Doğu Ekspresi kara borsaya düştü: AKP paranın kokusunu aldı...

Son yıllarda ilginin giderek arttığı Doğu Ekspresi'nin ikincisi geliyor... Ancak bu adımın yurttaşlar düşünülerek atılmadığını söylememiz için oldukça fazla gerekçe var... Biletlerin henüz daha satışa çıkmadan yandaş tur şirketlerine "devredildiği" Doğu Ekspresi, hem şirketlere daha fazla para kazanmanın kapısını açıyor hem de özelleştirme öncesi "cazibeyi" arttırıyor.

Doğu Ekspresi'ne talep giderek artarken, hatta ikinci bir trenin konulması kararı alındı.

Kars Belediye Başkanı Murtaza Karaçanta, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Ulaştırma Bakanlığına ikinci trenin kalkması için talepte bulunuldu, çok yakında 2. Doğu Ekspresi geliyor" ifadelerini kullandı.

Doğu Ekspresi kısa süre önce biletlerinin karaborsaya düşmesiyle gündeme gelmişti. Atılan bu adımın AKP'nin para hırsına yeni bir kapı araladığını söylemek mümkün...

AKP HALKI MI DÜŞÜNÜYOR?

Doğu Ekspresi'nin ikincisinin raylara inecek olması birçok kişide "artık bilet bulacağız" beklentisine yol açmış durumda.

Evet, artık bilet bulma olasılığı biraz daha artmış durumda ama bu yine TCDD üzerinden olmayacak.

Kısaca anlatalım...

Özellikle tatile denk gelen haftalarda Doğu Ekspresi'nde yer bulmak uzun süredir imkansız hale gelmiş durumda. Bunun en önemli nedeni ise tur şirketlerinin daha biletler satışa çıkmadan TCDD ile yaptıkları "örtülü" anlaşmayla tüm biletleri el altında alması.

soL konuyu daha önce de gündeme getirmiş, yeni yıl öncesi yaşananlara, "Gidiş dönüş alındığında 200 TL’yi aşmayan biletlere erişilemiyor, tur şirketlerinin konaklama ve şehir içindeki bir dizi güzergahı da kapsayan Kars turlarını satın almak ise ortalama 2 bin TL’lik bir fatura çıkarıyor. Kurallara göre biletler 1 ay önceden satışa sunulsa da, tur şirketlerinin Kars gezilerinde Mart ayına dahi yataklı vagon seyahatlerinin satıldığı hatta yer kalmadığı görülüyor. Görünen o ki Doğu Ekspresi tur şirketlerinin insafına bırakılmış durumda. Hangi şirketlere, nasıl bir ücret karşılığında bu biletlerin satıldığı ise meçhul" ifadeleriyle dikkat çekmişti.

Son yıllarda tüm kamu kurumlarında olduğu gibi AKP'nin çiftliği haline getirilen TCDD'nin de el altından anlaşma yaptığı şirketlerin "yandaş" olduğunu tahmin etmek güç değil...

ÖZELLEŞTİRME GÜNDEMİ

AKP'nin iktidara geldiği ilk yıllarda yaptığı özelleştirme hamleleri arasında demiryolları da yer almış, ancak o dönem gelen yoğun tepkiler sonrası bu adım atılamamıştı.

Ancak 2013 yılında çıkarılan "Türkiye Demiryolu Ulaştırılmasının Serbestleştirilmesi hakkındaki 6461 sayılı Kanun"la demiryollarına özel şirketlerin girmesine kapı aralamıştı.

Son olarak 13 Ekim 2017 tarihinde TCDD Taşımacılık AŞ ile OMSAN Lojistik AŞ arasında imzalanan “Lokomotif ve Vagon Kiralanmasına İlişkin İşbirliği Protokolü” işbirliği protokolü de bu kapsamda atılan adımlardan biri olmuştu.

AKP hem özelleştime hem de yandaş şirketleri daha fazla demiryoluna çekme konusunda yeni adımların da hazırlığını yapmayı sürdürüyor.