24 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 12 Haziran 2017 02:00
İlker Belek

1- Kapitalist üretim ilişkileri çok yönlü, derin bir krizin içinde. Kriz kar oranlarının artırılamamasıyla-düşmesiyle ilişkili. Kapitalizm bu nedenle malileşiyor, kriz çözümsüz karakter kazanıyor.

Cumartesi, 10 Haziran 2017 02:45
Aydemir Güler

Biri “Katar’a bak Türkiye’yi gör” mü dedi?

Geleceğimizi bu şeyhlik aynasında görebileceğimiz söylenirse, bu biraz abartılı gelebilir. Ama artık söylenebilir olması bile yeterlidir. AKP Türkiye’sinin kaç kademe gerilediğini bir çırpıda hesaplamak imkânsız. Bu yeni bir küme düşme vakası. Katar’a asker gönderme kararı da üstüne tüy dikmiştir.

Pazartesi, 05 Haziran 2017 01:15
Osman Çutsay

Sadece bize özgü değil. Dünyanın, özellikle de bir parçası olduğumuz Avrupa’nın neredeyse tamamında sol, aynı ölümcül hastalığın pençesinde gün sayıyor: Sosyalizmden korkan “sosyalistler” ya da komünistler. Radikal lafların belini kırmayı iyi bilen, ama sosyalist bir acil programı asla kabullenmeyen “devrimciler” veya “solcular” hatta “komünistler”...

Pazartesi, 12 Haziran 2017 02:00
Osman Çutsay

Sonunda Federal Almanya Dışişleri Bakanı Sigmar Gabriel Ankara’nın ayağına geldi ve Alman askerlerinin, bu arada Tornado uçaklarının İncirlik’ten çekilmek zorunda kalacağını, “bir parlamento ordusu olduklarını”, bunun normal karşılanması gerektiğini bildirdi. Tabii Ankara ile iyi ilişkilerin bozulmayacağını ekleyerek. Bu, bir uzlaşma aslında.

Çarşamba, 14 Haziran 2017 07:30
Kadir Sev

En az yüz yıldır şunları söylüyoruz: kapitalist hukukun önceliği adalet değil; “sistemin varlığını ve geleceğini” korumak, güvenceye almaktır. Hukukun evrensel kurallarının sınırlarını kapitalizmin/emperyalizmin çıkarları belirler.

Çarşamba, 28 Haziran 2017 01:00
Aydemir Güler

Çürüme, kapitalizmin tarihsel ilerleme ile bağının kırıldığı emperyalist çağın özelliklerinden biridir. Ancak bu tür tarihsel takvimlendirmelerde kural bölmelerin birbirinin içine geçişmesi oluyor. Kapitalizm insanın insanı sömürmesi olgusunu görülmemiş biçimde örten karakteristikleri ve bunlara eşlik eden ideolojik gericiliğiyle birlikte çürümeye çoktan başlamıştır aslında.

Cuma, 02 Haziran 2017 01:00
Rıfat Okçabol

Genel sekreteri Hande Fırat olan Radyo ve Televizyon Gazetecileri Derneği, "2016 Medya Oscarları" bağlamında Hande Fırat’a, "15 Temmuz Şehitler ve Demokrasi Ödülü" veriyor!

Cuma, 30 Haziran 2017 00:45
Rıfat Okçabol

Birkaç gün önce, Kültür ve Turizm bakanlığının 3-5 Mart 2017 tarihlerinde İstanbul’da düzenlediği “III. Milli Kültür Şurası” sonuç raporundan haberim oldu. Bu raporda kültür bakanı Prof. Dr. Nabi Avcı’nın yazısını görenler, herhalde, “Eğitimi bitirdi, sıra kültür ve turizmde” diye düşünmüşlerdir. “Huylu huyundan vazgeçmez” demişlerdir.

Salı, 06 Haziran 2017 01:15
Oğuz Oyan

Nazım Hikmet'i 54 yıl önce yitirdik. Nazım'ın ölümünden sonra iki askeri faşizm dönemi yaşandı, şimdi ise daha kalıcı, kapsamlı ve giderek sıradanlaşan bir sivil faşizm dönemine girilmiş durumda. Bu  nedenle bu yıl büyük şairi anmanın daha özel bir önemi olduğunu düşünüyorum.

Salı, 27 Haziran 2017 01:00
Orhan Aydın

“AKP ne yaptığın bilmiyor” diyenler yanılırlar.

Adım adım 2023 ‘e yürüyor ve her şey planlı programlı.

Tüm eğitim sisteminin dinselleştirilmesi ile yargı üstünde kurulan kumpas bunun iki basit örneğidir. Elli bin yerleşimli her yaşam alanına zorla dayatılan imam hatipler yayınlananan yasayla “Beş bin yerleşimli her yere 1 imam hatip” diye değiştirildi. 

Cumartesi, 24 Haziran 2017 01:00
Erhan Nalçacı

Katar’a asker gönderilmesine bu köşede daha bir ay önce değinmiş ve savaş kışkırtıcı rolüne işaret etmiştim, ama olayların bu kadar hızlı tırmanacağını tahmin etmemiştim.

Perşembe, 22 Haziran 2017 00:45
İlker Belek

Bir siyasi eylemin içeriği, hedefleri baştan belirlenmeli midir ? Böyle bir niyet olsa bile o eylemin nereye varacağı, evrileceği konusunu işin başında tam olarak saptamak olanaklı mıdır ?  Bu gibi konularda katı tutum takınmak, eylemin toplumun daha geniş kesimlerini kucaklamasını, etkisini artırmasını, radikalleşmesini önleyici bir etki yaratmaz mı ?

Perşembe, 01 Haziran 2017 01:30
Ahmet Çınar

29 Eylül 2016 Perşembe günü bu köşede yayınlanan “Moloz” başlıklı yazı, çalıştığı inşaatın moloz yığını arasında cesedi üç gün sonra bulunan Veysel Karani Keleşoğlu'nu anlatıyor ve şöyle bitiyordu:

Şimdi de Veysel… Veysel’in kanı sudan ucuz, cesedi her şeyden ucuz!

Pazartesi, 26 Haziran 2017 01:00
Osman Çutsay

Bıçak kemiğe dayanmışmış. Cumhuriyetin İslamcılaştırılması bitmiş, ülke ceset halinde ama bir türlü gömülemiyor, Anadolu yakında Yugoslavya-Irak-Suriye arası bir toprağa dönüşecek, adamların aklına şimdi geliyor. Bizden de bu “cevval kaplumbağaların fevkalade cevvalliğine” hemen “Helal olsun, arkanızdayız!” dememiz bekleniyor.

Cumartesi, 24 Haziran 2017 01:00
Orhan Gökdemir

Nihat Hatip, çiçeği burnunda YÖK üyesi. Neredeyse bir pop yıldızı kadar ünlü. Çıktığı TV programlarında ağlayıp duruyor. Bu ağlama karşılığında aldığı ücretler dudak uçuklatacak cinsten. Üç hadis beş ayet ile edindiği dünyalık yedi göbek sülalesini ihya edecek neredeyse. Bir izleyicisi engin bilgisine binaen sordu geçtiğimiz günlerde, "Amcakızıyla evlenmek caiz midir hocam?" dedi.

Pages