Türk öğrenciler ortaklaşa problem çözme becerisinde OECD sonuncusu!

OECD verilerine göre Türk öğrenciler "ortaklaşa problem çözme" becerisinde 52 ülke arasında 48'inci oldu. Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri'nin gerisinde kaldı.

Eğitimcilere OECD rakamlarından bir kötü haber daha var: Türk öğrenciler "ortaklaşa problem çözme" becerisinde 52 katılımcı ülke arasında 48’inci olarak Bireşik Arap Emirlikleri’nin de gerisine düştü. 

diken.com.tr'nin aktardığı habere göre Türkiye OECD ülkeleri arasında ise sonuncu oldu. 

OECD sıralaması: Tabloda mavi erkek, kırmızı kız öğrencilerin performansını, sarı ortalamayı gösteriyor

PISA'DA TÜRKİYE KIRIK NOT ALMIŞTI

OECD 2015 PISA sınav sonuçlarını daha önce öğrencilerin "bireysel" başarı sıralamasına göre açıklamıştı. Bireysel başarısı değerlendirilen 64 ülke arasında Türk öğrenciler matematikte 45inci, okuduğunu anlamada 37’inci, fende 47’inci sırada yer almıştı.

GRUP HALİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİNDE DE GERİDEYİZ

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), 2015’te yaptığı PISA sınavının sonuçlarını bu kez öğrencilerin problemleri grup halinde birlikte çözme beceresine göre değerlendirdi.

32’si OECD ülkesi, 20’si de katılımcı ülke statüsündeki 52 ülkelik sıralamada Türk öğrenciler 48’inci sırada yer aldı. Türkiye, bu kategoride değerlendirmeye alınan 32 OECD ülkesi arasında ise sonuncu sırada. Böylece Türkiye, OECD’nin gelişmişlik istatistiklerinde genelde geride bıraktığı Şili ve Meksika’yı bile bu kez geçemedi.

Geniş listede ise Türkiye’yi Birleşik Arap Emirlikleri de geride bıraktı.

Bu arada kız öğrencilerin erkeklerden daha iyi performans sergilemesi de Türkiye açısından başka bir dikkat çekici not.