"Dindar nesil yetiştirmek adına körelmiş bir gençlik yetiştirmek amaçlanıyor"

Kızının okumakta olduğu okulum imam hatip olmasına karşı mücadele eden Neslihan Hanım, yaşadığı süreç, 4+4+4'e neden karşı olduğu ve bundan sonrasına ilişkin soL'un sorularını yanıtladı.

Neslihan Hanım 1 yıl önce Kayseri’ye yerleşmiş 2 çocuk sahibi bir ev hanımı. Küçük kızı Şehit Üsteğmen Mustafa Şimşek İlköğretim Okulu'nda (yeni ismi ile imam hatip ortaokulu) 4.sınıfa giden Neslihan Hanım, okullarının imam hatip olmasına karşı duran bir veli. Bu doğrultuda çalışmalar yapan Neslihan Hanım velilerden okullarının imam hatip olmasına karşı topladığı 2.500 imzayı Kayseri İl Milli Eğtim Müdürlüğü'ne yolladı, fakat dilekçesi reddedildi.

Neslihan Hanım, yaşadığı süreç, 4+4+4'e neden karşı olduğu ve bundan sonrasına ilişkin soL'un sorularını yanıtladı.

Bu süreç nasıl başladı?
4+4+4 sistemi kabul edildiğinde birçok soru işaretiyle geldi. Öncelikle veliler arasında okulun imam hatip olacağı hakkında söylentiler çıktı, mahallemizde daha önce görülmemiş bir şekilde AKP stantları açıldı. Biz de buna karşı bir imza kampanyası başlattık.

Nasıl toplandı bu imzalar?
Öncelikle bu sisteme karşı olan velilerle görüştük.10-15 kişili bir ekiple kapı dolaşıp imza topladık. Bu grubun içinde çok farklı düşünceden veliler vardı. Ortak paydamız çocuklarımızdı. 2.500 imzaya ulaştık ve daha sonra basın açıklaması yapmaya gerek duyduk. Bir basın açıklaması gerçekleştirdik. İmzalarımızla birlikte İl Milli Eğtim Müdürlüğü'ne yolladığımız dilekçemize olumsuz yanıt aldık.

Neler yaşadınız bu süreçte?
Biz imzaları velilerden esnaftan mahalle sakinlerinden topladık. Olumlu tepkiler aldık. Fakat provoke edenler de çok oldu. Olayın boyutu Alevi Sünni mezhep çatışmasına kadar getirildi, farklı gösterilmek istendi. Bu yüzden imza çalışmamızdaki desteğin devamı gelmedi, aynı desteği basın açıklamamızda bulamadık.

Sizce neden 4+4+4 e karşı olunulmalı?
4+4+4'e karşı durmalıyız, çünkü çocuklarımızın, gençlerimizin kaliteli bilimsel eğitim almasını engelleyen bir sistemin, dindar bir nesil yetiştirmek adına küçük yaşta körelmiş bir gençlik yetiştirmesi amaçlanıyor. Bu sistem Dünya ilerken çocuklarımız yerinde saymak bir yana gerileyecektir. Seçmeli dersler adı altında Kur'an, din dersleri bu sistemle önümüze konuluyor. Seçmediğimizde çocuklarımızın öğretmeni ve arkaşlarının tepkisi ne olacak, dışlanacak mı? Seçtiğinde başarılı olup isteyerek bu dersleri alabilecek mi bilmiyoruz. 5,5 yaşında çocuklarımız okula gidecek, daha kendi başına tuvalet yemek alışkanlığı kazanıp kendine yetemeden ailesinden alınıp okula başlayacak. Bu konuda devlet okullarının durumu zaten ortada. Gerek temizlik gerek derslik yetersizliği açısından 5,5 yaşında çocukların kaldırabileceği ortamlar değil. Uzun bir süre geçmedi, hatırlarız 6 yaşında bir çocuğun üzerine lavabo düştü ve bu olay ölümle sonuçlandı. Başka bir konu 9 yaşında bir çocuk kişiliği oturmadan kendisini tanımadan nasıl bir iradeyle meslek seçecek bilmiyoruz.

Önümüzdeki süreçte sizi ne gibi sorunlar bekliyor olacak?
Bu sene Şehit Üsteğmen Mustafa Şimşek İlköğretim Okulu'nda aynı bahçe içerisinde imam hatip ortaokulu, ilkokul ve anaokulu olacak. Açık ve kapalı öğrenciler okula aynı saatlerde girip çıkacaklar ve bu da kutuplaşmalara, çatışmalara neden olacak. Bunun yanı sıra okulların açılmasına 3,5 hafta gibi bir süre kaldı. İmam hatip bölümüne 60 kişi kayıt yaptırmış. İmam hatip bölümüne içerisinde 10-12 derslik bulunan bir bina ayrılırken, diğer binada öğrenci sayısı artacak sınıflar 40-45 belki daha fazla mevcutla eğitim verecek. Ve yine bizim çocuklarımız etkilenecek. Şuan azınlığın çoğunla hükmettği bir sistemle karşı karşıyayız.

Bir kesim kendi deyimleriyle kindar bir nesil yetiştirecek, istedikleri gibi yaşayacak diye bizim çocuklarımız dışlanacak, çevre okullara yönlendirilecekler. Anne baba olarak çocuklarımızın geleceğine sahip çıkmak çocuklarımıza karşı borcumuzdur. Bence en iyi okul evime en yakın okuldur. Evimin karşısında bir okul varken burada kontrolüm altındayken çocuğum servislere para ödeyip uzak bir okula gönderip zaman kaybederek olumsuz etkilenmesine karşıyım. 4+4+4 başlı başına eğitimin kalitesini düşürmek, onlardan olmayanları sindirmek amaçlı zorba bir sistem. Bunu kabul etmeyeceğiz.

(soL - Haber Merkezi)