SGK'dan çöken ilaç sistemi açıklaması: Aslında o kadar kötü duruma düşmedik

Eczacılar Birliği, "reçete onay sistemi" olan Medula'nın çöktüğünü, bir haftadır SGK'ya dil döktüklerini söyledi, SGK yanıt verdi: "Hiçbir zaman yüzde 100 hizmet veremez olmadı."

Haber Merkezi

Türk Eczacılar Birliği (TEB), bir haftadır MEDULA sisteminde yaşanan teknik arıza nedeniyle bebek, yaşlı, acil hastalar dahil ilaca ulaşmakta zorluk çekildiğini ve bugün itibariyle sistemin çöktüğünü açıkladı. SGK ise olayın ardından açıklama yaparak sadece kısmi bir aksaklık olduğunu ve yüzde 100 hizmet veremez duruma gelmediğini söyledi.

SGK'dan yapılan yazılı açıklamada, 1 Ekim 2014'den itibaren vatandaşların sigorta borçlarına ilişkin yapılandırma başvurularının alınmaya başlandığı ve başvuruların SGK sistemine normalin çok üzerinde yük getirdiği vurgulandı.

Borç yapılandırma uygulamalarının getirdiği yükün yanı sıra, vatandaşların son başvuru gününde yoğun işlem yapmaları sonucunda sisteme aşırı yüklenmenin gözlemlendiği vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:

Bugün son işlem günü olan e-bildirge uygulamasına olan aşırı talepten dolayı kısmi bir aksaklık yaşanmıştır. 77 milyon vatandaşımıza sağlık alanında hizmet eden MEDULA uygulaması hiçbir zaman yüzde 100 hizmet veremez duruma gelmemiştir. MEDULA aşırı yüklenmeden dolayı hizmet sınır limitlerine ulaşmış, bu limitin üzerinde kalan kesim için kısmi ve geçici olarak hizmet sağlanamamıştır. 420'den fazla uygulamaya sahip kurumumuzun en öncelikli uygulaması MEDULA'dır. Sistemde yoğunluk yaşandığında sistem kaynaklarının tümü MEDULA uygulamasının hizmetine tahsis edilmektedir. SGK Bilgi Sistem alt yapısı ve uygulamaları hizmet vermeye devam etmektedir.