İstanbul’un iki yakasını Boğaz’ın altından birleştiren Avrasya Tüneli 20 Aralık 2016’da açıldı. Dolar üzerinden anlaşma yapılan ve Hazine garantili Avrasya Tüneli’nden günlük 68 bin araç geçişi garanti edilmiş, vaat edilen araç geçmezse aradaki farkın işletmeci şirkete Hazine’den ödeneceği belirtilmişti. Tünelin geçiş ücretleri (2017’den itibaren) otomobil başına 4, minibüs başına da 6 dolar artı KDV olarak sözleşmede belirlenmişti.
Sendika.org'un haberine göre, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 31 Ocak 2017’de 7 gün 24 saat kesintisiz hizmete geçen Avrasya Tüneli’ni kullanan araç sayısının “1 milyonu aştığını” açıkladı. Bu da günlük 20 bin araca denk düşüyor. Taahhütle arasındaki 48 bin araçlık fark ise halkın cebinden ödeniyor. AKP’nin çılgın projesinin Hazine’ye iki ayda getirdiği zarar ise yaklaşık 34 milyon lira.
24 YIL 5 AYLIK ÇILGIN TAAHHÜT!
Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan tünel için Ulaştırma Bakanlığı, Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.’yi (ATAŞ) görevlendirmişti. ATAŞ 24 yıl 5 ay boyunca tüneli Hazine garantili olarak işletecek. Yani günlük 68 bin aracın altında geçiş olursa, aradaki fark daima Kamu Hazinesi’nden ödenecek.