15 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Çarşamba, 30 Temmuz 2008 11:40
Nihat Behram

Uluslararası Frankfurt Kitap Fuarı öncesinde 'Fuara katılıp katılmama yada katılıp katılmama biçimleri' yönündeki tartışma, belli ki kimi kişi ve çevreleri tedirgin etti. Duruma tepki veren de oldu, sessiz geçirmeye çalışan da.

Perşembe, 03 Temmuz 2008 12:51
Kemal Okuyan

İki gündür liberal ve de doğal olarak gerici basında okuyoruz, meğer Sivas katliamınının da arkasında Ergenekon varmış... Derin devlet ya da işte onun bir kanadı, suçu dincilerin üzerine atmak için bu tezgahı tertiplemiş. Bu nedenle "gericilik" diye ayağa kalkmanın anlamı yokmuş. Asıl suçluların peşinden gidilmeliymiş.

Cuma, 04 Temmuz 2008 10:10
Yurdakul Er

Bu cinayetin anatomisi ilginç sonuçlar verecek. Türkiye'nin bir büyük iç savaşla Avrupalılaştırılmasından, yani sonuçta tuhaf bir Amerikan eyaletine dönüştürülmesinden, bir cinayete kurban gitmesinden söz ediyoruz. Türkçemizin olanakları çok hoş: AB ile ABD arasındaki fark, altı üstü, tek harflik ("D") bir farktır.

Pazar, 13 Temmuz 2008 11:00
Mesut Odman

İkincil çünkü, Kemal Okuyan'ın 10 Temmuz günü burada yayımlanan yazısını okumamış olsaydım, hemen ertesi gün oturup bunları yazmazdım.

Devam ederken, gerektiğinde, oraya göndermelerde bulunacağım. Ama, okumamış olanlar ya da hatırlamakta güçlük çekenler varsa, önce o yazıyı okumalarını öneririm.

Salı, 08 Temmuz 2008 10:45
Aydemir Güler

Nabi bey bu terimi eskimiş buluyorsa çarpım tablosu da denebilir... Nabi Yağcı, namı diğer Haydar Kutlu, çarpım tablosunu bilmeden uzay teknolojisine merak salmış ve şapa oturmuş biridir.
"Biri"? Yani ne peki?

Perşembe, 31 Temmuz 2008 11:02
Mustafa Kemal Erdemol

Hep duyardık. Sağcı basının önde gelen kimi kalemleri yazardı da zaman zaman. "Şu komünistleri Endonezya'daki gibi bir gecede boğazlayacaksın" diye. Şimdilerde "bilge" kişi kesilen Mehmet Şevket Eygi'nin, sanırım adı Büyük Gazete olan gazetesinde böyle şeyler yazdığını anımsıyorum. Adı geçen gazetenin yayınlandığı dönemde ben henüz çocukluktan çıkmak üzereydim.

Perşembe, 10 Temmuz 2008 12:37
Kemal Okuyan

Şöyle bir soluk alalım ve Ergenekonsuz, darbesiz bir yazıya başlayalım. Belki yine bağlantılı ama biraz daha kuşbakışı, sürecin biraz daha farklı bir boyutuna yoğunlaşarak...

Cuma, 04 Temmuz 2008 11:23
Kemal Okuyan

Sırbistan, Ukrayna, Gürcistan, Kırgızistan... Emperyalistler türlü entrikalarla istedikleri dönüşümün önünü açacak iktidar değişikliklerine "devrim" adını verdiler. Darbeler dönemini kendilerince kapatmışlardı, "devrim" çok daha meşru bir sözcüktü, onu devralıp kirletmekte bir sakınca görmüyorlardı.

Pazartesi, 28 Temmuz 2008 11:00
Tevfik Çavdar

Geçen hafta bıraktığımız yerden başlayalım. Bağımsız Sosyal Bilimcilerin "2008 Kavşağı"nı irdeleyen kitabından bir tespiti aynen yansıtmıştık. Bu saptamanın son cümlesini bir kez daha ele alalım. "Bugünkü çalkantı ve çöküntüler, sistemik muhalefet dalgalarının kapitalizm özünü hedef alan biçimde evrilmesinin ön koşullarını taşıyor".

Çarşamba, 23 Temmuz 2008 13:17
Kemal Okuyan

Solun mutlak desteği olmadan Ergenekon operasyonu "yarım" kalır. Sol çok önemli olduğu için değil. Yapılan işin "demokratikleşme" olduğu yalanının tescillenmesi için sola gereksinim var. Evet, burada noter sol. Çünkü kontrgerillanın, faşist saldırıların, darbelerin muhatabı sol.

Perşembe, 17 Temmuz 2008 12:43
Kemal Okuyan

Sanıyorum bilimsellik kattığı sanılıyor, sağına soluna bir şeyler koyup merkeze yerleştirmenin "İşin bu yönü var ama şu yönünü de asla unutmamak gerek." Değişik yönlere işaret edip, tehlikeler konusunda uyarmak ve bütün bunların uzağında sakin huzurlu bir noktada durmak...

Marksist teori ve pratiği daha başka hangi yöntemle kadükleştirebilirsiniz?

Cuma, 11 Temmuz 2008 11:00
Yurdakul Er

Artık geri dönülmez noktanın çok ötelerindeyiz. Her gelişme, felaketimizi bize biraz daha yaklaştırıyor. İçimizde ve dışımızda atılan her adımın büyük ve gürültülü çözülmeye daha da acımasız boyutlar kazandırdığını düşünmek, abartma olmayacaktır.

Neden?

Salı, 01 Temmuz 2008 11:31
Aydemir Güler

Bir gazetenin etkili sayılması için çok satması, yaygın olarak okunması gerekir mi sanıyorsunuz? Hangi çağda yaşıyorsunuz! Türkiye'nin son veya daha doğrusu Amerika'nın Türkiye'deki yeni günlük gazetesi, önemli satış rakamlarına sahip olmaksızın etkili olduğuna göre, fikrinizi değiştirmelisiniz...

Çarşamba, 16 Temmuz 2008 11:00
Nihat Behram

Neden, bir konu tartışılırken, kaleme sarılan kişi, ilk cümleye 'en doğruyu kendisinin söylediği, karşısındakinin ise yanlışın batağında olduğu' duygusuyla başlar? Anlaşılır değildir. Hele ki, görmüş geçirmiş, yaşam yıllanmışı ve deneylisi bir kişiyse hiç anlaşılır değildir.

Salı, 08 Temmuz 2008 10:43
Orhan Aydın

Adolf Hitler'in Faşist partisi (NSDAP), yüzde kırk dört oy alarak kurulmuştu tahtına.
Germen İmparatorluğu ve ırkının geleceği için yapamayacağı yoktu!
Bu yüzden milyonlarca insan, binlerce yerleşim alanı, doğa, hayvan ve tarih katledildi. Farklı etnik yaşamlara ait kültürel varlıkların büyükçe bir bölümünün toprakla olan bağlantıları bile sökülüp atıldı.