75 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 29 Aralık 2014 10:45
Aydemir Güler

Başlıktan devam edeyim: Haziran demir alırken... nelere dikkat etmeli?

Pazartesi, 01 Aralık 2014 08:30
Aydemir Güler

Türkiye bir kriz ülkesi deriz sık sık... Bu yapısal bir özellik. Tabii bu belirlemeyi krizin sürekliliğine vardırmamak, siyasal gelişmelerdeki kırılmaları, değişimleri önemsiz saymamak kaydıyla. AKP Türkiye'si akşamdan sabaha krize saplanabilecek bir ülkedir. Bu durum akşamdan sabaha yaşanabilen değişimlerin nedenlerini, tam tersine daha da önemli hale getiriyor.

Çarşamba, 17 Aralık 2014 08:45
Aydemir Güler

Solda bizim neredeyse kendimizi bildiğimizden beri uğraştığımız şu gericilik başlığı önemini iyiden iyiye arttırdı. Solda uğraşmak derken, sol içi, manasız, pratik karşılığı olmayan didişmelerden söz etmiyorum. Marksist, devrimci bir yaklaşım kaçınılmaz olarak önce sol kabul edilen fikirler dünyasına, fiziki alana, kurumlara, topluluklara, çevrelere etkide bulunmalıdır.

Cuma, 12 Aralık 2014 09:00
Aydemir Güler

2013 Haziran'ı önemliydi.

Çarşamba, 31 Aralık 2014 09:00
Aydemir Güler

2014'ün son insan öldürme haberleri Cizre'den geldi geçtiğimiz hafta sonu. Bülent Arınç bu kez Hüda-Par yani Kürt Hizbullahına açıktan sahip çıktı. PKK'den Mustafa Karasu ise olayları AKP provokasyonu olarak niteledi, Erdoğan'ı suçladı. Karasu'ya göre katile, hırsıza sağduyu çağrısı yapanlar hataya düşüyorlardı.

Cuma, 26 Aralık 2014 10:30
Aydemir Güler

Yıl biterken AKP'nin akıllarda bir tek kendileri kalsın diye uğraştığı anlaşılıyor.

Pazartesi, 22 Aralık 2014 09:15
Aydemir Güler

Sosyal medya ortamı yazara kısa yoldan eleştiri ve soru yöneltme imkanı demek oluyor. Aradım, ulaşamadım, bulamadım... Bunlar teorik olarak geride kaldı.

İyi...

Ancak bir içerik sorunu var. Ortamın doğası gereği sık sık eleştiri mi hakaret mi, ciddi mi şaka mı birbirine karışıyor.

Cuma, 05 Aralık 2014 08:30
Aydemir Güler

23 Kasım'da Ermeni sorununa bakışa ilişkin yazdığım köşenin sonunu, benzeri bir ayara Dersim başlığında da ihtiyaç olduğunu not ederek getirmiştim. Sonrasında “hani nerde” mesajları aldım.

Çarşamba, 03 Aralık 2014 09:15
Aydemir Güler

Gezi patlamasından ve Haziran Direnişi'nden önce bu portaldan yansıyan temel tez ve öngörüleri hatırlatmak durumundayız. Biz demiştik manasına falan değil... Demiştik demesine; ama daha önemli ve değerlisi, tutan öngörülerin arkasındaki mantık.

Aynısı bugün geçerli: Türkiye'de işçi hareketinin patlamaması olanaksızdır. İşçi sınıfımız AKP rejimine sığmaz.

Çarşamba, 24 Aralık 2014 09:30
Aydemir Güler

Hataya karşı bağışıklık diye bir şey yok. Ama hataya karşı önlem alınır, alınmalıdır.

Kimse kusura bakmasın; ben tartışmakta özel bir keramet bulanlardan değilim. Yalnızca sınırları iyi çizilmiş ve bunun ötesinde belirli bir çözüm kümesini arayan bir tartışma ilerletir.

Pazartesi, 24 Kasım 2014 08:00
Aydemir Güler

Güncel siyaset tarihi biçimlendirir.

Tarih tartışması her zaman güncel siyaseti etkilemek amacıyla yapılır.

Cumartesi, 01 Kasım 2014 12:59
Aydemir Güler

Geçen haftaki “sınır ötesi” meselelerini soL dergide yazmaya başladım. Burada devam ediyorum. Önce bunu okuyacaksınız...

Müjde (Tozbey Erden) 24 Ekim'de soL portaldaki yazısına “Biji serok Obama!” başlığını koymuştu. Yazılmamış olsa da birtakım dost meclislerinde lafının geçmiş olacağını tahmin ediyordu başlıktaki sloganın. Haklı çıktı.

Pazartesi, 10 Kasım 2014 06:30
Aydemir Güler

Dün Ekim Devriminin 97. yılı için gerçekleştirdiğimiz Komünist Parti toplantısında CHP'yi eleştiriyordum. Mustafa Kemal'in ölüm yıldönümünde camiye koşup dua okutan kafa, demiştim, günümüzün sosyal-demokrasisidir... Herhalde bugün de gideceklerdir!

Cuma, 28 Kasım 2014 10:45
Aydemir Güler

Ekim ayında Türkiye 40 kişinin ölümüne sahne oldu. O günler yaşanırken kaçınılmaz biçimde akıllar dalgalandı, sorular yığıldı, endişe yüzlere yansıdı.

Salı, 04 Kasım 2014 10:22
Aydemir Güler

Cumhurbaşkanının yolda gezerken kafede sigara içenlere sarması hayra alamet değil. Hemen ardından kendini tutamayıp “Berkin Elvan öldürüldüğünde ekmek almaya gitmiyordu. Zaten 'gaz atarken' resimleri var” demesiyse durumun hayli vahim olduğunu göstermektedir. Berkin'in veya başka birinin nasıl becerip de “gaz attığını” gözümün önüne getiremiyorum.

Pages