Yaşasın Internet Explorer 8 çıktı

Microsoft'un çıkarmış olduğu bütün ürünlerin sistematik bir biçimde Türkiye ve dünya basınında yer buluyor olması dikkat çekiyor.

soL (Haber Merkezi) Kurumların markalaşmak için sıkça başvurduğu yöntemlerden biri olan haber yaparak (yaptırarak) reklam yapma olgusuna özellikle bilişim dünyasında sıkça rastlanıyor. Okuyucu algısında haber niteliği taşımasından dolayı daha kalıcı ve pozitif algılar yaratan bu yöntem Microsoft tarafından da ülkemizde yoğun bir şekilde kullanılıyor.

Dün Microsoft'un internet tarayıcısı Internet Explorer'ın yeni sürümünün çıkması ile birlikte bu reklam stratejisi yoğun olarak kullanıldı. Hepsi aynı kalemden çıkmış hissi veren "haber"lerde, yeni versiyonun internet kullanıcılarının yaşamını ne kadar kolaylaştırdığı, yeni versiyonun internet dünyasında hiç de yeni sayılmayacak özellikleri sıralanıyor. Internet Explorer 8'in öne çıkarılan Web Slices, InPrivate (kullanıcı bilgilerini gizleyerek sörf yapılmasını sağlayan özelliği), daha hızlı olduğu iddia edilen yeni motoru gibi özellikleri, Firefox, Opera, Chrome, Safari tarafından çok daha önceki versiyonlarda geliştirilmişti. Bununla birlikte Internet Explorer haberleri içinde Microsoft'un ürün tarihçesini de ek kutulardan öğrenmek mümkün.

Uzmanlar, yeni tarayıcının en önemli özelliğinin 15 yıldan sonra Microsoft'un internet tasarım standartlarını destekleme kararı alması olduğunu belirtiyorlar. Bilineceği üzere Microsoft, stratejik olarak mevcut standartlara uymayarak kendi standartlarını dayatıyordu. Internet sitelerinin farklı tarayıcılarda farklı şekillerde görüntülenmesi olarak ortaya çıkan bu problem, hem internet kullanıcılarını hem de internet için geliştirme yapan yazılımcıları hayli zor durumda bırakıyordu.

Pek rağbet yok
Yapılan çok çeşitli tanıtıma rağmen, internet trafiğini ölçen kuruluşlar tarafından yapılan açıklamalar Microsoft'un yeni tarayıcısının pek de rağbet görmediği şeklinde. İki gün içerisinde sadece yüzde 1,56'lık kullanım oranına erişebilen Internet Explorer 8, açık kaynak kodlu bir proje olan Mozilla Firefox'un 3.0 sürümünün ilk haftada kazandığı yüzde 18,9'luk kullanım oranının hayli gerisinde seyrediyor.