"Pimimiz çekilirse ciddi zararlar veririz"

THY'den iki yıl önce ayrılarak şirket statüsü verilen Teknik A.Ş'de işkolunun metal iş koluna kaydırılması istemi ve yetkili sendika olan Hava İş'e ve üye işçilere yönelik baskılara Genel Başkan Ayçin cevap verdi: "Sabrımızı taşırmayın"

soL (HABER MERKEZİ) Türk Hava Yolları A.O. (THY) ve Teknik A.Ş.'de yetkili ve örgütlü sendika konumundaki Hava İş Sendikası'na yönelik saldırılar devam ederken, şimdi de Hava İş'in gündemine işkolu tanımı sorunu çıkarıldı.

Teknik A.Ş.'nin, Hak İş'e bağlı Çelik İş Sendikası tarafından yapılan itirazla birlikte Havacılık iş kolunda değil de metal işkolunda olması yönündeki istemi, Hava İş Sendikası'nın imzalaması gereken toplu is sözleşmesini imzalamasını engellerken Hava İş Genel Başkanı Atilay Ayçin, THY yönetimi tarafından yapılan saldırılara, hukuku ve adaleti bir yana iten, işçileri hiçe sayan uygulamalara karşı sendikanın ve "havacılık işçilerinin" sabrı kalmadığını vurguladı. Dün Hava İş Sendikası tarafından basını süreç hakkında bilgilendirmek üzere düzenlenen yemekte Genel Başkan Atilay Ayçin, "Anayasa, tüzük ve yönetmelikler bir tarafa itilirse pimimiz çekilmiş bombaya döneriz" diyerek, "hiç kimse zamanında uçup, zamanında hizmet alamaz" dedi.

Ayçin yaptığı konuşmada, ikinci dönem sözleşme sürecinde, Çalışma Bakanlığı'nın, Çelik İş sendikasının itirazını işleme koyduktan kendilerinin bilgilendirildiğini söyleyerek süreçten tesadüfen haberdar olduklarını ifade etti.. "İtiraz bir haktır ancak başvuru yaptığımız makamların adaletli davranmaları gerekiyor" diyen Ayçin, "İş yerinde yapılan bir değişiklik yok, Çelik iş var. Neden? Uçak çelik gövdeden yapılıyor ya... Böyle akıl yürütürsek beş tane iş kolu sayabiliriz" dedi.

Ayçin, Çalışma Bakanlığı'nın 2006 yılında Teknik A.Ş.'de yapılan bir işkolu tespitinde işyerinin havacılık işkolunda olduğunun belirlendiğini iletirken, Bakanlığın Çelik İş'in itirazına bu tespit nedeniyle itirazda bulunması gerektiğini söyledi.

Sözleşme imzalanamıyor, sendikalı işçilere saldırılar devam ediyor
Tekrar tespit yapılması için Bakanlık müfettişlerinin çalışma yaptığını söyleyen Ayçin, "İşlerini çok ağırdan alıyorlar. Bir bakıyorsunuz Bodrum'da, kafalarına esince Dalaman'dalar. Turistik bölgelere gidiyorlar. İlk önce İstanbul'a gelmeleri ve hızlı davranmaları yönünde çağrımız oldu" dedi. Ayçin, Bakanlık prosedürü tamamlanmadan toplu iş sözleşmesinin imzalanamadığının altını çizdi.

Ayçin, tespit sürecinde sendika tarafından normatif dışı maddeler uygulanamadığına dikkat çekerek, "İki aydır üyelik aidatı ödenmiyor. Üç gün önce apron kartları iptal edildi. Nedenini sorduğumuzda emniyet lüzumu olduğu ileri sürüldü. Sendika temsilci odalarını boşaltmak istiyorlar. Temsilci ve sendikal izinler kullanılamıyor. Çelik İş gibi bir sendikayı THY patronu kendine yedeklemiş durumda. Eğer bakanlık lehimize karar verirse Çelik İş karşı dava açacak. Bu süreç iki yılı bulabilir" dedi.

THY: "Biz yaptık siz imzalamayın"
THY ve Teknik A.Ş yönetiminin bir postayla iş sözleşmesi imzalatmak istediğini vurgulayan Ayçin, "Bizden sadece imzalamamız istendi. Bize '75.yıl jesti' yapacaklarını söylediler. Biz sözleşmede bir çok eksiklik olduğunu söyledik" dedi. Bu durumda sözleşmeye itiraz ederek, İş mahkemesine itirazda bulunduklarını söyleyen Ayçin, mahkemenin "sözleşmeyi imzalamanıza engel yok" diyerek itirazın reddedildiğini belirtti. Kararın şu an Yargıtay'da temyiz sürecinde olduğunu belirten Ayçin, önümüzdeki hafta sonuç alınmasını beklediklerini iletti.

İşçiler rahatsız sendika hazırlanıyor
Ayçin, "Teknik A.Ş.'de belirsizlik aldı başını gidiyor. Bu belirsizlik süreci uçuş güvenliğini tehdit ediyor. Ben de bir teknisyenim. Ben bir işçiye durumundan rahatsızlık duyup duymadığını, geleceğini nasıl gördüğünü sorduğumda bana verdiği cevabı önemsiyorum" dedi. İşçilerin gelecek kaygısı taşıdığını ve kokpitteki teknisyenden yolcu hizmetlerine kadar tüm işçilerin rahatsız olduğunu ifade eden Ayçin, "Grev oylamasından sonra THY patronu bizle hesaplaşmaya girdi. Anadolu'daki tüm hizmetler taşerona verildi. Hizmetinden dolayı ödül almış THY çağrı merkezi özelleştirildi. Beş dakikada cevaplanan telefonlar yarım saatte cevaplandırılıyor" dedi. Uçaklardaki yolcu kapasitesini artırdıkları için, motorların performans değerlerini azami düzeye çektilerini belirten Ayçin, THY'nin şu an dünyadaki üçüncü riskli uçuş yapan havayolu şirketi olduğunu ifade etti.

"Anayasa bir yana itilirse biz de patlarız"
Ayçin, anayasa, yönetmelik, tüzüklerin bir yana itilip, Yargıtay'dan sendika aleyhine karar çıkması dahilinde hiç kimsenin saatinde uçamayacağını ve saatinde hizmet alamayacağını vurguladı. Fiili eylemliliklere geçileceğini işret Ayçin, "Pimimiz çekilirse ciddi zararlar veririz. Bunu hukuksuz bir şekilde yapmayız, üretimden gelen gücümüzü sonuna kadar kullanırız. Hava iş meslek ve işkolu olarak çok farklıdır" dedi.