İstanbul olmadı İzmir'i deneyelim

Üç dönem boyunca İstanbul'un belediye başkanlığına aday olup seçilemeyen "projeci mimar" Ahmet Vefik Alp şimdi de AKP İzmir adaylığına soyundu.

soL (HABER MERKEZİ) İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı adayı denilince ilk akla gelen isimlerden biri olan Ahmet Vefik Alp, şimdi de AKP İzmir adayı olarak öne çıkıyor. Alp daha önce MHP'den iki, DYP'den bir kez İstanbul için aday olmuş, fakat seçilememişti.

Daha önceki seçim kampanyalarından birinde, ellerini havaya kaldırmış ve "10 parmağına 10 marifet" yazılmış bir afişte gördüğümüz Alp, aslen ünlü bir mimar. Söz konusu afişte "Uluslararası profesör / Şehir plancısı / Şehir psikoloğu / Yüksek mimar mühendis / Dünya deneyimi / 32 yıllık birikim / Sonsuz vizyon / Sınırsız projeler / Tükenmeyen enerji / İlkeli yönetici" ibareleriyle tanımlanan, ilginç olanlarının yanında "espri kabul edilecek" nitelikteki projeleriyle üç dönem İstanbul'da Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na oynayan, 1994 ve 1999 yıllarında MHP'den, 2004 yılında da Tansu Çiller'in MHP oylarını da almak 'projesine' ortak olarak DYP'den aday gösterilen Alp, 1999-2002 yılları arasında Başbakan Danışmanı olarak görev de yaptı.

Şansını bir de AKP'den deneyecek
Ahmet Vefik Alp'in ismi şimdi de AKP'den İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı olarak geçiyor. Alp'in öne çıkmasında, İzmir Büyükşehir Belediye eski Başkanı Ahmet Priştina'nın referansının etkili olduğu, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a da "2. Priştina modeli" olarak sunulduğu belirtiliyor. Erdoğan'ın sıcak ilişkide olduğu Alp'e daha önce AKP'de çalışma teklifi götürmesine karşın, yerel seçim için adaylığı yönünde bir teklifte bulunmadığı kulislerde konuşuluyor.

"Sualtı Otoparkı" projesi geliştirmişti
Alp, İstanbul adaylıkları döneminde ilginç projelerini tanıtma fırsatı bulmuş, projeleri genellikle espri konusu olmuştu. Alp, İstanbul için hazırladığı Pendik-Yeşilköy Yüzeryolu, Haliç Otoparkı gibi projeleriyle ilgi çekmişti. Kendi internet sitesinde, Haliç Otoparkı projesini şöyle anlatıyor: "Tarihi yarımada, Galata, Karaköy'de otopark sorunu en üst düzeyde, sokaklar oto deposu olmuş. Otopark mafyası iş üstünde. Tarihi doku içerisinde otopark açılamıyor. Müzekent İstanbul projem çerçevesinde tarihi yarımadanın yayalaştırılmasıyla entegre olarak Galata Unkapanı koprüleri arasında 30.000 araçlık Haliç sualtı otoparkı teklif ediyorum. Benzeri Cenevre'de var, ikincisi şu anda yapılıyor. İçinde alışveriş üniteleri de olacak. Bu otopark belediyemize günde yaklaşık 100.000 dolar akıtacak. İki kıyıdan da kullanılabilecek. Kamulaştırma bedeli yok. Taksim-Yenikapı metro hattı otopark içinden geçerek durak yapacak. İstanbul'un kalbinde otopark-metro buluşması ulaşıma rahat nefes aldıracak."