8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Cumartesi, 13 Aralık 2008 12:00
Asaf Güven Aksel

Önce kaos vardı, Hesiodos'un anlatımına göre.* Sonra, geniş göğüslü dişi bir tanrı belirdi, Gaia diye adlandırılan: Toprak. Onu, nesnelerin birbirlerini çekerek kaynaşmasını ve yeni şeyler üretmesini sağlayan tanrı, Eros izledi: Aşk. (Hesiodos, yürekleri, akılları ve iradeleri zapteden, en güzel tanrı diyor ona. Öyle!

Pazar, 16 Kasım 2008 10:40
Asaf Güven Aksel

Can Dündar'ın "Mustafa"sı hakkında, Atatürk'ü Koruma Kanunu'na muhalefetten de dava açılmış... "Pofur pofur sigara içirtme" davasına kıyasla, bu daha ciddi gibi duruyor ilk bakışta. Ortada bir kanun var, onu çiğneme var... Değil mi? Oysa, tersine, sigarayla savaş cephesinin açtığı, çok daha somut ve geçerli dayanaklara sahip.

Cumartesi, 08 Kasım 2008 10:37
Asaf Güven Aksel

Radikal gazetesinin internet sitesinde, "91 yıl önce 'Başka bir dünya mümkün' demişlerdi" başlığıyla, Ekim Devrimi üzerine bir "foto galeri" yayınlandı. Doğan Grubu'nun "yorgun aydın şurubu" olarak işlev gören gazetesinin bu ilgisi, ilk bakışta takdire değer geliyordu doğrusu.

Cumartesi, 11 Ekim 2008 11:21
Asaf Güven Aksel

Alex yazısı ne oldu diyor arkadaşlar. Bir kısmı takımdaş destekçi, bir kısmı "yazsa da polemiklik malzeme çıksa" beklentisinde tabii. Aslında, yanılıyor iki taraf da. Alex'in, hangi takımda oynadığı önemli değil çünkü. Zaten bu yüzden bir Alex yazma ihtiyacı duymuştum.

Cumartesi, 13 Eylül 2008 12:45
Asaf Güven Aksel

Üç gün önce, Türkiye Komünist Partisi, kuruluşunun 88'inci yılını kutladı. Dün, 12 Eylül faşist darbesinin 28'inci yılıydı. Ve bugün, DİSK'in öncülüğünde, İzmir'de 12 Eylül'le hesaplaşma mitingi yapılıyor.

Cumartesi, 27 Eylül 2008 11:03
Asaf Güven Aksel

Bizim Orhan Gencebay'dan dinlediğimiz, yeni neslin "Neredesin Firuze" filminden duyduğu, "Ya Evde Yoksan"ın, sevdiğim sözleridir: "Ya yolu kaybettim / Ya ben kayboldum"...

Cumartesi, 02 Ağustos 2008 18:01
Asaf Güven Aksel

"Zamandan ve mekândan münezzeh" kılınmış teorilerin uçuculuğudur, aydınlara çekici gelen. Burada her şey, bir fikrî teati sorunudur. Pratiğe bulaşma riskinden uzak, bir panelin masa başı konukları olarak bulunurlar siyaset arenasında. Kâh 1800'lerdedir zihinler, kâh 3000'lerde.

Cumartesi, 28 Haziran 2008 11:25
Asaf Güven Aksel

Cemal Süreya, "Daha nen olayım isterdin, / Onursuzunum senin!" dizelerini yazarken, onuru insanın elindeki en yüksek değer olarak tanımlıyor ve bundan yoksun kalmayı göze aldıracak bir aşkın büyüklüğünü tartışılmaz kılıyordu. Yalnızca aşk için, yalnızca sevilen için kabullenilecek bir vazgeçiş.