4 işçinin hayatını kaybettiği otoyol inşaatında ihmaller zinciri

4 işçinin hayatını kaybetmesine neden olan viyadük inşaatının iskelesinin yıkılmasında ihmaller zinciri olduğu ortaya çıktı.

Çanakkale Otoyolu Koyundere Mevkisi’nde yapımı devam eden viyadük inşaatında beton dökülmesi sırasında çelik konstrüksiyon iskelenin yıkılmasıyla 3’ü inşaat işçisi 1’i beton firması çalışanı 4 kişinin hayatlarını kaybetmesinin ardından, ihmaller zinciri ortaya çıktı.

YIKILACAK UYARISI YAPILDI
Kaliteli olmayıp çalıştıkları sırada düştüğü gerekçesiyle baret kullanmayan, özel inşaat ayakkabıları bulunmadığı için terlikle çalıştığını söyleyen inşaat işçilerinin, faciadan önce de 400 ton beton ve demiri tutan iskelenin krikolarının ayarlı olmadığını, yıkılabileceği uyarısına rağmen beton dökme işlemine geçildiği iddia edildi.

Menemen İlçesi’ne bağlı eski beldelerden Koyundere’de, Gazi Mahallesi yakınındaki İzmir -Çanakkale Otoyolu projesinin İzmir - Çandarlı etabı viyadük inşaatında, betondökülmesi sırasında, dün öğle saatlerinde çelik konstrüksiyon iskele yıkıldı. İskelenin çökmesiyle birlikte, burada viyadük üzerinde bulunan 4 işçi, yaklaşık 150 ton harcın ve demirin altında kaldı. 

MÜHENDİSTEN İYİ Mİ BİLECEKSİNİZ?
Bu arada kaza sırasında viyadük üzerinde bulunan ve diğer bölümde olduğu için de mucize eseri hayatta kalan işçilerden Mehmet Gürkan’ın anlattıkları dikkat çekti. İnşaatta çalıştıkları sırada, başlarından çıkarmamaları gerekli olan baretleri, kalitesiz olmasından dolayı sürekli başlarından düştüğü için şantiye binasında bıraktıklarını anlatan Gürkan, ayrıca inşaat alanında giymeleri gereken özel yapım ayakkabıları da, yine şirketini kendilerine almadığını, bunun yerine terliklerle çalıştıklarını ileri sürdü. Kazanın oluşuyla ilgili bilgi veren Mehmet Gürkan, viyadük altına, yaklaşık 400 ton harç ve demiri tutması için kurdukları iskelenin hatalı olduğunu öne sürdü. Gürkan, "İskelenin üzerinde olan krikolar vardı. Bunlar kalıpları tutuyordu. Bunların normalde 30 santim olması gerekiyordu. Ama 10 santim yapılmıştı. İskelede dengesizlik vardı. Bizler de bunu şantiye şeflerine söyledik, onlar da bize ’mühendislerden iyi mi bileceksiniz’ dedi ve harcı dökmemizi istedi. Saat 07.00’de çalışmaya başladık. Artık harç dökülmesinin bitimine 5 dakika vardı. İşimiz bitecek ve aşağıya inecektik. O sırada iskele ağırlığa dayanamayınca yıkıldı. Ben diğer tarafta olduğum için hayatta kaldım. Yalan yanlış bilgilerle, arkadaşlarımızın ölümlerinin üzerleri karartılmasın" dedi.