Sürpriz yok: Din skoru yüksek ülkelerde, bilim ve matematik skoru düşük

Sürpriz yok; dindarlık skoru yüksek ülkelerdeki öğrencilerin bilim ve matematik alanlarında daha az başarılı olduğu gösterildi.

Dış Haberler

Dindar ülkelerdeki öğrencilerin bilim ve matematik alanlarında, agnostik veya ateist nüfusun fazla olduğu ülkelerdeki öğrencilere göre daha kötü performans sergilediği belirtildi.

Araştırmanın ortak yazarı Profesör Gijsbert Stoet, "Dindar olan ülkeler eğitim performansında daha düşük puanı alıyor" dedi.

Stoet; "dinleri okullardan ve eğitim politikası oluşturmanın dışında tutarak, eğitim standartlarını ve dolayısıyla yaşam standartlarını yükseltmeye" davet etti.

Leeds Beckett ve Missouri Üniversitesi'ndeki akademisyenlerin ortak araştırması, orta öğretim okullarında din eğitimi için harcanan zaman ile genel performans arasında "güçlü" bir negatif korelasyon olduğunu gösterdi.

Akademik yayın Intelligence'de yayınlanan bulgular, 82 ülkeyi "dindarlık skoru" ile 0-10 puan arasında değerlendirmeyi ve son 10 yıllık akademik performansı verilerini içerdi. Çalışmada öğrencilere verilen anketlerde, doğrudan doğruya dine ilişkin sorular yer almadı.

Sıralamada, Çek Cumhuriyeti, Japonya, Estonya, İsveç ve Norveç'i eğitim sistemi bakımından en laik ülkeler olarak belirlenirken, İngiltere 14. sırada yer aldı.

Ürdün, Yemen, Mısır, Endonezya ve Katar ise en dindar ülkeler olarak bulundu.

Bulgular, evrim teorisi ile geleneksel inançlar arasındaki uyuşmazlık nedeniyle, yüksek dindarlık skoru alan ülkelerindeki öğrencilerin bilim sonuçlarında düşük puan aldığını gösterdi.