Adana ‘metrosu’ direğe çarptı

MHP’li Belediye Başkan adayı Aytaç Durak tarafından hiçbir test yapılmadan açılan “Adana metrosu”, raydan çıktı. 12 yıldır yapımı devam eden “metro”nun 8.5 km’si, seçim öncesinde siyasi şov amacıyla seferlere başlamıştı.

soL (Adana) Yıllardır inşaat halinde olup bir türlü bitirilemeyen "Adana metrosu", 9 milyon dolar kamu zararına mal olmuştu. 18 Mart'ta belli bir güzergahta açılışı yapılan "metro" dün raydan çıktı ve tesadüfen yaralanan ya da ölen olmadı.

Seçimlere yetiştirilmek için alelacele açılan "metroda" 10 yıl önce alınan vagonlar kullanılırken, TMMOB Makine Mühendisleri Odası (MMO) belediyeye daha önce can güvenliği olmadığı gerekçesiyle dava açmıştı.

MMO birkaç gün önce tekrar uyardı
MMO Adana Şubesi Yönetim Kurulu hafta içinde yapılan yazılı açıklamada hafif raylı sistemin gerekli testlerinin yapılmadan hizmete açıldığı söylenmiş, metronun insan hayatını tehlikeye attığı belirtilmişti.

Açıklamada, herhangi bir raylı sistemin hizmete açılmasından önce, çok sayıda teknik test yapıldığı belirtilerek, bir süre önce Büyükşehir Belediyesince hizmete açılan, kamuoyunda "Adana Metrosu" olarak bilinen hafif raylı sistemde setler boş durumdayken vagonlara kum torbaları konularak gerçekleştirilen "Dinamik Frenleme Testi"nin yapılıp yapılmadığı sorulmuştu.

Açıklamada, hafif raylı sistemin en az bir ay boyuncu yolcusuz test edilmesi gerektiği de ifade edilirken, "mevcut şekliyle çalışan sistemin insan hayatını tehlikeye düşürdüğü" belirtilmişti.