Devrim Arabası mimarlarından birini kaybetti

1961 yılında sadece 4 adet üretilen Devrim Otomobili mühendislerinden Mustafa Seyrek dün vefat etti.

Türkiye'de yapılan ilk yerli otomobil olan Devrim, yaklaşık 5 aylık kısa bir süre içerisinde yapılarak 29 Ekim 1961 tarihine yetiştirilmiş ve dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel, Devrim ile 29 Ekim günü Sıhhiye’den Meclis'e oradan da Anıtkabir'e gitmişti. Cemal Gürsel'in bulunduğu otomobil 100 metre gittikten sonra benzin koyulmadığı için durmuş daha sonra 2. otomobile geçerek Anıtkabir'e kadar gitmişti. Ertesi gün gazetelerde çıkan haberlerin hepsi otomobilin üretilmesinden değil, 100 metre gittikten sonra durmasından bahsedeceklerdi. Böylece 50 yıl önce 4 tane üretilen otomobilin, bir daha üretilmemek üzere projesi iptal edilmişti.

Yapım sürecinde sadece 23 kişinin çalıştığı otomobilin, süspansiyon ve fren grubunun hesaplarını yapma işini Yüksek Mühendis Mustafa Seyrek üstlenmişti. Türkiye'nin başarılı öğrencilere verdiği bursla İsviçre'de eğitim alan ve döndükten sonra demiryollarında çalışan Seyrek 86 yaşında hayata veda etti.

1925 yılında Bilecik'de doğan Seyrek, ilk yerli otomobili ürettikten sonra aralarında Afşin-Elbistan Termik Santralı ve Oymapınar Barajı'nın yapımı dahil birçok projede yer aldı. İlerleyen yaşına rağmen Mustafa Seyrek, 7 yıl önce meydana gelen Pamukova'daki tren kazasına dair hazırladığı kaza raporunu TCDD'ye göndermişti.

Mustafa Seyrek'in cenazesi Kocatepe Camii'nde dün öğle namazını takiben Karşıyaka Mezarlığı'na defnedildi.

(soL - Haber Merkezi)