soL (DIŞ HABERLER) Mastercard'ın Avrupa'da yaptığı araştırma ekonomik krizin tüketim kalıplarını İkinci Dünya Savaşı'ndan beri ilk kez belirgin bir şekilde değiştiğini ortaya koydu.
Altı Avrupa ülkesinde yaklaşık 3000 kişiyle yapılan görüşmelere dayanan araştırmanın çarpıcı sonuçlarına göre her dört Avrupalıdan biri kriz nedeniyle emekliliğini ertelemeyi düşünüyor. Tüketicilerin yüzde 78'inin günlük harcamalarını kıstığını ifade ederken, yüzde 65'inin tasarruf planlarına öncelik verdiği belirtiliyor.
İşsizlik kapıda
Araştırmaya göre, Baltık ülkelerinde yaşayanların yüzde 43'ü, İspanyollar'ın ise yüzde 38'i, 2009 yılında işlerini kaybedeceğini düşünüyor. İşlerini kaybetme endişesinde bu ülkeleri yüzde 18 ile Fransızlar, yüzde 19 ile de Almanlar takip ediyor.