Hacettepe Üniversitesi öğrencilerini aracına alanlara para cezası

Otostopla derslerine yetişmeye çalışan Hacettepe Üniversitesi öğrencilerini araçlarına alanlara polis ekipleri tarafından para cezası kesildi.

soL - Ankara

Ankara’nın ulaşımı güçlükle sağlanan Hacettepe Üniversitesi Beytepe kampüsünde sabah saatlerinde sürücülere trafik cezası kesilmeye başlandı. Eskişehir yolunun yoğun trafiğini geçmeyi başaran araç sürücüleri, Hacettepe köprüsünden kampüs yoluna döndükten sonra toplu taşıma yetersizliği nedeniyle sağda bekleyen otostop kuyruğundaki öğrencileri almak için durduklarında hiç uyarılmadan plakalarının alındığını gördüler. Öğrencilere destek olmaya çalışan araç sürücüleri, trafik polisinin yanlış uygulamadan vazgeçmesi gerektiğini, otostop yapanları yol kenarında tuzak gibi kullanarak onlara yardımcı olmak isteyenlerin cezalandırılmasını anlayamadıklarını söyleyerek isyan etti.

Bir Devlet dairesinde çalıştığını ve mesaisine geç kalma pahasına oğlunu dersine yetiştirmek için özel aracıyla götürmek durumunda kaldığını belirten N.K “Bugün sabah saatlerinde metrodan çıkan  ve okul içi ring otobüsleri yeterli olmadığı için otostop kuyruğunda bekleyen gençleri almak için duran bir çok araca trafik cezası kesildi” dedi. N.K  Beytepe Kampusü girişindeki problemin her gün Eskişehir yolundan itibaren başladığını, çok ağır akışlı trafiğin Beytepe köprüsünde tamamen kilitlendiğini, 30-40 dakika süren ilerleyişin ardından Alacaatlı kavşağında tekrar bekleme başladığını söyledi.

Öğrenci O.K.  ise fakültelerine ulaşamama sorunu karşısında Üniversite yönetiminin hiçbir düzenleme yapmadığını, Büyükşehir Belediyesinin Çayyolu metrosu devreye girdikten sonra Eskişehir Yolunu kullanan otobüsleri kaldırdığını, Kızılay’dan metroya binme zorluğu aşılsa bile ring otobüsleri için çok beklediklerini anlatarak Üniversitenin eskisi gibi sabah ve akşam saatlerinde semtlere öğrenci servis otobüsleri koymasının sorunu önemli ölçüde çözeceğini belirtti.

Eskişehir yolundan ulaşılan üniversite kampüsleri, çok katlı kamu binaları, yüksek yoğunluklu siteler, rezidanslar, şehir dışı toplu konut alanları Ankara Ulaşım Planı yapılmadan ve trafik yoğunluğu hesaplanmadan üst planlara aykırı şekilde parsel bazında emsal artışları yapılarak hayata geçirildi. Metro inşaatı yıllarca bekledikten sonra Ulaştırma Bakanlığına devredilerek tamamlanabildi. Çayyolu- Sincan tek hatlı metrosu bugün  yolcu yükünü karşılayamayacak şekilde hizmet veriyor. Üstelik metro hattının inşaat mühendisliğinde yolların açı-eğim oranı için  kullanılan ifadesiyle “dever” hatası nedeniyle raydan çıkma olayları yaşandığından düşük hızda kullanılıyor.