14 sonuçtan 1 - 14 arası gösteriliyor
Cuma, 25 Aralık 2015 01:30
Mesut Odman

İçeride ve dışarıda savaş koşulları altında yaşıyoruz, demiştik geçen hafta. Yoğunluğu neredeyse günden güne değişmekle birlikte, bir eğilim olarak, git gide sertleşip ağırlaşan koşullar bunlar.

Cuma, 11 Aralık 2015 01:45
Mesut Odman

Olur. Bir kez daha değil sadece, bin kez daha da yazılır, konuşulur. Yazılıp konuşulurken yapılıp kotarılması ihmal edilmedikçe hiçbir sakıncası yoktur.

Hatta, ne kadar çok yazılır konuşulursa, o kadar iyidir.

Birincisi, hep söyleyip duruyoruz, tekrar, öğrenmenin ve öğretmenin hiç eskimeyen bir yoludur.

Cuma, 20 Kasım 2015 01:15
Mesut Odman

Okurlardan bir süre için izin isteyip yazılara ara vermek daha mı iyi olur acaba? Kestiremiyorum.

Cuma, 30 Ekim 2015 09:15
Mesut Odman

Amma kötü denk geldi şu suskunluk günleri…

Konuşamıyorum. Kesin bir yasak bu. Ayrıca, yasağı delmeye kalksan, hem neye benzediği belirsiz, berbat bir ses, hem de ısrar edersen, çok geçmeden, ısrarcıyı alt etmeye yetecek bir acı. Daha da önemlisi, bir daha hiç konuşamama ya da sesinden irkilerek konuşabilme korkusu.

Cuma, 16 Ekim 2015 01:15
Mesut Odman

Böyle bir rezillik olabilir mi?

Üç beş satır karalamak üzere klavye başına oturduğumuz sırada, o tarihe değil, tarih neymiş, tarihi de yapan halkların belleğine kazınmış katliamın üzerinden beş günden fazla süre geçmişken, öldürülen insanların sayısı hâlâ belirsizliğini koruyor; buna karşılık hiç kimse yazamaz, okuyamaz, konuşamaz diyen bir bağımsız yargı yasaklaması ortaya çıkıyor.

Cuma, 02 Ekim 2015 02:30
Mesut Odman

Eskiden çok kullanılırdı; biz de büyüklerimizden, sadece yaşı bizden büyük olanlardan değil, devrimci/komünist büyüklerimizden de işitirdik. Kimileyin, daha testiyi kırmadan, bir tür ahlâk öğüdü olarak, kimileyin de, testiyi kırmışsak, sert ya da yumuşak tonlu bir uyarı olarak…

Cuma, 18 Eylül 2015 01:45
Mesut Odman

Yoksullukta bir güzellik bulunabilir mi? Yalınlık ya da sadelik vardır, kuşkusuz; ama ya güzellik? Sadelik olmadan güzellik olabilir mi peki? Çarpıcı, büyüleyici, görkemli güzelliklerden çok söz edilmiştir. Tümünü birden anlattığı düşünülebilecek bir deyişle “göz kamaştırıcı” güzellikler, olabilir, mümkündür, öyle denebilir.

Cuma, 17 Temmuz 2015 11:15
Mesut Odman

Bu yazıyı, diyorum, kimse okumasın. Şimdi özetle belirteceğim birtakım kaygılar varsa ve önlerde bir yer tutuyorsa...

Cuma, 19 Haziran 2015 08:15
Mesut Odman

Tamam, az buz uzun dönem değildir, en başında doğan çocuklar şimdi boyumuzla bir oldular, okuyup yazar, olmadık sorular sorar oldular.

Cuma, 12 Haziran 2015 08:00
Mesut Odman

Ah insanlar, zavallı insanlarımız!

Böyle mi başlamalıydık acaba?

Yok, o kadar da olmaz. Romantiklerin, bütün fraksiyonları gibi pek incelikli ve kibar olmakla birlikte, en aşırı, ama en çok da çaresiz bir kolu olarak konuşmuş yahut yazmış olurduk o zaman.

Oysa, insanlarımız ne o kadar zavallı ve çaresiz, ne de o kadar suçsuz ve günahsız.

Cuma, 29 Mayıs 2015 08:30
Mesut Odman

Hiç öfkesi kalmamış insanın, bırakalım başka şeyleri, yaşaması bile mucize yaratmak kadar güçtür. Herhangi bir inancın insanı ayakta tutabilmesi, öfkeden arınmışsa, mümkün değildir. Zaten, hiçbir öfkesi olmayan bir inanç, ancak dinlere inananlarda, onların da küçük bir bölümünde görülebilir.

Cuma, 22 Mayıs 2015 07:45
Mesut Odman

Geçen haftaki yazıda, 1960 ile 1980 arasındaki dönemi “emekçilerin iki onyılı” sözleriyle adlandırmıştım.

Cuma, 08 Mayıs 2015 08:15
Mesut Odman

Şu anda yeryüzünde 1 Mayıs kutlamalarına ilişkin bizdekine benzer bir tartışma, atışma, kavga, mücadele var mıdır acaba; art arda sıraladığım sözcüklerle ve başka benzerleri de eklenerek anlatılabilecek bir durum başka nerede vardır? Şu anda derken, sadece bu yıl ya da geçen yıl olup bitenleri değil, daha eski yılları da kast ediyorum.

Cuma, 03 Nisan 2015 10:00
Mesut Odman

Sanırım, baştan uca bir süreklilik söz konusu. Kaynağından çıkan su, deltaya varasıya bir dolu değişimden geçer öte yandan. Ama akarsularda mevsimlerin açtığı değişimler neyse, şairlerde ‘yaş’ın yol açtığı dönüşümler odur diyebiliriz. Bir süredir, herhalde yaşım gereği, bu olguyu gözlemlemeye, üstünde akıl yürütmeye çalışıyorum.