HDP'den yeni müfredat için araştırma önergesi

HDP Gaziantep Milletvekili Mahmut Toğrul, yeni müfredat için TBMM'de araştırma önergesi verdi. Önergenin gerekçesinde, yeni müfredatın eğitim sisteminin ihtiyacından çok AKP iktidarının 2023 vizyonunu hayata geçirmeyi hedeflediği vurgulandı.

Haber Merkezi

HDP Gaziantep Milletvekili Mahmut Toğrul, yeni eğitim müfredatı hakkında TBMM Başkanlığına araştırma önergesi verdi.

Toğrul, "Yeni müfredatın eğitim sisteminin ihtiyaçlarından çok, büyük ölçüde siyasal iktidarın 2023 vizyonuna, eğitimin ve toplumsal yaşamın bütün alanlarında etkisini hissettiren siyasal-ideolojik çizgisine göre yapılmak istendiği açıktır. Özellikle başkanlık sistemi ile kurulmaya başlanan yeni rejime uygun bir müfredat yapısı oluşturulmaya çalışıldığı anlaşılmaktadır" dedi. 

Toğrul'un, TBMM'de Meclis Araştırma Komisyonu kurulması talebiyle verdiği önergenin gerekçesinde şu ifadelere yer verildi:

  • Hazırlanan yeni müfredatın pilot uygulaması yapılıp bilim insanları, eğitimciler, veliler ve uzmanlarca izleme, inceleme ve değerlendirilmesi yapılmadan uygulanması bilimsel ve pedagojik açıdan sakıncalıdır.
  • Öğretim programları yenilenirken, tıpkı 4+4+4 eğitim yasası çıkarılırken yapılan tek taraflı çalışma benzeri bir çalışma yürütülmüş, eğitim sendikaları, üniversitelerin eğitim fakülteleri gibi kurumsal yapılardan direk katkı istenmemiş, sadece internet sitesi üzerinden görüş verilmesi istenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredat program taslakları ile “öneri alma” sürecini 20 günlük bir zaman dilimi içine sıkıştırması, değerlendirme sürecini “sembolik” hale getirmiştir. 
  • Tüm ülkeyi ve gelecek nesilleri yakından ilgilendiren eğitim müfredatı gibi bir konuda, müfredatın siyasal ve ideolojik olarak iktidara yakın çevrelerin müdahalesiyle daha da geriye götürülmesi, bilime ve aydınlanma düşüncesine karşı adeta bayrak açılması söz konusudur. Ders kitaplarında bir süredir sürdürülen “sadeleştirme” ve “basitleştirme” uygulamalarının doğrudan bilim, felsefe, tarih ve sanat derslerini hedef alması, ünite ve kazanım sayılarının azaltılması ile başta tarih dersleri olmak üzere, büyük ölçüde “dinci” ve “milliyetçi” öğeler ve referanslarla donatılmış bir müfredat oluşturulmuştur. 
  • Eğitim müfredatı hazırlanırken bilimsel, demokratik, laik, bireyin yanı sıra aynı zamanda toplumsal faydayı da gözeten, insan hak ve özgürlüklerine dayalı eğitim programlarının oluşturulması gereklidir. Bu çerçevede yaratıcı ve eleştirel düşünen, üretici, çevre bilincini kazanmış, toplumsal sorunlara duyarlı, kendine güvenen, demokrasiyi özümsemiş, insan hak ve özgürlüklerini ön planda tutan, eşitlikçi, adalet duygusu gelişmiş bireylerin yetiştirilmesini hedefleyen eğitim programları oluşturmak temel hedef olmalıdır.
  • Bu anlamda eğitim müfredatını, özgürlükçü, laik ve bilimsel bir içerikte yapılandırılması ve anadili temelinde çok dili eğitimin esas alınması amacıyla meclis araştırma komisyonu kurulmasını talep ediyoruz.