Astronomlar 3 güneşi olan bir gezegen keşfetti

Astronomlar 3 yıldızın etrafında dönen bir gezegen keşfetti. Gezegenin yalnızca 320 ışık yılı uzaklıkta olduğu bildiriliyor.

Dış Haberler

Arizona Üniversitesi'nden Kevin Wagner'in öncülüğündeki astronomlar 320 ışık yılı uzaklıkta 3 yıldızın etrafında dönen bir gezegen keşfetti.

Gezegene HD 131399Ab adı verilirken, gezegeni keşfeden bilim insanları, Science dergisinde gezegenle ilgili bir makale yayımladı.

Gezegenin bir dönüşünün 550 Dünya yılına eşit olduğu aktarılırken, gezegenin etrafında döndüğü yıldızlardan birinin Güneş'in iki katı boyutta olduğu söyleniyor. Diğer yıldızlardansa birinin Güneş'in yarısı boyutunda olduğu, diğerininse Güneş'e benzer büyüklükte olduğu belirtiliyor.

Gezegenin boyutununsa Jüpiter'in 4 katı kadar olduğu bildirilirken, 3 yıldızın kimi zamanlar karşıt yönlerde olduğu, bu yüzden gezegende sürekli gündüz yaşanabildiği aktarılıyor.

Ayrıca bulunan gezegende büyük miktarda su ve metan olduğu da söyleniyor.

Bulunan yıldız sisteminin nasıl oluştuğu bilinmezken, gezegenin şu anda bulunduğu yerde oluşmuş olamayacağı, yörüngesindeki yıldızlardan birinin yakınında oluşup sonradan uzaklaşmış olabileceği düşünülüyor.