Aynı terane:'Erkek düşünür, kadın hisseder'

ABD'nin Ohio eyaletindeki bir ders içeriği, kadın-erkek eşitsizliklerinin tüm dünyada bir norm haline getirilmeye çalışılmasına ilişkin vahim bir örnek sunuyor.

ABD'nin Ohio eyaletinde, lise öğrencilerine yönelik sağlık dersinde “cinsiyet eğitimi” ile ilgili bir etkinlikte öğrencilere verilen metin şöyle başlıyor;

Cinsiyet farklılıklarını kabullenme: “Dişi” ve “erkek” için farklı davranış kalıpları vardır. Ancak “dişi” ve “erkek” bu dünyada beraber yaşar ve bu dünyayı beraber yaşatırlar. Kadınların ve erkeklerin beyin gelişimindeki ve psikolojik süreçlerindeki farklılıkları bilmek, bir insana farklılıkları hoşgörmeyi öğretir.

Metnin ardından, ders notunda paylaşılan grafik ise şöyle;

Kız ve erkek öğrencilerin elindeki çalışma kağıdında “sen” yazan bölümde bir erkeğin özellikleri, “o” yazan bölümde ise bir kadının özellikleri yer alıyor. Ellerindeki bu grafikten yola çıkarak öğrencilerden bir makale yazmaları, yazdıkları makalede “ bu farklılıkları bilmek ileride yaşayacağınız duygusal ilişkileri nasıl etkiler” tarzında sorulara cevap vermeleri isteniyor.

TAYYİP ERDOĞAN YALNIZ SAYILMAZ

Çalışmayı yürüten öğretmen “amacının sadece öğrencilerin yazması için bir başlangıç noktası vermek” olduğunu söylüyor. Ancak görüldüğü üzere etkinlik hiçbir şekilde sunulan verilerin gerçekliğini tartıştırır nitelikte değil. Aksine “doğru” olduğu kabulü üzerinden ilerliyor.

Ohio'daki ders içeriği ile; yalnızca dinsel gericiliğin değil, "modern dünya"nın da “Erkekler Mars’tan kadınlar Venüs’ten “ tarzı kitaplar ve eğitim programlarıyla dahi, kadın-erkek eşitsizliklerinin içselleştirilmesi için argüman ürettiği görülüyor.