Hollanda: Uçağın düşme nedeni teknik arıza

Türk Hava Yolları’nın İstanbul-Amsterdam seferini yaparken iniş sırasında düşen, 'Tekirdağ' adlı Boeing 737-800 tipi uçağın düşüş sebebini araştıran komisyon ilk bulguları paylaşmak için bir basın açıklaması yaptı.
Çarşamba, 04 Mart 2009 18:17

Eda Yenil (Hollanda) Saat 14:00'de Den Haag'da yapılan basın açıklamasında yükseklik ölçerde bulunan teknik arıza sebebiyle otomatik pilota yanlış bilgi verildiği ve bu sebepten uçağın beklenmeyen bir şekilde hızının değiştiğinin saptandığı bildirildi.

Arızanın normal şartlarda çok önemsenmediğini fakat daha öncesinde de aynı tarz sorunlu iki uçak tespit edildiğini, o uçaklarda sorunun ne şekilde seyrettiğine dair henüz bilgileri olmadığı belirtildi. Bu durumun araştırılacağını söyleyen komisyon başkanı araştırmalar tamamlanmadan yapılan bu açıklamanın asıl öneminin bütün havayolu şirketlerinin mevcut sorun için uyarılması olduğunu belirtti.

Açıklamayı yapan yetkili "Uçakta mevcut yükseklikölçerlerden bir tanesi gerektiği gibi çalışmıyordu. Bu yüzden de uçağın motor gücünün azaltıldığı ve hızının düşürüldüğü saptandı. Pilotlar bunu fark ettiğinde ise artık çok geçti" dedi.

Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan komisyon başkanı Pieter van Volllenhoven aynı tip boeing uçak kullanımında bu sorunun araştırılması gerektiğini vurguladı.

Sorulan sorular üzerine uçağı kullanan kişinin eğitimdeki pilot olmasına dair bilginin doğru olduğunu fakat uçuş saatleri göz önüne alındığında eğitimde olan pilotun uçmasında hiçbir sakınca olmadığını ve kazanın sebebinin bu olamayacağını belirtti.

Pilotların sorunun fark edilmesinden sonra neden hala otomatik pilot ile uçmaya devam etmelerine dair sorulan soruya yanıt veren Pieter van Volllenhoven bunun araştırılacağını şu an bu soruyu yanıtlamalarının mümkün olmadığını söyledi. Ayrıca havanın sisli olması sebebiyle pilotların sorunu fark etmemiş olabileceğini ekledi.

Uçağın düşmesinde daha önce farklı sebepler olabileceği öne sürülmüştü. Komisyon başkanı bunlardan yakıt eksikliğinin veya herhangi bir kuş faktörünün olmadığının kesinleştiğini açıkladı.

Pieter van Volllenhoven kabin ekibine yapılan müdahalenin geç olduğuna dair iddialara ise, olay yerine gelen görevlilerin kokpit kapısının açık olduğunu tespit ettiklerini, hemen kabin ekibini kontrol ettiklerini ve pilotların ölümlerinin tespitinden sonra hem pilotların kabinde sıkışmış olmaları sebebiyle hem de durumun araştırılması için cesetleri bir süre orda beklettikleri şeklinde yanıt verdi.