4 bin 500 yıllık kafatası Afrika'ya göçü ortaya çıkarttı

Etiyopya'da bulunan 4 bin 500 yıllık kafatası, Avrasya'dan Afrika'ya göçü ortaya çıkarttı.

Dış Haberler

BBC'nin haberine göre, Etiyopya'da 4 bin 500 yıllık bir kafatasından alınan DNA, Afrika'ya göçü ortaya çıkarttı. Kafatasından alınan genetik materyaller, atalarımızın nasıl karıştıklarını ve kıtalar arasında hareket ettiklerini gösterirken, Science'da yayımlanan araştırmanın 3 bin yıl önce Avrasya'dan Afrika'ya devasa bir göç dalgası olduğunu ispatladığı söyleniyor.

"AFRİKA'DAKİ TÜM POPÜLASYONLARDA AVRASYA GENİ VAR"

Bu göç dalgasının genetik izlerinin bugüne kadar sürdüğü bildirilirken, modern Afrikalıların genlerinin %25'ine kadarının bu olaydan geldiği bildiriliyor.

Cambridge Üniversitesi'nden Andrea Manica, Afrika'da "elimizde veri bulunan tüm popülasyonların" Avrasya'dan gelme ataların genlerini barındırdıklarını söylüyor.

"AFRİKA'YA DÖNENLERİN SAYISI DÜŞÜNÜLENDEN YÜKSEK"

Dünyanın diğer yerlerinde benzer tarihlerden kalma genomların daha önce çıkartıldığı, ancak bunun Afrika'daki sıcak ve nemli koşullar sebebiyle Afrika kıtasında ilk kez başarıldığı belirtiliyor.

Afrika'dan dışarıya göçün 60 bin yıl önce yaşandığı bilinirken, buradan giden insanların bir kısmının geri döndüğü ve 3 bin yıl önce geri dönenlerin sayısının eskiden düşünülenin çok üzerinde olduğu söyleniyor.

Neolitik tarımın Afrika'ya gelişinin de 8 bin yıl önce kıtanın dışından gelenlerce gerçekleştirildiği düşünülüyor.