Germanwings: Kazadan 'üzüntü kampanyası'na

Alman havayolu şirketine ait bir uçağın Fransa'da düşmesinin ardından Alman basını "üzüntü kampanyasına" başladı.

Dış Haberler

Alman havayolu şirleti Germanwings'e ait yolcu uçağının Salı günü Fransa'nın güneyinde düşmesi sonucu 150 insan yaşamını yitirmişti. Toplam 13 ayrı ülkeden yolcunun bulunduğu uçakta, çoğunlukla Alman yurttaşları vardı. 

Alman medyasının büyük yer ayırdığı bu üzücü kaza, siyasette de olağanüstü yer buldu. Alman Cumhurbaşkanı Joachim Gauck Güney Amerika gezisini yarıda keserken, ülkede bayrakların üç gün yarıya indirilme kararı alındı. 

Alplerin eteğindeki kaza bölgesinde dünya basını önünde  buluşan Fransa Devlet Başkanı François Hollande, Almanya Başbakanı Angele Merkel ve İspanya Başbakanı Mariano Rajoy ve beraberlerindeki kalabalık heyet, kaza yeri arama ekiplerine yardımcı olmaktan ziyade, engel teşkil etti.

ÜZÜNTÜ KAMPANYASI 'TASARRUF' STRATEJİSİNİ ÖRTMEK İÇİN
Alman basınının eleştirel kesimlerinde tepkiyle karşılanan bu siyasetçi ziyaretleri, her üç ülkenin seçmen kitlelerine yönelik göz boyama operasyonu olarak nitelendi. Bulvar medyasının da destek verdiği bu ''üzüntü kampanyası'', her gün büyük trajedilerin yaşandığı Ortadoğu ülkeleri ve Ukranya'daki acıları kanıksayıp ''doğal'' karşılayan tutum dikkate alındığında, ciddi bir ikiyüzlülüğün ve fırsatçılığın söz konusu olduğunu anlatmaya yetiyor.

Bu ''üzüntü kampanyası''nın bir başka boyutu da  Germanwings şirketinin imajını düzetmeye yönelik. Alman Havayolları Lufthansa'nın ucuz eleman çalıştırıp, maliyetten 'tasarruf' etme stratejisinin sonucu olarak organize edilen Germanwings uçuşlarının kaza sonucunda borsadaki hisselerinin değeri ani bir düşüş gösterdi. Şirket bünyesindeki eski uçaklar ve personal yetresizliği gibi konuları kamuoyunun dikkatinden kaçırmaya yönelik bir imaj operasyonunu da 'duygusal ortam' içinde en az üzerinde durulan başlık oldu.