8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Pazartesi, 02 Mart 2020 00:15
Osman Çutsay

İslamcı Ankara veya Erdoğan rejimi, böylece kendi ayağına sıkmış oldu. Edirne'den ve Ege'den Yunanistan'a yönlendirilen binlerce mülteciden söz ediyoruz: Avrupa, mülteci yüz binleri kaldıracak durumda değil. Ekonomik nedenlerin bir rolü yok bu reddiyede. Sorun siyasal. Hatta toplumsal.

Pazartesi, 30 Mart 2020 00:00
Osman Çutsay

Bırakın 2008'den itibaren Avrupa'nın da boğazını sıkan finans krizini, 1929 ve sonrasını bile gölgede bırakacak bir krizden geçiyor dünya kapitalizmi. Bunu sadece kapitalizm düşmanı “kötü niyetli bizler” söylemiyoruz. Kapitalizm yerine demokrasi, özellikle de bizdeki azgelişmiş uşakların ağzının suyunu akıtan şu saçma sapan “Avrupa demokrasisi” meftunları da söylüyor.

Pazartesi, 09 Mart 2020 00:00
Osman Çutsay

İslamcı Ankara'ya kimin nasıl baktığını merak eden var mı?

Yerleşik siyasal ve toplumsal sistem içinde, emperyalist-kapitalist sistemin efendileri, çeşitli hizipleriyle resmen didişirken, acaba AKP Türkiyesi'ni nasıl görüyorlar? İslamcı Ankara'nın çok şımardığına da mı inanıyorlar. Ayar verme hesapları mı yapıyorlar? Ayar güçleri var mı?

Pazartesi, 03 Şubat 2020 00:00
Osman Çutsay

Sorarak başlayalım: Sosyalizm iddialı bir solun nasıl likide edileceğini, sıfırlanacağını merak mı ediyorsunuz? Yanıtı basit: Böyle bir solun içine kurt düşürür, onu sağda sol ve solcu aramaya mahkûm ederseniz, kolayca başarıya ulaşırsınız. 1989'da Avrupa'da sosyalist hükümetlerin yıkılması, tam da böyle bir operasyondu. Barış içinde birlikte yaşadılar ve sosyalizm yaşlı kıtadan silindi.

Pazartesi, 10 Şubat 2020 00:15
Osman Çutsay

AKP Türkiyesi'nden söz etmiyoruz. İslamcı Ankara'nın söylediği hiçbir şeye inanılmaz, o bataklıktan temiz ve doğru hiçbir şey çıkmaz. “Hakikat mezhabası” bir rejim bu sonuçta. İşi, “doğrulanmış gerçeklik” diye de tanımlayabileceğimiz hakikati imha etmek. Bu kasap sürüsü, bu görevin üstesinden, sağ üniformalarla gelemeyeceğini iyi biliyordu, solu kullanmak zorundaydı.

Pazartesi, 20 Ocak 2020 07:30
Osman Çutsay

Açık söylemek, ama ondan önce açıkça sormak gerek: Ekonomik bir dev, siyasi cüce olarak ne kadar kalır? Ekonomik dev denebilecek bir ülkenin, askeri cüceliği ne kadar sürer? Böyle bir ülke, “devliğini” siyasi ve askeri bir cüce olarak ne kadar sürdürebilir? 

Dev, çıkarlarını bu iki düzlemde de korumak ve geliştirmek isteyecektir. 

Pazartesi, 06 Ocak 2020 01:00
Osman Çutsay

Suskunluğun şiirini de yazmış bir Heinrich Heine'yi gelin de hatırlamayın. Geliriz.

Önce soralım: Kasım Süleymani ile, acaba, Avusturya-Macaristan İmparatorluğunun veliahtı Arşidük Franz Ferdinand mı öldürülmüş oldu? Tarih tekerrür etmez, doğrudur, ama olaylar arasında benzerlikler bulmak da mı yasak?

Pazartesi, 13 Ocak 2020 00:00
Osman Çutsay

Yeşiller Partisi, Federal Almanya'da 40'ıncı kuruluş yılını kutladı. Bu arada önceki günlerde Viyana'da Hıristiyan demokratların (ÖVP) hükümet ortağı da oldular. Kısa bir süre sonra benzer bir tablonun, yani Hıristiyan demokratlarla Yeşiller'in hükümet kurma pratiğinin Berlin'de de ortaya çıkacağı söylenebilir.