54 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Çarşamba, 30 Aralık 2009 09:30
Aydemir Güler

Özel Kuvvetlerin kozmik odasında günlerdir süren aramalar vesilesiyle bir ayar yapmak gerekiyor.

Çarşamba, 09 Aralık 2009 11:10
Aydemir Güler

Davutoğlu birkaç gün önce kendisine atfedilen yeni-osmanlı ifadesine kızgınlığını dile getirdi. Dışişleri bakanı, veya Metin Çulhaoğlu'nun Gelenek'teki yakıştırmasıyla JeoCeo'nun neye kızdığını ilk ağızda çıkan haberlerden anlamak pek mümkün değildi. Birşeylerden ürktüğü belliydi ama... Neyse fazla sürmedi yardıma koşacak gazeteci dostları vardı bereket.

Çarşamba, 02 Aralık 2009 09:56
Aydemir Güler

Öyle bir reklam vardı, galiba: Kontrolsüz güç, güç değildir.

Bana kalırsa AKP böyle bir sarmala girmektedir. Artan gücün kontrol edilip yönlendirilmesi giderek güçleşmektedir. Kontrol ve yönlendirme yerini, gündelik yönetime, o da, bu işin alaturkası olarak “idareciliğe” bırakmaktadır.

Çarşamba, 23 Aralık 2009 09:30
Aydemir Güler

Olaylar henüz akmaktayken, yani oluşumu sürerken yorum faslına geçmek risklidir. Bu anlamda, ancak belli bir süre sonra, yani taşlar yerli yerine oturunca gelecektir özgürlük.

Çarşamba, 16 Aralık 2009 09:55
Aydemir Güler

Geçen hafta DTP'nin kapatılmasından sonra başka ne konuda yazabilirim ki? Çarşambaya gelene kadar çok şey söylenmiş olmasına rağmen dolayısıyla tekrardan kaçınmaya çalışarak yazmayı deneyeceğim.

Çarşamba, 04 Kasım 2009 09:30
Aydemir Güler

Tevfik Çavdar ağabeyden devralıp başlığa koyuyorum bu ifadeyi.

Son günlerde sol yazarlarının Cumhuriyetin hazin öyküsüne çokça değinmiş olmalarına rağmen ben de bugün aynı konu etrafında döneceğim. Belki kısmi bir toparlama işlevini de üstlenerek...

Pazar, 01 Kasım 2009 09:30
Aydemir Güler

AKP'nin bir haftadan diğerine lafı değiştirmekten muradı, kuşkusuz Kürt hararetini dindirmekti. Sıcaklığın bir ergime noktasına yaklaştığını düşünmeyelim. Ama açılım böyledir işte. Bir dizi kırılma hattıyla kuşatılmış bir yol haritası var AKP'nin önünde. Bunların arasından slalom yapar gibi geçebilmek için, zaman zaman durup bir başka masal anlatmak gerekecektir.

Çarşamba, 21 Ekim 2009 10:30
Aydemir Güler

Türkiye Kürt sorununda bu fırsatı kaçırmamalı-ymış. On yıl önce, '99'da bir fırsat kaçırılmış-mış.

Çabuk mu sıkılıyorum, bilmiyorum. Ama son iki üç gündür şu pek derinlikli analizi yapan köşe yazısı, konuşma, açıklama sayısını şöyle bir hesaplamaya çalışırsanız, pek de o kadar çabuk sıkılmadığımı siz de kabul edeceksiniz.

Çarşamba, 28 Ekim 2009 09:30
Aydemir Güler

Kürt açılımı değil, kapanış. Bu işin adı budur.

Ancak kapanış derken, AKP'nin ilan ettiği “ülkeye dönüş molası” kastedilmemektedir. Tersine kanımca bu gerçekten de bir moladır ve uygun bir konjonktürde devamı gelecektir.

Kastım, tam da bu gelecek olan devamın Kürt halkının tarihsel uyanışının kapanması anlamını taşıyacağıdır.

Çarşamba, 14 Ekim 2009 10:30
Aydemir Güler

2008 dünya ekonomik krizinin son derece ağır bir tablo oluşturduğu açık. Bu krizin kaynakları üzerinde çok şey konuşuldu. Boyutları itibariyle olsa olsa 1929 ile karşılaştırılabileceğine itiraz eden de yok.

Burjuva iktisatçılar cenahı zaman zaman krizi hafife alan yorumlarla eğleşiyor olabilirler. Haksız değillerdir. Birkaç nedenle.

Pazar, 11 Ekim 2009 12:10
Aydemir Güler

Burjuva siyasetinde eskimenin hız kazandığı görülüyor.

Çarşamba, 16 Eylül 2009 10:30
Aydemir Güler

Her dönem kendi devrimciliğini şekillendirir. Başka dönemlerin örneklerini bir kenara bırakacağım. Türkiye solunun 1990'larda yeniden biçimlendirdiği ve bizim de ister istemez paylaştığımız devrimcilik türüne kendi içimizde “dışavurumculuk” diyorduk. İçsel bir devrimciliğin sembollere sık referansta bulunan dışa vurumu.

Çarşamba, 02 Eylül 2009 10:30
Aydemir Güler

Pazar akşamı içimiz acıdı yine. Emine, Tülay'ı kaybettiğimiz haberini verince, hocamın bu kadar erken ayrılışına katkısı olan şeye ben de elimi uzattım. Ne düşüneceğimi bilemediğimden olsa gerek, bir acı sigara yaktım Tülay Arın'a.

Çarşamba, 30 Eylül 2009 10:14
Aydemir Güler

Devlet Bahçeli'nin Türkiye'nin bölünmesine karşı ilan ettiği direnişi ciddiye alabilir miyiz? Burada AKP ile MHP arasındaki sakil idam polemiklerini hatırlatmaya niyetim yok. Adam öldürme konulu tartışma faşistlerin dünyasında sürsün gitsin.

Pazar, 27 Eylül 2009 11:33
Aydemir Güler

Ertuğrul Osmanoğlu'nun cenaze haberine fotoğraflar iliştirmiş bir gazetenin internet sayfaları. Camide çekilip çekilmediğini bilemeyiz ama, resimlerden bir tanesinde kol düğmeleri var. Abdülhamit'in suratının resmedildiği kol düğmeleri.

Pages