Turizmde kaybeden ülke Türkiye

TÜROB'un hazırladığı Almanya pazarına dönük raporda, Türkiye'nin en büyük turizm pazarı Almanya'da 2017 yılına yönelik tatil satışlarında kaybeden tek ülkenin Türkiye olduğunu belirtti.

Haber Merkezi

Türkiye Otelciler Birliği'nin (TÜROB) Almanya pazarına ilişkin hazırladığı raporda, 2011-2015 döneminde Türkiye'ye gelen Alman turist sayısında 2016 yılında sert bir düşüşle karşılaşıldı. Turist sayısı yüzde 30 düşerek 3.9 milyona geriledi.

Hazırlanan raporu Sputnik'e değerlendiren TÜROB Başkanı Timur Bayındır, iyi bir tablo çizmiyor.

PAZARIN TEK KAYBEDENİ TÜRKİYE

Bayındır, "2017 yılına yönelik Almanya'da tatil satışlarında İspanya, Yunanistan, Bulgaristan ve Hırvatistan satışları oldukça iyi seviyeye çıkarken, Mısır satışları ise önemli ölçüde artmaya başladı. Pazarın kaybeden tek ülkesi maalesef Türkiye oldu" dedi.

TÜRKİYE SATIŞLARI YÜZDE 58 GERİLEMEYLE BAŞLADI

Bayındır, şunları söyledi: "Mevcut durumda yaşanan endişeler ve ülkeler arası siyasi fikir ayrılıkları dikkate alınarak 2017 yılında, Ortadoğu, İran ve Rusya pazarlarında artış, başta Almanya olmak üzere Avusturya, Belçika, Fransa, İspanya ve İtalya ile özellikle AB ülkelerinden Türkiye'ye gelecek turist sayısında önemli oranda düşüş bekleniyor.

Alman Seyahat Acenteleri Birliği'nin (DRV) Almanya seyahat pazarındaki son duruma ilişkin açıklamasına göre, Türkiye satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 58 geride kaldı. Türkiye'ye talebin ancak güvenlik ve iki ülke arasındaki olumsuz siyasi konularda toplumda bir kanaat oluştuktan belli bir süre sonra artmaya başlayacağının öngörüldüğü, bu yıl için ise daha çok son dakika satışlarının sonucu belirleyeceği" açıklandı.

GÜVENLİK KAYGILARI

Hazırlanan raporda, yapılan indirimlerin sektörü teşvik etmediğini; turistlerin güvenlik kaygılarıyla seyahatlerinden vazgeçtikleri belirtildi.