modeli "Kararsız Kazım" halini andırıyor. Her kafadan bir ses çıkmaya başladı.

Perşembe, 20 Kasım 2008 10:30
Özgür Şen

AKP, Türkiye'de yaşanan derin bir krizin ardından iktidara geldi. Kriz o kadar köklüydü ki, o dönemde aktif siyaset yapan burjuva partilerinin tamamı bu krizden etkilendi. Sağın iki büyük partisi bu krizden sonra dönüşü olmayan bir yola girdiler mesela. Bu partilerin yok oluş sürecine girmesi, Türkiye burjuva siyasetinde de yeni bir duruma işaret ediyordu.

Pazar, 30 Kasım 2008 09:48
Korkut Boratav

IMF davet edilmiş ve kapımıza dayanmıştır. Diyelim 20 milyar dolarlık bir kredi karşılığında Türkiye'den istenecek koşullar ne olacaktır? Bir öngörü yapmak için Kasım içinde IMF ile Ukrayna, Macaristan, İzlanda ve Pakistan'ın imzaladığı dört stand-by anlaşmasının ana öğelerini gözden geçirdim. Karşılaştırma, şunları ortaya koyuyor:

Cumartesi, 15 Kasım 2008 10:00
Süha Alpaslan

KENTİN SESİ - BOLU yazıları

Ülke yerel yöneticilerini seçecek.

AKP'nin hedefi belli.

Türkiye'yi yeni bir idari yapılanmaya götürmek.

Başkanlık sistemi, iki partili Amerika modeli.

Bu aşamaya gelene kadar yapacakları işler var tabii.

Çarşamba, 12 Kasım 2008 09:58
Gamze Erbil

ABD seçimleri sonuçlandı.

Değişim gerçekten olacak mı, olmayacak mı? Olursa bu olan değişim ne anlama gelecek? Dünya yeni bir yola giriyor mu?

Popüler sorular...

Bunlara kestirme, kanıtlara dayalı, ya da belirsizlik ve soru işaretlerini ortaya koyan yanıtlar verebiliriz. Sağlam ya da riskli öngörüler ortaya koyabiliriz.

Perşembe, 27 Kasım 2008 09:58
Mehmet Bozkurt

Tam da yazının planını çıkartıp bilgisayarın başına geçtiğimde aldığım telefon haberi yazının başlığını ve temasını tamamen değiştirdi. Bir hafta kadar önce Bolu'da yaptığımız bir söyleşide -İttihat Terakki, 1. Meclis, Cumhuriyet temalı- sözünü etmek durumunda kaldığım ve gazetelere de yansıyan 6 yıldır da sürmekte olan bir davanın sonuna yaklaştığımızın haberini veriyordu sevgili avukatım.

Perşembe, 27 Kasım 2008 09:50
Yurdakul Er

Kriz ve siyasetin iç içe geçtiği, birinin diğerinden ayrılamadığı, birinin diğerini tetiklediği veya düşürdüğü zamanlardayız. Krizin siyaset, siyasetin de kriz anlamına geldiği bir zamandır bu. Aydemir Güler, makaleleriyle geliştirmenin dışında, kitap halinde de uzun bir süredir "Son Kriz" çözümlemeleri sunuyor. Son krizdeyiz. Tamam.

Çarşamba, 26 Kasım 2008 09:56
Gamze Erbil

Dün kimi internet sitelerine CİHAN ve İHA kaynaklı olarak düşen haberlere göre, "'Genç Siviller' denince, Amerikalı yöneticilerin aklına Türkiye geliyormuş"... Bu minvaldeki bir başka başlık, "Genç Siviller ABD gündeminde!" şeklinde.

Yani ne hissetmemiz bekleniyor: "Vay be adamlar Amerika'da bile konuşuluyor"...

Öyle hissedemiyoruz: Çünkü bir tuhaflık var.

Salı, 04 Kasım 2008 10:03
Kıvılcım Çağla

DÜNYA SOLA DÖNÜYOR - RUSYA ve ESKİ SOVYET CUMHURİYETLERİ yazıları

Cuma, 28 Kasım 2008 09:56
Mustafa Kemal Erdemol

Sarayının penceresinden akıp giden öfkeli kalabalığı seyrederken "bu bir isyan" diyen imparatora, gerçeği saklamanın bir işe yaramayacağını düşünen yakınlarından biri, "hayır majesteleri! Bu bir devrim" demiştir, derler.

Cumartesi, 08 Kasım 2008 10:20
Süha Alpaslan

KENTİN SESİ - BOLU yazıları

Yok yok çok fazla rakamlara boğma niyetinde değilim yazımı.