Çevrecinin daniskası yer beğenecek

3. köprünün nereye yapılacağı tartışmaları sürerken, AKP medyası, halkı Tarabya-Beykoz güzargahına alıştırmaya çalışıyor.

soL (HABER MERKEZİ) Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün "çok gizli" olarak yaptığı çalışmaları AKP medyası ele geçirdi. Dün yapılan açıklamalarda son kararı Tayyip Erdoğan'ın vereceği belirtilirken en uygun güzergahın da Tarabya-Beykoz hattı olduğu belirlendi.

Yenişafak, Sabah ve Zaman gazetelerinde yer alan haberlerde Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekiplerinin pekçok alternatif üzerinde çalıştığı belirtilirken, iki köprü arasındaki bir gazergahın İstanbul'un trafik sorununa çözüm olamayacağı anlatıldı. Yazılarda, 3. köprünün iki köprünün kuzeyine yapılması, böylece transit geçişlerde bu köprünün kullanılmasıyla İstanbul'un trafik sorununun çözümüne katkı sağlanacağı düşünceleri ifade edildi. Uzman ekiplerin İstanbul'un gelişimi, trafik yoğunluğu, çevre ve arazi durumunu göz önünde bulundurarak 3. köprü için en uygun güzergâhın Tarabya-Beykoz hattı olduğunu söyledikleri yazıldı.

Konuyla ilgili görüşlerine başvurulan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise beş ayrı noktanın olduğunu Tayyip Erdoğan ile helikopter gezisi yaparak iki yeri incelediklerini, Başbakan'ın çevreye çok duyarlı olduğunu ve son kararı da onun vereceğini belirtti.

Yağma devam ediyor
Üçüncü köprü için Devlet Planlama Teşkilatı'ndan, (DPT) köprünün İstanbul metropoliten (Büyükşehir Belediyesi'nin yetki alanı) alanındaki yapılaşma ile birlikte değerlendirilmesi koşuluyla onay alan Karayolları'nın, projeyi Mart 2008'de DPT'ye tekrar götürmesi bekleniyordu. Dün yapılan bu haberler, bir süredir gündeme gelmeyen köprü tartışmalarının 2008 sonuna doğru ısınacağını ve spekülatörlerin doğal orman alanlara rant amacıyla yöneleceğini gösteriyor.

Köprülerin özelleştirmesi kapsamında Nisan ayında Meclise sunulan "Erişme Kontrollü Karayolları Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı" meclis tatilinden dolayı henüz sonuçlandırılamamış ve yine aynı ay alınan Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun köprü ve otoyolların özelleştirmesine ilişkin kararı geçtiğimiz ay Danıştayca durdurulmuş iken gündeme gelen haberler, orman alanlarının talanının köprü, bağlantı yolları ve civardaki 2B arazileri ile devam edeceğini gösteriyor.