Pedagoji Derneği: Matematik dersi Kuran dersinden önemli değil!

Pedagoji Derneği adlı gerici kuruluş, internet sayfasında "Maneviyatı Konu Alan Derslere Pedagojik Yaklaşım" başlıklı yazısında, öğretmenlere, "Maneviyatı konu alan derslerde öğretmenler önce kendini sevdirmelidir, bu derslerde not olmamalıdır, öğrencilere 'Kuran sevdalısı' ve 'Kuran dostu' gibi sertifikalar verilmelidir" gibi tavsiyelerde bulundu. Yazıda…

Haber Merkezi

Pedagoji Derneği adlı kuruluş, resmi internet sayfasında "Maneviyatı Konu Alan Derslere Pedagojik Yaklaşım" başlıklı yazısında, öğretmenlere, "Maneviyatı konu alan derslerde öğretmenler önce kendini sevdirmelidir, bu derslerde not olmamalıdır" gibi tavsiyelerde bulundu. 

"Kutlu Doğum" haftasınde işlenecek derslere pedagojik yaklaşım getirmeyi amaçladığı savunulan yazıda, öğretmenlere bir dizi gerici tavsiyede bulunuldu. 

"MATEMATİK DERSİ KURAN DERSİNDEN ÖNEMLİ DEĞİLDİR"

Tavsiyeler arasında şunlar yer aldı: 

"Öğrencilerin kendi kutsalları ile buluşmasını hedefleyen bu seçmeli ders adımı dikkatle ele alınmalıdır. Öğrenci öğretmenine karşı gösterdiği bir tepkiyi kutsal kitaplara ya da peygamberlere rahatlıkla genelleyebilecektir. Bu derslerde öğretmenler öncelikle kendini sevdirmeyi hedeflemelidir. 

Yukarıda adı geçen dinler kutsal bir din, peygamberler ise kutsal birer kişidir. Her ikisine dair yapılacak öğretimde öncelikli olan ruhtur. Manevi atmosfer ve duygular, bu öğretimin olmazsa olmazlarıdır. Bu nedenle bu ders öğretmenlerine düşen önemli bir görev, dersi olabildiğince manevi atmosfer içinde işlemektir.

Derneğimiz, maneviyatı konu alan derslerde öğrencilere not verilmesine karşıdır. Bir öğrencinin karnesinde Kuran dersini 1 olarak görmesi, peygamberlerin hayatından 2 alması bu kutsal değerler hakkında olumsuz algıya sahip olmasına yol açabilecektir. Üstelik not işlemi uygulandığında manevi değerlerin, notlar içindeki yeri küçük bir yüzde olacaktır. Kuran dersinin okul başarısına etkisi yüzde 3 civarında ancak olacaktır. Bu olduğunda Matematik dersi Kuran’dan daha önemli olarak algılanabilir, çünkü dersler içindeki ağırlığı daha fazladır.

Maneviyatı konu alan derslerde başarı sağlayan öğrencileri ödüllendirmek, az başarılı olanları ise teşvik etmek temel yaklaşım olmalıdır. Başarılı olanlara 'Kuran Sevdalısı' gibi sertifika verilebilir. En alt seviyedeki öğrenci de yine 'Kuran Dostu' gibi bir sertifika verilebilir."