Samsun'da gerici eğitime tepki: Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu'ndan açıklama...

Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP) Samsun bileşenleri ‘Böyle eğitim sistemi ve böyle eğitim olmaz!’ başlıklı bir açıklama gerçekleştirdi.

soL-Samsun

Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP) bileşenleri, gerici müfredata tepki gösterdi. Platform bileşenleri, Elektrik Mühendisleri Odası Samsun Şubesi’nde bir basın açıklaması yaptı.

Açıklamayı EMO Samsun Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özdağ okudu. "2017-2018 Eğitim-Öğretim yılına düş kırıklıkları, kaygı ve isyan duyguları ile giriyoruz" diye başlayan açıklamada, iktidarın “dindar nesil yaratmak” adına eğitimi İhvan zihniyetine doğru çektiğini dile getirildi.

Açıklamada şöyle denildi: 

"Son 15 yılda, aynı evin çocukları arasında aynı müfredatla eğitim gören yok. Bırakın kardeşleri, aynı müfredatla okulu bitirebilen öğrenci yok. En son TEOG örneğinde görüldüğü üzere, 2013 yılının Milli Eğitim Bakanı 'Çocuk aileyle vakit geçirsin diye TEOG'u getirdik' derken, 2017 yılının Milli Eğitim Bakanı 'Çocuk aileyle vakit geçirsin diye TEOG'u kaldırdık' diyebiliyor. Bir kişi emrediyor, emrindekiler hemen gereğini yapıyor.

Eğitim sisteminde din istismarına dayalı anlayışla; kendisine itaat eden, sorgulamayan, yetkinliği sınırlı ve itirazsız kuşaklar isteniyor. Okul bittiğinde iş bulabileceğini, eğitim aldığı alanda çalışabileceğini ümit eden öğrenci sayısı her geçen gün azalıyor, çünkü bugün Türkiye’de her dört üniversite mezunundan birisi işsizdir!"

"ÖZEL OKULLARDA BİREYSEL KURTULUŞ ARANIYOR"

Açıklamada, devlet okullarındaki niteliksizleşmenin sonuçlarından birinin "orta gelirli ailelerin hızla özel okullara yönelerek bireysel kurtuluş yolu araması" olduğu vurgulandı.

"Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü’nün açıklamasına göre 2 Eylül 2016 ile 2 Eylül 2017 tarihleri arasında yani bir yılda rekor sayıda, 1777 yeni özel okul açılmış olması bunun en somut göstergesidir" denilen açıklamada, AKP iktidarının öğrenci başına destek ödemesi yaparak kamu kaynaklarını özel eğitim kurumlarına aktarmasının da özel okullara yönelimi artırdığına işaret edildi.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi: 

"Bu yıl özel okullara kayıt yaptıracak 75 bin öğrenci ile özel okullarda okuyan öğrenci sayısı 340 bin ve devletin bu yıl özel okullara aktaracağı kamu kaynağı 1 milyar 250 milyon TL olması beklenmektedir. Bu para kamuda kalsaydı her devlet okuluna temizlik, yakacak, kütüphane ödeneği olarak fazladan yaklaşık 20 bin lira ödenek gönderilebilecekti. 20 bin TL’nin bir devlet okulu için ne anlama geldiğini devlet okulundaki idareciler, öğretmenler, eğitim emekçileri herkesten iyi bilmektedirler. Çünkü çoğu devlet okulu kendi yağları ile kavrulmak zorundadırlar. Ödenek isteyen devlet okullarına sürekli “kaynak yok” denilirken var olan kısıtlı kaynakların özel sektöre transfer edilmesi AKP iktidarının siyasi tercihidir."

"ZORUNLU, KESİNTİSİZ, PARASIZ, BİLİMSEL EĞİTİM İÇİN HAREKETE GEÇİLMELİ"

Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu bileşenleri, yeni müfredat programlarını reddediklerini, bilim yerine inancın konmaya çalışılmasına, biat kültürünün yaygınlaştırılmasına, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yetkilerinin dinci vakıf, tarikat ve cemaatlere devredilmesine ve kamu kaynaklarının özel eğitim kurumlarına aktarılmasına "Hayır" dediklerini açıkladılar.

Açıklamanın sonunda taleplerini sıralayan LABEP Samsun bileşenleri, Öğretim Birliği Yasası’nın yok edilmesinin, Anadolu Öğretmen Okulları’nın kapatılmasını tehlikesine işaret ettiler. Başarılı okulların "proje okul" adı altında imam hatip okullarına dönüştürülmelerini istemediklerini dile getirdiler. Zorunlu din dersi ve dini ağırlıklı seçmeli derslerin bütün okullarda ve sınıflarda okutulmasını, ayrıca Kuran kurslarındaki eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınmasını reddettiklerinin vurguladılar. Ders kitaplarının cumhuriyet devrimi, Atatürk, bilimsel gerçekler ve evrensel değerlerle donatılmasını, eğitim sorunlarını çözme işinin aydınlanmacı eğitimcilere bırakılmasını talep ettiler. İvedi olarak 12 yıllık zorunlu, kesintisiz, parasız eğitime geçilmesini savunan LABEP bileşenleri, bu doğrultuda velileri, öğrencileri ve aydınları harekete geçmeye çağırdılar.

LABEP BİLEŞENLERİ

Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu'nun Samsun'da bileşenleri içerisinde Cumhuriyet Kadınları Derneği, Atatürkçü Düşünce Derneği, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği, EMO ve Eğitim-İş Sendikası'nın Samsun Şubeleri, Samsun Eğitim Derneği, Atakum Gönüllüleri Derneği, Samsun Tabip Odası, TMMOB, Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği, Ondokuz Mayıs Lisesi Mezunları Derneği, Samsun Anadolu Koleji Mezunları Derneği ve Aydınlanma Hareketi bulunuyor.