Melih Gökçek'ten dünyada bir ilk: Çok katlı dolmuş parkı!

AKP, CHP ve MHP'lilerin Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nde oybirliğiyle aldığı Güvenpark kararına TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi'nden tepki geldi.

Haber Merkezi

TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi, Güvenpark'a yapılmak istenen yeni projeye karşı bir açıklama yaparak "Cumhuriyet'in mekanı Güvenpark'ın talanına hayır" dedi.

AKP, CHP ve MHP'nin oybirliğiyle aldığı karara tepki gösteren TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi, dünyanın  hiçbir gelişmiş ülkesinde kent merkezinin tam ortasında "çok katlı bir  dolmuş parkı" görülmediğini hatırlattı.

"Kent  ulaşımını özel araç kullanımı odaklı politikalar ile çözmeye ve toplu  ulaşımı dünyanın çağdaş metropollerinde bir benzeri olmayan 'dolmuş' gibi bir uygulamayla sağlamaya çalışan Ankara Büyükşehir Belediyesi, Güvenpark dolmuş duraklarının yeraltına alınmasıyla ilgili proje  hazırlanması için gereken yetkiyi AKP'li, CHP'li, MHP'li ve BBP'li  üyelerin oy birliğiyle Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nden aldığını  internet sitesinden kamuoyuna duyurmuştur" ifadelerinin yer aldığı açıklamada şöyle denildi:

Ankara  ulaşımını bir kaosa, yurttaşlar için işkenceye dönüştüren Ankara  Büyükşehir Belediyesi ulaşım yatırımlarını daha akılcı şekilde ele  almalıdır. Yapılması gereken ‘dolmuş` gibi çağdışı araçlar için yeni  uygulamalar geliştirmek değil bu araçların ortadan kaldırılması için  uzun erimli planların ortaya koymaktır. EGO Genel Müdürlüğü verilerine  göre dolmuşların Ankara ulaşımındaki payı %17`dir, milyarlarca dolar  yatırımla hayata geçirilen metroların payı ise %4.9`dur. Yani  yurttaşların vergileriyle, büyük maliyetlerle hayata geçirilen saatlik  taşıma kapasitesi 70.000 kişi olan Ankara Metro hatları 20 kişilik  dolmuşların ulaşıma sunduğu katkının 1/3`ünü bile sunamamaktadır. Ankara  Büyükşehir Belediyesi, uzun yıllar sonunda yapımı başlayan/başlayacağı  duyurulan metro hatlarının etkin kullanımının sağlanabilmesi için  gerekli çalışmaları yapmakla bu işe başlayabilir. Kullanımda olan  metroların eksik vagonlarının ve sinyalizasyonların tamamlanması, raylı  sistemlerin otobüs hatları ile entegre edilmesi gibi yöntemlerle  başlanabilecek yüksek kapasiteli toplu ulaşım hatlarını güçlendirme  çalışması "çok katlı bir dolmuş parkından" daha akılcı bir çözüm  olacaktır.

Güvenpark`ın ise nasıl bir yaklaşımla ele alınması gerektiğini "Yıl: 2015, Mekân: Güvenpark, Ankara`da Yitmekte Olan Kamusallıklar: Mekân, İnsan ve Kentin Tarihi"  adlı raporumuzda etraflıca tartışmıştık. Ankara Büyükşehir  Belediyesi`ne de ilettiğimiz bu raporumuzla ilgili Belediyeden  tarafımıza herhangi bir geri dönüş olmamıştır.