42 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 27 Nisan 2017 01:00
İlker Belek

Sığdırmaya, hatta AKP’ye yamamaya çalışıyorlar.

YSK bile “şaibeli” referandumu henüz onaylamamışken, ortalık projeden, müdahaleden, iddiadan geçilmiyor.

2019’da başkanlık için Erdoğan’ın karşısında Gül aday olacakmış.

Pazartesi, 17 Nisan 2017 08:00
İlker Belek

AKP referandum sürecinde her şeyi yaptı. Devletin parasını, uçağını, helikopterini, makam aracını kullandı. Yetmedi YSK’sı mühürsüz zarflarla atılan oyların geçerli sayılacağını ilan etti.

Sonuçlara çokça itiraz edileceği anlaşılıyor. Ancak Anadolu Ajansı’nın verilerini doğru kabul etsek de sonuç şudur: AKP kaybetti ve MHP dağıldı.

Pazartesi, 03 Nisan 2017 01:00
Osman Çutsay

Avrupa, gerçekten endişeli. Bunun maddi ve çok anlaşılır bir temeli var. Birine, daha önce de dikkat çekmeye çalıştık: BIS (“The Bank for International Settlements” - Uluslararası Ödemeler Bankası) tabloları, Türk banka sistemindeki bir tıkanmadan en olumsuz etkilenecek olanların, 2008’den bu yana sahnedeki yerini koruyan ağır finans krizini atlatamamış AB üyeleri olduğuna dikkat çekti.

Pazartesi, 10 Nisan 2017 01:45
Osman Çutsay

İş çok büyük. Arka planı var. On yıllardır gündemde olan planlar bunlar. Hâlâ daha reel sosyalizmin dünya sistemine getirdiklerini etkisizleştirmeye çalışıyorlar. Ekim’in 100’üncü yılında, yineleyelim: O aşıyla oluşan dokuyu tümüyle sökülüp atmak için uğraşıyorlar. Olmuyor.

Cumartesi, 22 Nisan 2017 08:00
Aydemir Güler

Türkiye tarihi “büyük projeler” mezarlığıdır. Projeleri hep iflas ettiğinden olsa gerek, Türkiye burjuvazisi de en pis mezarlıkta bile işleri yürütecek bir siyaset becerisi geliştirmiştir.

Çarşamba, 05 Nisan 2017 01:00
Aydemir Güler

16 Nisan için iyimserlik, hayır sonucunun çıkacağına inanmak mıdır? Ne kadar inanırsak o kadar iyimser mi oluruz?

Biriken veriler bu olasılığın bu terimle karşılanamayacak kadar güçlendiğini söylüyor. Ama öyle olmasa bile, topu topu iki seçenekten ibaret ve genel hatlarıyla başa baş giden bir oylamada hayır tahmininde bulunmak iyimserlik olmaz. Gerçeğin en az yarısından söz ediyoruz…

Cumartesi, 01 Nisan 2017 09:30
Erhan Nalçacı

Alman emperyalizminin, Avrupa kökenli bir çok tekeli ve Türkiye sermaye gruplarını kapsayarak kesin bir tavır almasından sonra, Erdoğan’ın sığınabileceği iki koy kalmıştı.

Bunlardan biri, Batı emperyalizminde Trump’ın temsil ettiği, ABD’de ve AB ülkelerindeki sağ popülist yükselmeye tutunma olasılığıydı.

Cumartesi, 15 Nisan 2017 01:00
Erhan Nalçacı

Medya kuruluşları Afganistan’da birkaç gün önce kullanılan ve yıkıcılıkta nükleer silahlardan hemen önce gelen “Bombaların Anası” diye anılan silahın tam da ABD’nin hedeflediği gibi reklamını yapıyorlar. Ancak aynı medya sadece Ortadoğu’da ABD bombalarıyla ölen binlerce sivil kaybı göz ardı ediyor.

Cuma, 28 Nisan 2017 01:00
Rıfat Okçabol

Demokrasi tarihimizin belki de en yaşamsalı olan 16 Nisan oylamasında, az buz değil, 7 milyon seçmen-yetişkin oy kullanmamış, en temel ve basit bir yurttaşlık görevini yerine getirmemiş! Oylama sonucunun evet/hayır olması, onlara bir şey ifade etmemiş!

Pazartesi, 17 Nisan 2017 02:15
Osman Çutsay

Referandumun belirsiz sonucunu nasıl yorumlamalı?

Sonun başlangıcı, evet. Ama nihai perdenin ne zaman inmeye başlayacağını hiçbirimiz bilmiyoruz.

Pazartesi, 10 Nisan 2017 01:00
İzzettin Önder

Referanduma bir hafta kala en güçlü kale İstanbul’da Yenikapı mitingi bitişinde rastlantısal olarak Yenikapı metro istasyonundan geçme gafletinde bulundum ve dağılan miting cemaatine yakından tanık oldum. Bir arkadaşım bir kentte diyanet işleri sorumlusunun cami sorumlularının cami cemaatiyle mitinglere (tabii ki, evet yanlı) katılmalarını emir buyurduğunu(!) söylemişti.

Perşembe, 06 Nisan 2017 01:00
İlker Belek

Son yazımda AKP’nin ABD tarafından nasıl iktidara taşındığını yazmıştım. AKP ABD’nin Büyük Ortadoğu Projesi’nin yüklenicisidir.

Ama bir de işin iktisadi ayağı var.

*****

Türkiye Menderes döneminden beri mali açık-borçlanma sarmalı içindedir. Üretmeyen ekonomilerin başına gelen budur. Türkiye sağının tercihi ekonomiyi sıcak parayla döndürmektir.

Çarşamba, 05 Nisan 2017 10:15
Kadir Sev

Şu günlerde resmi gazeteler, uluslararası antlaşmaların onaylanmasının uygun bulunduğu yasalarla dolu. Birer maddeden oluşan bu yasalar, ne için çıkarılıyor? Sonuçları neler? Çıkarılmasa ne olur? Bu konuya biraz yakından bakmakta yarar var.

AKP, her alanda olduğu gibi uluslararası antlaşmalar konusunda da dökülüyor.

Cumartesi, 01 Nisan 2017 08:45
Aydemir Güler

Gerilimsiz siyasal kampanya olur mu? Olsa memlekete bir hayrı olur mu? Hayrı olmayabilir, ama “hayır”ı oluyor sanki…

Salı, 18 Nisan 2017 13:30
Özgür Şen

Şaibeli referandumun ardından yaşanan süreçte en çok CHP'ye kızılıyor herhalde. Herkes ana muhalefet partisinin, aslında “hayır”ın kazandığı düşünülen bu seçimde, “hayır”ın hakkını neden aramadığını soruyor.

Pages