Karıncaların kendi kendilerini tedavi edebildikleri keşfedildi

Bilim insanları belirli bir mantar enfeksiyonuna yakalanan karıncaların, normalde zehirli olan hidrojen peroksit yiyerek kendi kendilerini tedavi ettiklerini gözlemledi.

soL-Bilim

Karıncaların normal şartlarda tüketilmesi zararlı olan bir maddeyi tüketerek, belirli bir mantar enfeksiyonuna karşı kendilerini tedavi ettikleri gözlemlendi.

Helsinki Üniversitesi’nden araştırmacılar, karıncaların Beauvaria bassiana adlı mantar türüyle enfekte olan karıncaların küçük dozlar halinde hidrojen peroksit yediklerini ve bu maddenin mantar enfeksiyonuna bağlı ölümleri yüzde 15 oranında azalttığını kaydetti.

Bugüne kadar böceklerin kendi kendilerini tedavi etme becerileri gösterilememişti. Bu açıdan bir ilk olan çalışmayı yapan bilim insanları, karıncaların hasta olduklarının farkına nasıl vardıkları konusunda henüz bir açıklama getiremedi.

DOZ AYARI DA YAPIYORLAR

Çalışmada ayrıca sağlıklı karıncaların, normalde tüketilmesi zararlı olan hidrojen peroksitten uzak durdukları, mantar enfeksiyonu olan karıncaların ise hastalıklarının şiddetine göre, uygun miktarda hidrojen peroksit tükettiklerini gözlemledi. Başka bir ifadeyle hasta karıncaların, bir anlamda, ilaç dozunu ayarladıkları görüldü.

Araştırma hakkında New Scientist dergisine konuşan bilim insanlarından Nick Bos, “Henüz karıncaların enfekte olduklarını nasıl anladıklarını bilmiyoruz, ancak bu durumun davranışlarını bir şekilde değiştirdiği çok açık” diye konuştu.