“Özgürlükçü” Taraf da “sansürcü”ymüş…

Taraf’taki yazılarına son veren Sevan Nişanyan, gazeteden istifa ettiğini nedenleriyle açıkladı. Nişanyan, sürecin, dini eleştiren yazısından sonra, yazılarının gelişigüzel sansürlenmesiyle tırmandığını anlattı.

Taraf’ta “Kelimebaz” adlı köşesine son veren Sevan Nişanyan, ayrılışının arkasındaki nedenleri anlatırken, Taraf’ın “tabu yıkıcılığının” ve “özgürlükçülüğünün” sınırlarına da işaret etmiş oldu. Nişanyan’ın aktardıkları, Taraf’ın “kendisine izin verilen alan içinde oynama” konusundaki hassasiyetini gösteriyor.

21.09.2009 tarihinde yayınlanan din üzerine yazdığı yazıdan sonra “gazeteye zarar verdiği” gerekçesiyle yazılarının gelişigüzel sansüre uğradığını anlatan Nişanyan, “küstahlık sınırlarını aşan davranışlarla karşılaştığını ve bunlara katlanamayacağını” belirtti.

Ahmet Altan’ın kendisine, yazılarındaki eleştirel tavrı ve üslubu nedeniyle mesafeli olduğunu anlatan Nişanyan, isminin “tepki çekebilir” kaygısıyla gazetenin ön sayfasındaki vinyetlerde ve gazetenin künyesinde geçmediğini ifade etti. Nişanyan ayrıca, yazılarının doğuracağı sonuçlardan kaygı duyan gazete yönetiminin “kelimelerle ilgilenmesi ve siyasetten uzak durması” yönünde uyarıda bulunduğunu da aktardı.

14 ay boyunca her gün, daha sonra haftada altı gün sürdürdüğü mesaisi karşılığında kendisine herhangi bir ödeme yapılmadığını söyleyen Nişanyan, ödemeler konusunda herhangi bir açıklama yapıladığının da altını çizdi.

Son olarak, pek çok tehdit aldığına değinen Nişanyan, “kendisini destekliyor görünmekten özellikle kaçınan gazetesi Taraf’ın, bu tehditlerden pek azı hayata geçse bile, kendisine sahip çıkmayacağını bildiğini” belirterek, bu koşullarda çalışmak istemediğini açıkladı.

Ne yazmıştı?
Nişanyan’ın tartışma yaratan yazısının “sansür” üzerine olması dikkat çekiyor. Nişanyan yazısında, “Şimdi diyorlar ki memlekete özgürlük geldi. Doksan seneden beri tabu olan şeylerden bile artık serbestçe bahsedebilirsin. Ama bir de ne görelim? Bu sefer başka şeyler sansüre tabi olmuş. Orduya, devlete, Yüce Manitu’ya istediğini söyle serbest, ama iş İlkçağ Arap mitolojisini sorgulamaya geldi mi orada dur diyorlar” diyerek, genel olarak dini ve İslamı eleştirmenin risklerine değinmişti.

(soL-Haber Merkezi)