Tütün sıtma ilacına dönüşüyor

Genetik mühendisleri, sıtma ilacı üretmek için tütün bitkisini dönüştürdü. Tütün yakın zamanda diğer ilaçlar için de bir hammadde olabilir.

bilimsoL

Dünya çapında en çok önlenebilir ölümlerden sorumlu bitki olan tütün, kısa zamanda dünyadaki en amansız hastalıklardan birine karşı primer silah olabilir. Araştırmacılar piyasadaki en iyi sıtma ilacı olan kimyasal öncü artemisinin üretmek için tütün bitkisini kullandılar. Artemisinin, Artemisia annua olarak adlandırılan küçük kahverengimsi bitki tarafından doğal yolla çok az miktarlarda üretiliyor.

Fakat yıllar önce araştırmacılar mayadan ilaç yapıcı genleri dönüştürdüler. Yine de fermantasyon süreci hala nispeten pahalı. Bu hafta eLife dergisinde yayınlanan makaleye göre, araştırmacılar bunun üzerine hem ucuz, hem de dünya çapında yüksek hacimli yetişen tütünde artemisinik asit sentezine ihtiyaç duyan gen takımını dönüştürmeye karar verdiler.

Ekip 200 kilometre karelik arazi parçasından ( Boston şehrinin büyüklüğünden daha küçük bir arazi) elde edilen artemisinik asitten, bütün dünyanın talebini karşılayacak yeteri miktarda artemisinin üretilebildiğini hesapladı. Yazarlar, yakın zamanda tütün bitkisinin diğer kompleks ilaç üretimlerinin işlevini görebileceğini tahmin ediyor.

Kaynak. http://www.sciencemag.org/news/2016/06/genetic-engineering-transforms-to...